Back to top

Növekszik az olasz kiskereskedelmi boreladás

Az olaszországi nagy áruforgalmú kiskereskedelmi csatornákban a boreladások volumenben kifejezve 8,5% -kal, 22 millió literre nőttek 2021 első négy hónapjában. Ugyanebben az időszakban a boreladások értékében 20%-kal növekedtek – derült ki a Vinitaly számára készített kutatásból, amely a pezsgők erős, míg a borok mérsékelt növekedését is kiemelte.

Az adatok szerint 2021-ben azok a borok teljesítettek a legjobban, amelyek különleges eredetmegjelöléssel rendelkeztek, míg a pezsgők bajnoka továbbra is a Prosecco maradt. Ugyanakkor az e-kereskedelmi boreladások is három számjegyű növekedést produkáltak az év első négy hónapjában az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

2021 átmeneti év lesz

Virgilio Romano, az IRI Business Insight (adatelemző és piackutató vállalat) igazgatója, azonban felhívta a figyelmet arra is, hogy a  kiskereskedelemi értékesítés csökkeni fog, mivel vendéglátóipar várhatóan lassan talpra áll - ez pedig a borfogyasztási szokásokra is hatással lesz.

"Fel kell készülni a jövőbeni csökkenésre, mivel a világjárvány idején elért rekordértékesítések a HoReCa csatorna újbóli megnyitásával normalizálódni fognak."

Várakozásai szerint 2021 átmeneti év lesz a normalitáshoz való visszatéréshez, és az eladások valószínűleg jó szinten maradnak, feltéve, hogy a borászatok és a kiskereskedők tudják, hogyan maximalizálják az e-kereskedelemből és a regionalizmusból eredő lehetőségeket.

Kiskereskedelmi válasz

Úgy tűnik, hogy a kiskereskedelmi szektor a maga részéről odafigyel ezekre a tendenciákra.

Gianmaria Politi, a Carrefour (francia multinacionális kiskereskedelmi vállalat) munkatársa megjegyezte, hogy számos új, korábban a HoReCa csatornának szánt borcímke érkezett a szupermarketek polcaira. Emellett a fehérborok eladásai több mint 10%-kal nőttek, ami nagyobb növekedési ütemet jelent, mint a vörösboroké, ezenfelül a Carrefour sajátmárkás borai közül nem kevesebb, mint hat pezsgő szerepel az eladások top 10-es listáján.

Alessandro Masetti, a Coop Italia munkatársa kiemelte, a sajátmárkás borok pozitív teljesítményét: az „Assieme” bor kétszámjegyű növekedést ért el, a „Fior Fiore” pedig szintén pozitívan teljesített.

Ugyanakkor elismerte, hogy 2021-ben nehézségekbe ütközik a borok értékesítésének további növekedése a kiskereskedelmi csatornában.

Mike Baggio, az olasz borszövetség (Federvini) képviselője kommentárjában elmondta, hogy a közép- és felsőkategóriás borok kínálatának növekedésére számít az üzletekben, ami viszont magasabb átlagárakat eredményez majd. Kiemelte az új belépő, a Prosecco Doc Rosé teljesítményét, amely már most az összes Prosecco Doc mennyiségének 10%-át teszi ki.

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Július közepén kerülhet magyar dinnye a piacra

Kedvező időjárás esetén július közepén kerülhet a magyar dinnye a piacokra - nyilatkozta a Magyar Dinnyetermesztők Egyesülete elnöke csütörtökön az MTI-nek.

Az emberek keresik a szépet

Az emberek a vírus miatt kialakult nehéz helyzetben sem veszítették el szépérzéküket, ami abban is megnyilvánul, hogy sok virágot ültetnek. A régi és az új fajtákat egyaránt keresik, mert örömüket lelik a kiskerti munkában és az eredményében. Parragi Péter és felesége, Parragi Edina a család nevét viselő kertészet alapítói fogalmaztak ekként.

Kína húsimportja csökkent a tavalyi évhez képest

Kína májusban 789 000 tonna húst importált, 3,3%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban - derült ki a vámhatóság hétfőn közzétett adataiból, miután a sertéshús hazai árának zuhanása csökkentette az import iránti keresletet.

Az egyetlen megoldás az elöregedő agráriumra

Az agrárium területén működő gazdaságok zömét idősebb korosztály irányítja. Ugyanakkor a felgyorsult digitális világ a mezőgazdaságban is megköveteli az új trendek és a másfajta gondolkodásmód beépítését a vezetési stratégiákba.

Felpezsdül a budapesti árutőzsde

Ünnepélyes csengetéssel indult a Budapesti Értéktőzsde és az Equilor Befektetési Zrt. június 10-ei sajtótájékoztatója, szimbolizálva a tőzsdei árupiac új korszakkezdetét, valamint hogy a hazai tőzsde ismét a magyar és a régiós agrárvilág egyik központi szereplőjévé váljon.

Magas minőség a hegyekből

Dél-Tirol az európai almatermesztés fellegvára, amit azért is nyugodtan kijelenthetünk, mert a termőterület a tengerszint fölött 1000 méterig is fölnyúlik. Hosszú idő alatt alakult ki az ágazat mai, átfogó szervezettsége, amire a sok kis gazdaság miatt nagy szükség van. Az almaipar felépítését, eredményeit és céljait az Interpoma kiállítás első hivatalos kiadványa, az Ipoma alapján foglaljuk össze

Tízből kilencen támogatják a műanyagok visszaszorítását

Az emberek 89 százaléka támogatja a kormány egyszer használatos műanyagok visszaszorítását célzó lépéseit; a magyar és az európai polgárok több mint 80 százaléka szerint az államnak a környezetszennyező cégekkel szemben határozottan fel kell lépnie - hívja fel a figyelmet a Klímapolitikai Intézet elemzése, amelyhez a Századvég szolgáltatott közvélemény-kutatási adatokat.

Bőkezű juhtenyésztés

Az ágazatról viszonylag kevés jó szót lehet hallani manapság. Általában véve csökken a faj egyedszáma, aminek az okaként mindig azt fogalmazzák meg, hogy nálunk nem éri meg juhval foglalkozni. Pedig sokkal többet exportálhatnánk, mint amennyit ma kiviszünk az országból, és mostanában az ára is elfogadhatónak tűnik.

A koronavírus hatására az e-kereskedelem átveheti az uralmat 2030-ra

2030-ra az e-kereskedelem a teljes kiskereskedelmi forgalom 31-40%-át, a nem élelmiszeripari eladásoknak pedig több mint a felét teszi majd ki - derült ki egy svéd tanulmányból.

Magyar arany Bordeaux-ból

A Challenge International du Vin nemzetközi borversenyen a Söptei Pincészet mindhárom, versenyben indított tételét éremmel jutalmazta a zsűri, egy arany és két ezüstérmet is hazahozhattak.