Főleg a járvány miatti lezárások idején vált feltűnővé a jelenség, amikor
a külföldi nyaralások helyett rengetegen kerestek belföldi úti célokat, és vágtak neki az országnak – mi sem természetesebb ma már, hogy valamilyen útvonaltervező alkalmazás segítségével.
Miután egy gazdálkodó felhívta az agrarheute.com szakportál újságíróinak figyelmét az egyre bosszantóbbá váló helyzetre, kiderült, hogy nem egyedi az eset, számos gazdálkodóval beszéltek, akik hasonló cipőben járnak.
A séma ugyanaz: a gazdálkodók tulajdonában álló és általuk fenntartott, de magánútként nem feltétlenül kitáblázott szakaszokat a navigációs rendszerek – főleg a Google Maps – rendre „normál” közútként kezelik, és alternatív, sőt, adott esetben akár a leggyorsabb vagy legrövidebb útvonalként is javasolják.
– nyilatkozta a portálnak az egyik érintett gazda –, az viszont már egészen más szint, amikor megélénkül az autóforgalom ott, ahol a gyerekeim játszani szeretnének, és órákon át parkolnak a táblabejárómban, miközben nekem pont arra lenne dolgom a traktorral.”
Az agrarheute.com a Google-hoz fordult a kérdéssel, és mint írják, hamar válaszolt is a cég egyik szóvivője. Eszerint ők mindig felhívják a felhasználóik figyelmét, hogy
tartsák be az érvényes jogszabályokat, és legjobb tudásuk szerint mérlegeljék a szoftver útvonaljavaslatát.
Továbbá kérik, hogy segítsünk a rendszer fejlesztésében azzal, hogy jelezzük az észlelt hibákat. Hogy aztán ezeket a visszajelzéseket mennyi idő alatt dolgozzák fel, és mikor frissül a térkép, arra mindenesetre nem adott választ a közlemény, írja az agrarheute.com cikke.