Back to top

Ételfutárok lázadása

Bár az ételkiszállító cégek alkalmazottai maguk is gyakran verbális és fizikai támadások áldozatai, az őket foglalkoztató cégek azt akarják, hogy a futárok extra szolgáltatásként kutassák fel és jelentsék a bűneseteket is, amelyre ki is képeznék őket.

Az angol Deliveroo ételkiszállító cég azt tervezi, hogy kiképezi futárait arra, ha valami aggasztó dolgot látnak, vagy éppen egy bűncselekmény helyszínén tartózkodnak, akkor hogyan lépjenek közbe. A képzés önkéntes, és többek között olyan bűncselekményekre terjed ki, mint a családon belüli erőszak, az emberkereskedelem, a kábítószer-kereskedelem és a szexuális zaklatás.

Az ötletet erős kritika érte, ellenzői egy kvázi magánrendőrség létrehozásáról beszélnek.

Fotó: Freepik

Biztonsági szakértők szerint az ilyen képzés

azzal a veszéllyel jár, hogy "rosszul képzett informátorok seregét hozzák létre, akik közelebb állnak Johnny Englishhez, mint James Bondhoz".

A Deliveroo beszállítói maguk sem dolgoznak ideális körülmények között - az Egyesült Királyságban működő ágazati szakszervezetek szerint tízből nyolc kiszállító fenyegetve érzi magát a munkahelyén, és fizikai vagy szóbeli bántalmazást tapasztal a munkájuk során.

Will Shu, a Deliveroo társalapítója visszautasítja a vádakat: - A kiszállítók kulcsszerepet játszanak a világjárvány idején, és képesek arra, hogy ezt a tapasztalatot felhasználva észleljék a bűncselekményeket azokon a környékeken, ahol dolgoznak és élnek, vélekedik.

A Deliveroo áprilisban lépett a brit tőzsdére, az elmúlt két évtized egyik legrosszabb indulásával.

A bukás fő okai az iparág egészére jellemző tisztázatlan munkaviszonyban keresendők, a befektetőket ugyanis elriasztotta, hogy a tőzsdei bevezetés napján több mint 400 kiszállító sztrájkolt.

Spanyolországban viszont a múlt hónapban úttörő törvényt vezetett be e tekintetben. Az új törvény szerint az ételkiszállító cégeknek, amilyen például az Uber Eats, a Deliveroo vagy a Glovo 90 nap áll rendelkezésükre, hogy a jelenlegi "szabadúszó" alkalmazottaikat teljes jogú alkalmazottakká tegyék. A jogszabály bevezetésére válaszul a kiszállítók ezrei vonultak az utcára, akik a munkahelyek megszűnésétől tartottak, és a jelenlegi foglalkoztatási modellt részesítették előnyben.

Az ételkiszállítók lázadásai azt jelzik, hogy helyzetüket egyelőre nem tudják megnyugtatóan rendezni a munkaadók.

Forrás: 
rp.pl

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Csapás a spanyol élelmiszer hamisítókra – 120-an börtönben

A spanyol Civil Gárda 120 személyt vett őrizetbe az OPSON X élelmiszer-hamisítás elleni nemzetközi művelet részeként végrehajtott 16 akció során - közölte a gárda főigazgatósága.

Brit férfi a birkanyírás új világrekordere

Új világrekordot állított fel egy brit férfi, aki kilenc óra alatt 872 bárányt nyírt meg a cornwalli Trefrank farmon.

Vékonyabb termékcsomagolás a fenntarthatóság jegyében

A Ferrero a beszállítóikkal együttműködve egy vékonyabb csomagolóanyagot fejlesztett ki, amely a szabványos fóliákhoz képest mintegy 20%-os csökkenést eredményez a műanyagfelhasználásban. Az új anyagot 2022-től vezetik be a kiválasztott termékeknél. Eleinte körülbelül 550 tonna anyagfelhasználás csökkenését fog eredményezni évente, ami a korábbi csomagoláshoz képest közel1450 tonna CO2-kibocsátás csökkentését jelenti.

Címke jelzi a kolbászon, hogyan tartották az állatot

A Lidl állatjóléti címkével látja el a Metzgerfrisch márkanév alatt forgalmazott kolbászokat Svájcban. 2018-ban először a friss húsok kínálatában szerepelt a címke, most azonban további termékekre is kiterjesztik. Ezzel jelzik az ellátási láncban az állattartási előírások szintjét, valamint segítik a fogyasztókat a tudatos választásban.

Kolbászvilág az Ozsvárt-műhelyben

Klasszikus, csípős, bajor jellegű, nürnbergi, mustáros-majorannás, fehérborsos-mézes, rozmaringos, aszalt gyümölcsös, tört köményes, áfonyalekváros-chilis, zöldfűszeres-sajtos, aszaltparadicsomos-barnasörös – mindez csupán néhány a karmacsi székhelyű Ozsvárt Kolbászműhely ízesített kolbászai közül.

A Pepsi kiárusításba és terméktisztogatásba kezdett

A PepsiCo kedden bejelentette, hogy 3,3 milliárd dollárért eladja a Tropicana mellett több másik gyümölcslé márkáját. A francia PAI Partners magántőke-befektetési cég a felvásárló. A Pepsi azzal érvel, hogy egyszerűsíteni kívánja termékpalettáját és eltávolodna a magas cukortartalmú italoktól.

Egészséges nassolnivalók az olimpiai szurkoláshoz

Javában tart a XXXII. Nyári Olimpia Tokióban, itthon is sokan figyelik a versenyeket, várják az eredményeket, és persze szurkolnak a magyar sportolóknak. A szurkolás sokunk számára elképzelhetetlen nassolás, „csipegetés” nélkül, még akkor is, ha pontosan tudjuk: ez akár egészségtelen is lehet.

„Karanténkutatás 2.0” - Élelmiszerfogyasztási szokások a Covid-19 járvány harmadik hullámában

Csaknem kétezren vettek részt a Nébih, a Debreceni Egyetem GTK Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform Egyesület második közös reprezentatív kutatásában 2021 májusában. A felmérésből kiderült, hogyan változtak a Covid-19 járvány első és harmadik hulláma között a háztartások élelmiszervásárlási és élelmiszerfogyasztási szokásai.

A Solymár Gyöngye az év kenyere

A Hel Pékség Solymár Gyöngye elnevezésű kenyere nyerte meg az idén tizedik alkalommal meghirdetett Szent István Napi Kenyérversenyt. A hírt az augusztus 20-i rendezvényeket beharangozó országos sajtótájékoztatón jelentették be a Parlamentben.

A Nivegy-völgyi álom

Példátlan helyi összefogás és közösségi finanszírozás eredményeként nyithatott meg tavaly a Dobosi Birtkokközpont! A 90 támogató, akik egytől egyig mind törzsvásárlók és barátok, összesen 16 millió forinttal támogatta meg a Dobosi Család régen dédelgetett álmát.