Back to top

Bor-export-fejlesztés: üzletfejlesztés és edukáció a borexportban

A Hungarian Wine Business Program keretében májusban Csehországban és Oroszországban mutatkoztak be az exportképes borászatok az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezésében. A borszakmai és üzletfejlesztési rendezvénysorozattal olyan borászatok mutatkoznak be, akik az adott célpiacra már exportálnak, vagy éppen piacra lépést megelőző fázisban tartanak.

Azoknak pedig, akik még csak most foglalkoznak a borexport gondolatával, egy képzés keretében mutatja be a főbb tudnivalókat az AMC.

Hungarian Wine Business Program a pandémia okozta korlátozások miatt eddig elsősorban online formában valósult meg; így mutatkoztak be az exportőröknek Finnországban, Németországban és az Egyesült Királyságban is a magyar borászatok.

A program negyedik állomásaként az AMC a Cseh-Magyar Kereskedelmi Kamarával és Magyarország Prágai Nagykövetségével együttműködve, online mutatta be a magyar borokat Prágában május 4-én.

Az eseményt Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus és Jakub Pribyl, cseh sommelier vezette angol és cseh nyelven. meghívottak lehetőséget kaptak, hogy megismerkedjenek a Csehországban egyedülállónak számító borfajtákkal és a magyar borvidékekkel. A világjárvány miatt a találkozót a virtuális térben tartották, a pincészetek online mutatták be prémium boraikat. A résztvevők között borimportőrök, szakújságírók, sommelier-k, borágazati képviselők is helyet kaptak, akik személyre szabott kóstolócsomaggal a teljes borsort végigkóstolhatták. Az eseményen 5 magyar borvidék képviseltette magát.

Megízlelhették a világhírű édes Tokaji borainkat, legősibb bortermelő területünk, Pannonhalma borait, a híres Egri Bikavért, majd Szekszárdi és Villányi borokkal zárult a kóstoló.

A szakmai bemutatót követően lehetőség volt online B2B tárgyalásokat is folytatni a borászatok képviselőivel. Az eseményen való jelentős érdeklődés eredményeként újabb kóstoló előkészítése is megkezdődött, melyre több mint száz cseh sommelier-t várnak. Emellett hibrid formában is bemutatkoztak a borok májusban. Oroszországban május 20-án már személyesen vettek részt a borimportőrök, szakújságírók, sommelier- k, míg a magyar borászok online mutatták be tevékenységüket és boraikat az orosz piacon. Az üzletfejlesztési találkozót Magyarország Moszkvai Nagykövetségével együttműködésben valósította meg az AMC.

A rendezvényen Sergey Smolin, a magyar borok kiváló szakértője mutatta be a magyar borkultúrát, kiemelve a borrégiók történelmét, a bor- és szőlőfajták sajátosságait. helyszínen a résztvevők egy sétáló kóstoló keretében megismerkedhettek a száraz fehérboroktól kezdve a könnyed és testes vörösökön át a tokaji természetes édes borokkal.

A kóstoló emellett kiváló lehetőséget teremtett az üzleti kapcsolatok fejlesztésére is. A Hungarian Wine Business Program üzletfejlesztési eseményein olyan borászatok és borok mutatkoznak be, amelyek az adott célpiacon már jelen vannak, illetve közvetlenül a célpiacra lépés előtti fázisnál tartanak. A rendezvény lehetőséget teremt a forgalmazóknak, az importőröknek és az újságíróknak, hogy megismerkedjenek az adott célpiacon kiemelkedőnek számító magyar borvidékkel is. A meghívott vendégek nem csak tudást, tapasztalatot is szerezhetnek, hiszen a szervezés során mindig kiemelt figyelmet kap, hanem hogy a résztvevők meg is tudják ízlelni a nagyszerű magyar borokat. Az AMC a magyar borászatok exporttevékenységét nemcsak külpiaci eseményekkel támogatja, hanem a borászatok képzésére is nagy hangsúlyt fektet.

Borexport Akadémia néven egy 5 héten át tartó ismeretterjesztő sorozatban az exportfejlesztéshez nélkülözhetetlen tudást és információkat osztja meg a borászatokkal.
A főbb témakörök között szerepet kapnak az átfogó információk mellett a magyar borexport szempontjából kiemelt célországok, így az Egyesült Királyság, Németország, Lengyelország, Csehország, a skandináv országok, de szó lesz az Egyesült Államok, Kína, Japán és Oroszország borexportjáról, a speciális exportszabályozásokról, a piac keresleti és kínálati sajátosságairól is. A Borexport Akadémia különösen azon borászatok számára nyújt hasznos információkat, amelyek jövőbeni tervei között szerepel az exporttevékenység megkezdése, kibővítése, valamint exportstratégiájuk további fejlesztése.

Többek között bemutatja az új piacokra való belépés módját, annak hatásos eszközeit, az országspecifikus exportszabályozást. Emellett a résztvevők megtudhatják, milyen az exportképes bor, mely területen érdemes terméküket fejleszteni. Az előadók között helyet kap Mészáros Gabriella DipWSET, a Borkollégium alapító tagja, Barta Éva borexport-szaktanácsadó, Toronyi Zsuzsa, a Wines of Hungary UK tulajdonosa, Németh Ágnes, a Hungarianwines.eu főszerkesztője, Herczeg Ágnes DipWSET, borszakértő és ifj. Heimann Zoltán, a Heimann Családi Birtok borásza. (x)

 

Forrás: 
Agrármarketing Centrum

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Növekszik az olasz kiskereskedelmi boreladás

Az olaszországi nagy áruforgalmú kiskereskedelmi csatornákban a boreladások volumenben kifejezve 8,5% -kal, 22 millió literre nőttek 2021 első négy hónapjában. Ugyanebben az időszakban a boreladások értékében 20%-kal növekedtek – derült ki a Vinitaly számára készített kutatásból, amely a pezsgők erős, míg a borok mérsékelt növekedését is kiemelte.

Magas minőség a hegyekből

Dél-Tirol az európai almatermesztés fellegvára, amit azért is nyugodtan kijelenthetünk, mert a termőterület a tengerszint fölött 1000 méterig is fölnyúlik. Hosszú idő alatt alakult ki az ágazat mai, átfogó szervezettsége, amire a sok kis gazdaság miatt nagy szükség van. Az almaipar felépítését, eredményeit és céljait az Interpoma kiállítás első hivatalos kiadványa, az Ipoma alapján foglaljuk össze

A koronavírus hatására az e-kereskedelem átveheti az uralmat 2030-ra

2030-ra az e-kereskedelem a teljes kiskereskedelmi forgalom 31-40%-át, a nem élelmiszeripari eladásoknak pedig több mint a felét teszi majd ki - derült ki egy svéd tanulmányból.

Magyar arany Bordeaux-ból

A Challenge International du Vin nemzetközi borversenyen a Söptei Pincészet mindhárom, versenyben indított tételét éremmel jutalmazta a zsűri, egy arany és két ezüstérmet is hazahozhattak.

VinAgora: a bor iránytűje

Az elmúlt időszakban engedett a koronavírus a szorításából, így nem volt kétséges, hogy megtartják a 22. VinAgora Nemzetközi Borversenyt.

Idén is megrendezik a BorÉRT borturisztikai rendezvényt Budapesten

Idén június 24-én kezdődik a BorÉRT Borturisztikai Konferencia, Kiállítás és Vásár Budapesten, a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban - közölték a szervezők az MTI-vel.

Később is benyújthatók a borászati beruházások kifizetési kérelmei

A koronavírus-járvány kapcsán bevezetett szigorú intézkedések miatt más nehézségek mellett a borászati gépek, technológiai berendezések szállítása is több esetben csúszott, ezért az Agrárminisztérium egy újabb, későbbi időszakot is kijelölt a borászok számára kifizetési kérelmeik benyújtására.

Csökkent a francia búzaexport májusban

Az elmúlt évtized legrosszabb hónapján van túl a francia gabonaexport. Májusban mélypontra esett a nem uniós országba történő tengeri kereskedelem.

Saját emojit kérnek a rozébornak

Saját emojit kér a rozénak az észak-olaszországi rozébor készítőinek egyesülete az amerikai Unicode konzorciumtól.

Rekordértékesítés a bioélelmiszer-piacon

A biogyümölcsök és zöldségek értékesítése 20,4 milliárd dollárt tett ki, ami a teljes bioélelmiszer értékesítés több mint egyharmadát és az országban eladott összes gyümölcs és zöldségmennyiség 15%-át teszi ki.