0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

Hacker támadás a húsóriás JBS ellen

A Beef Central magazin beszámolója szerint, a JBS - a világ legnagyobb húsfeldolgozójának - globális informatikai rendszereit nagyszabású kibertámadás érte a hétvégén. A vágási sorok sok helyen már leálltak és további elakadásokra lehet számítani. A cég informatikai részlege világszerte dolgozik a probléma megoldásán.

A JBS USA Holdings, Inc. amerikai élelmiszer-feldolgozó vállalat a világ legnagyobb marha- és sertéshús-feldolgozója. A világon számos helyen jelen van, Európán kívül többek között az Kanadában, Mexikóban, Ausztráliában és Új-Zélandon.

A támadás már a JBS ausztráliai üzemeiben, Queenslandben, Victoria-ban, Új-Dél-Walesben és Tasmaniában éreztették hatásukat.

A cég ezeken a helyeken a hétfőre tervezett marha- és bárány vágásokat teljesen lemondta. Az észak- és dél-amerikai feldolgozó üzemek hasonlóképpen jártak el.

Brent Eastwood, a JBS Australia vezérigazgatója, a Beef Centralnak adott nyilatkozatában nem adott tájékoztatást arról, hogy a leállás meddig tarthat Ausztráliában. Jelenleg a vállalatnak fel kell mérnie a kár hatásait és annak jelentőségét.

A Beef Central cikke szerint nincs bizonyíték arra, hogy a támadást állatvédelmi vagy környezetvédelmi aktivizmus motiválta volna.

Az elmúlt hónapokban több kibertámadás is történt más nagyvállalat ellen. A vágóhidak informatikai biztonságára fordított hatalmas kiadások ellenére ez az eset azt példázza, hogy a kibertámadások továbbra is komoly fenyegetést jelentenek a multik és a kisebb vállalatok számára.

A vállalat szerint a feldolgozás lehetetlen az informatikai és internetes rendszerek normál hozzáférése nélkül.

Az informatikai leállás leginkább a húseladásokra és a takarmányozásra vannak hatással, mivel az érkező húsmarhákat nem lehet importálni az informatikai rendszerek hozzáférése nélkül.

MMG Direkt

Hogyan került a Loreáltól (L’oreal-tól) a British Amerikan Tobákkon (British American Tobacco-n) keresztül a BÁSF (BASF) Hungária Kft. Agrárdivíziójához Hajnal Gábor, a cég marketing igazgatója? Hogyan látja vezetőként az agrármultik működését, milyen lehetőségei vannak ma egy kezdő marketinges fiatalnak a globális márkánál? Többek között erről kérdezi Hajnal Gábort és a MATE marketing szakos hallgatóját, Gyarmati Enikőt Práger Ádám, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó marketing és onlineüzletág-vezető.

youtube://v/uEuhnRDhhVo

Forrás: www.agrarheute.com