Back to top

Rekordértékesítés a bioélelmiszer-piacon

A biogyümölcsök és zöldségek értékesítése 20,4 milliárd dollárt tett ki, ami a teljes bioélelmiszer értékesítés több mint egyharmadát és az országban eladott összes gyümölcs és zöldségmennyiség 15%-át teszi ki.

Az amerikaiak tavaly rekordösszegű, 56,5 milliárd dollár értékben vásároltak bioélelmiszereket, ami közel 13%-os növekedést jelent a 2019-es évhez képest, mivel a vásárlók a világjárvány idején otthoni rendeléseikkel elárasztották az élelmiszerboltokat - derült ki az Organic Trade Association kedden közzétett felméréséből. A minősített bioélelmiszerek az élelmiszerüzletek forgalmának csaknem 6%-át tették ki.

"A világjárvány mindannyiunk életében hirtelen változásokat okozott" - mondta Laura Batcha, az OTA vezérigazgatója. "Nálunk is az egész család otthon eszik, sokszor naponta háromszor is főzünk".

Az OTA szerint az élelmiszer- értékesítés "várhatóan 2021-ben is erős növekedési pályán marad", bár nem olyan gyorsan, mint 2020-ban, ami az elmúlt évtized leggyorsabb növekedési üteme volt.

Fotó: pixabay.com

A biogyümölcsök és zöldségek értékesítése összesen 20,4 milliárd dollárt tett ki, ami az összes bioélelmiszer értékesítés több mint egyharmadát és az országban értékesített összes gyümölcs és zöldség 15%-át teszi ki. A biohús, baromfi és tenger gyümölcseinek értékesítése 2020-ban 25%-kal, 1,7 milliárd dollárra emelkedett.

A COVID-19 kitörése a csomagolóüzemekben tavaly tavasszal lelassította az amerikai hústermelést és az év nagy részében magas húsárakat eredményezett.

A fogyasztók valószínűleg folytatják az online vásárlást és az ételek saját maguknak való elkészítését. Az FMI - The Food Industry Association az élelmiszer-vásárlási szokásokról szóló kutatásokra támaszkodva azt mondta, hogy a vásárlók 58%-a gyakrabban eszik otthon és 49%-uk azt mondta, hogy gyakrabban készítik el saját ételeiket, mint a világjárvány előtt.

Tavaly az amerikai felnőttek közel kétharmada online vásárolt élelmiszert és az online vásárlók 29%-a hetente rendelt.

Forrás: 
agriculture.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Címke jelzi a kolbászon, hogyan tartották az állatot

A Lidl állatjóléti címkével látja el a Metzgerfrisch márkanév alatt forgalmazott kolbászokat Svájcban. 2018-ban először a friss húsok kínálatában szerepelt a címke, most azonban további termékekre is kiterjesztik. Ezzel jelzik az ellátási láncban az állattartási előírások szintjét, valamint segítik a fogyasztókat a tudatos választásban.

„Uccu bizony, megérett...”

Tizennyolcadik alkalommal szervezték meg az idén a meggynapokat a vajdasági Bácsfekete­hegyen élő magyarok, akik a nehézségek dacára évtizedek óta jeleskednek a meggytermesztésben és -feldolgozásban.

Kiváló búzatermés, szomjazó kapásnövények

A magyar-szerb határtól délre nagyon száraz és meleg volt a nyárelő, ami kedvezett a kalászos gabonák és az olajrepce beérésének és betakarításának – viszont kis híján katasztrofális hatással volt a tavaszi vetésű haszonnövények fejlődésére nézve.

Kolbászvilág az Ozsvárt-műhelyben

Klasszikus, csípős, bajor jellegű, nürnbergi, mustáros-majorannás, fehérborsos-mézes, rozmaringos, aszalt gyümölcsös, tört köményes, áfonyalekváros-chilis, zöldfűszeres-sajtos, aszaltparadicsomos-barnasörös – mindez csupán néhány a karmacsi székhelyű Ozsvárt Kolbászműhely ízesített kolbászai közül.

A Pepsi kiárusításba és terméktisztogatásba kezdett

A PepsiCo kedden bejelentette, hogy 3,3 milliárd dollárért eladja a Tropicana mellett több másik gyümölcslé márkáját. A francia PAI Partners magántőke-befektetési cég a felvásárló. A Pepsi azzal érvel, hogy egyszerűsíteni kívánja termékpalettáját és eltávolodna a magas cukortartalmú italoktól.

Kedvezőbb kereskedelmi feltételeket hozhat a madárinfluenza-mentes státusz visszanyerése

Az Állategészségügyi Világszervezet (OIE) vonatkozó előírásai szerint Magyarország visszanyerte madárinfluenzától mentes besorolását. A teljes országra vonatkozó kedvező státusz lehetővé teszi az élő baromfi és baromfitermékek akadálymentes kereskedelmét az egyes harmadik országokkal.

Egészséges nassolnivalók az olimpiai szurkoláshoz

Javában tart a XXXII. Nyári Olimpia Tokióban, itthon is sokan figyelik a versenyeket, várják az eredményeket, és persze szurkolnak a magyar sportolóknak. A szurkolás sokunk számára elképzelhetetlen nassolás, „csipegetés” nélkül, még akkor is, ha pontosan tudjuk: ez akár egészségtelen is lehet.

„Karanténkutatás 2.0” - Élelmiszerfogyasztási szokások a Covid-19 járvány harmadik hullámában

Csaknem kétezren vettek részt a Nébih, a Debreceni Egyetem GTK Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform Egyesület második közös reprezentatív kutatásában 2021 májusában. A felmérésből kiderült, hogyan változtak a Covid-19 járvány első és harmadik hulláma között a háztartások élelmiszervásárlási és élelmiszerfogyasztási szokásai.

Kóser kertészetet tanulhatnak az SZTE mezőgazdász hallgatói

Tökéletesen illeszkedne az új képzés abba a törekvésbe, amely szerint az SZTE MGK-n funkcionális kertkultúrát kezdenének oktatni. A kereslet már most is megvan: az izraeli piac tonnaszám venné fel a magyar kóser és a kommersz uborkát is.

A Solymár Gyöngye az év kenyere

A Hel Pékség Solymár Gyöngye elnevezésű kenyere nyerte meg az idén tizedik alkalommal meghirdetett Szent István Napi Kenyérversenyt. A hírt az augusztus 20-i rendezvényeket beharangozó országos sajtótájékoztatón jelentették be a Parlamentben.