0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Az egészséges hal titka

A halak természetes védekezőképességét és a vizek megóvását egyaránt segítő halcsalit fejlesztett ki a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Akvakultúra és Környezetbiztonsági Intézete és a Timár Mix Kft. Az innovatív etetőtanyagot a gödöllői Carplove Horgász- és Pihenőparkban mutatták be a sajtó képviselőinek.

„A közös munka összhangban van azzal a küldetéstudattal, amit az egyetemünk felvállalt” – hangsúlyozta Gyuricza Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem rektora a tudományos és a piaci szféra összefogását. Mint elhangzott, évtizedes együttműködés fűzi az oktatási intézményt a Timár Kft-hez, s a közös munka legfrissebb eredménye a Fish Health etetőanyag, ami nem csak a halak számára kedvező, hanem a környezetet is kíméli. A rektor beszédében kiemelte,

fontos, hogy az agrártudást ne csak előállítsák, hanem a gyakorlat számára is elérhetővé tegyék.

Ennek a munkának ad hátteret az Egyetemhez tartozó mintegy 22 intézet. A szakember kiemelte, az új termék a közös munkának csak az egyik állomása, a közös munka folytatódik tovább.

A tudomány és a gyakorlat együttműködésének jelentőségét emelte ki Timár Szabolcs, a Timár Kft. ügyvezetője is. Mint elmondta, az idén 30 éves cég a kezdetek óta természetes alapanyagokból előállított halcsalikat készít. Régóta foglalkoztatta a vállalkozást, miként lehetne olyan anyagot bejuttatni, ami védi a halak egészségét és óvja a vizek tisztaságát, hiszen sokszor betegségek üthetik fel a fejüket a horgásztavakban. Így készült el a Fish Health etetőanyag, amely nem tartalmaz sem antibiotikumokat, sem egyéb gyógyszereket.

Az Egyetemmel közösen arra jutottak, hogy a halak immunrendszerét kell megerősíteni.

Mivel nem lehet minden tóhoz eljutni, így az etetőanyagon keresztül lehet a legkönnyebben bevinni az állatok szervezetébe, ezáltal maga a horgász teszi a legtöbbet az egészséges állományért. Bár kész keveréket kínál a Timár Kft., de aki ragaszkodik a saját receptjéhez, az maga teheti hozzá az adalékanyagot.

MMG Direkt

Hogyan került a Loreáltól (L’oreal-tól) a British Amerikan Tobákkon (British American Tobacco-n) keresztül a BÁSF (BASF) Hungária Kft. Agrárdivíziójához Hajnal Gábor, a cég marketing igazgatója? Hogyan látja vezetőként az agrármultik működését, milyen lehetőségei vannak ma egy kezdő marketinges fiatalnak a globális márkánál? Többek között erről kérdezi Hajnal Gábort és a MATE marketing szakos hallgatóját, Gyarmati Enikőt Práger Ádám, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó marketing és onlineüzletág-vezető.

youtube://v/uEuhnRDhhVo

Forrás: magyarmezogazdasag.hu