0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Forradalmi technológia a gyümölcsök és zöldségek frissen tartásához

A Salling Group az „Apeel” forradalmian új technológia bevezetésével kétharmadával (66%-kal) csökkentette az élelmiszer-pazarlást az avokádók szegmensében, és további zöldségekre és gyümölcsökre kívánják alkalmazni ezt a láthatatlan bevonatot.

Többek között a Bilka és a føtex dán áruházláncokat üzemeltető Salling Group (Dánia legnagyobb kiskereskedelmi vállalata) egy évvel ezelőtt elsőként indította el az Apeel technológia országos tesztelését Dániában. A csoport szerint a próbaidőszak eredményeként nőtt az értékesítés, és csökkent az élelmiszer-hulladék.

Hogyan működik

Az Apeel, amelyet olyan kiskereskedőknél is bevezettek, mint a német Edeka,

egy növényekből készült bevonat, amelyet bizonyos élelmiszerek felületére visznek fel, hogy azok hosszabb ideig frissek maradjanak.

Konkrétan egy olyan láthatatlan rétegről van szó, mely a zöldségekből és gyümölcsökből származó pép, héj és magvak elegyéből készült, ezáltal segít megtartani a nedvességet, ugyanakkor távol tartja az oxigént, így az eltarthatósági idő meghosszabbodik.

youtube://v/IBrIpmCuoXU

„Nagy elvárásaink voltak az új technológiával szemben, és természetesen elégedettek vagyunk az eredménnyel. Az Apeel meghosszabbítja a minőséget, az ellenállóképességet és nem utolsó sorban a tartósságot, ami előnyös számunkra, ugyanis nagy ambícióink vannak a teljes élelmiszerhulladék csökkentésére” – közölte Stephan Bruhn, a Salling Group zöldség- és gyümölcsbeszerzési vezetője.

„Ez a technológia nagyon előnyös azoknak a fogyasztóknak, akik a jövőben kevesebb zöldséget és gyümölcsöt szeretnének kidobni.

És úgy gondolom, hogy más termékeknél is alkalmazni kell az Apeel-t” – tette hozzá.

További felhasználás

Az avokádó volt az első teszttermék, és ma már az Apeel avokádó a Bilka és a føtex áruházak kínálatának állandó része.

A Salling Group most már készen áll arra, hogy ezt a technológiát még több gyümölcsön és zöldségen alkalmazza, Braun szerint „a termékkel kapcsolatos vásárlói elégedettséget követően most már készen állunk arra, hogy a technológiát még több gyümölcsre és zöldségre terjesszük ki.”

A kiskereskedelmi csoport az Apeelt az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemben egy újabb módszerként fogja használni az üzleteiben. A csoport 2015 óta 44%-kal csökkentette az élelmiszer-pazarlás arányát.

Forrás: esmmagazin.com