Back to top

Be akarják tiltani az egészségtelen élelmiszerek reklámjait

A reklámipart megdöbbentette az a lépés, amelyet a brit kormány kíván bevezetni az elhízás elleni küzdelme részenként... Boris Johnson olyan intézkedést kíván bevezetni, mely szerint a 21 órai televíziós, vízválasztó idősáv előtt az egészségtelen ételek reklámjait betiltanák, valamint az online felületeken is korlátoznák ezeket.

A brit kormány által bemutatásra kerülő tervek szerint a kisvállalkozások mentesülnek az egészségtelen ételek reklámjainak tilalma alól, amely Boris Johnson miniszterelnök által bevezetett elhízás elleni küzdelem részét képezi.

A brit éttermek, kávézók és pékségek aggodalmukat fejezték ki, amiért nem reklámozhatják termékeiket a saját közösségi média felületeiken, ha a kormány megvalósítja a királynő beszédében felvázolt terveket.

Azonban a 249 vagy annál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató kisvállalkozások mentesülnek a tilalom alól, és engedélyezik számukra a magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek reklámozását. Ezenkívül az online hirdetésekre vonatkozó korlátozások nem jelentenek teljes tilalmat, mivel a Telegraph szerint csak a fizetett hirdetésekre vonatkoznak majd.

A Reklámszövetség megdöbbenéssel fogadta ezt a lépést, amely magában foglalja azt is, hogy az élelmiszer- és italgyártók nem reklámozhatják új termék innovációikat sem pedig újdonságaikat. A korlátozásokat a Reklámszabványügyi Hatóság fogja betartatni és a szabályokat megszegő cégeket a hirdetések eltávolítására kötelezi, a visszaesőket pedig esetleges szankciókkal sújtja.

A lépéssel kapcsolatos első konzultációjában a kormány a Cancer Research UK (Egyesült Királyságban és a Man-szigeteken működő rákkutatási és tudatosságnövelő jótékonysági szervezet) által 2019 szeptemberében közzétett kutatásra hivatkozott, amely szerint az ITV, a Channel 4, a Channel 5 és a Sky One csatornákon sugárzott élelmiszerreklámok csaknem fele (47,6%) HFSS-termékekre (magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek) vonatkozott.

Ez az arány pedig majdnem 60%-ra emelkedik este 6 és 9 óra között, mely a gyermekek által legnézettebb idősáv.

Az Obesity Health Alliance (koalíció, amely a kormánnyal közösen dolgozik az elhízás visszaszorításában) elemzése szerint ezeknek a reklámoknak a megszüntetése a gyermekek javát szolgálná, mivel évente 150 millió csokoládékeksznek vagy 41 millió sajtburgernek megfelelő mennyiséget vonna ki az étrendjükből.

A múlt hónapban a királynő beszédét kísérő tájékoztató dokumentumban ismertették a terveket, amelyekkel kapcsolatban a kampányolók korábban is felszólaltak, ugyanis szerintük ezzel nem az elhízás arányának csökkentését segítenék, hanem csak címlapokra akarnak törni.

Sue Eustace, a Reklámszövetség közkapcsolati igazgatója elmondta: „a kormány saját elemzése azt mutatja, hogy ezek az intézkedések nem fognak működni. A társadalom kiegyenlítése nem érhető el azzal, hogy az Egyesült Királyság legsikeresebb iparágát büntetik az elhízás szintjére gyakorolt minimális hatás miatt.”

MMG Direkt

Mi okozta az árrobbanást a takarmányágazat teljes spektrumán? Valóban a takarmányok piaca az egyetlen felelős az állati eredetű termékek, a hús, a tej, a tojás drágulásáért? Miért finomabb a hazai karaj a 6000 kilométerre darabolt tarjánál? Ezekről beszélgetett Kulik Zoltánnal, a Vitafort Zrt. vezérigazgatójával Halmos B. Ágnes, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó újságírója.

MMG – Direkt | A takarmányárak miatt szálltak el a húsárak? | Kulik Zoltán, Vitafort Zrt.

Forrás: 
independent.co.uk

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kápiatermesztés, napra pontos tervezéssel

A nyírségi Vasmegyerben két évtizede termeszt kápiapaprikát Szunyogh András és fia. Sikerük titka a pontosság, és az, hogy nyitottak a fejlesztésre, az újdonságokra. A számukra legmegfelelőbb fajta mellett biostimulátorokat és rendhagyó technológiai módszereket is alkalmaznak annak érdekében, hogy akkorra időzíthessék a termés betakarítását, amikor az a legjobb áron eladható.

Újabb étteremlánc csatlakozik a vegán forradalomhoz

A McDonald’s háromévnyi kutatás és fejlesztés után piacra dobja első növényi alapú burgerét az Egyesült Királyságban.

Ne hibáztassuk a gazdákat!

Miért drágul a kenyér, és miért riogatják a pékek 500 forint/kilogrammos kenyérárral a fogyasztókat? A kenyér árának alakulását több tényező is befolyásolja, de a pékek mégis elsősorban a búza magas árával indokolják az áremelést.

Vendégház a Börzsöny szívében

Aki igazán eldugott, vagy éppen izgalmas erdei tájat keres, a Börzsönyben mindkettőt megtalálja. Jó kiindulópont a bakancsos túrákhoz az Ipoly Erdő Zrt. Királyréti Erdészetének Tóvik vendégháza a Magas-Börzsöny kapujában. Az exkluzív kialakítású épületegyüttes a fővárosból alig egy órányi utazással elérhető, házias és vadételeket egyaránt kínáló, családias hangulatú, panzió jellegű szálláshely.

Veszélyes új diéta - Ártalmas lehet a túlzott gyümölcsfogyasztás?

A kizárólag „nyers” élelmiszerekből álló étrend komoly egészségügyi kockázatot jelent, ezért fontos, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozásra törekedjük a mindennapok során.

Agrovirtus: vezetőket képeznek

Szeptember 16-án a Mercure Budapest Korona Hotelben megnyitották az év digitális agrárversenyére, az Agrovirtusra a felvételi jelentkezést. A diákcsapatok a képzés során nemcsak piacképes tudásra tehetnek szert, de értékes nyereménnyel is gazdagodhatnak, hiszen a legjobb csapat 1 millió forint díjazásban részesül.

A bodzafelvásárlók és -feldolgozók működését ellenőrizték a növényvédőszerekre fókuszálva

Az elmúlt hetekben kiemelt célellenőrzést végzett a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Bács-Kiskun Megyei Rendőrkapitányság Keceli Rendőrőrse a Kecel térségében tevékenykedő bodzafelvásárlók és -feldolgozók telephelyein.

Készül a drónos jogszabály

A mezőgazdaság műszaki és informatikai fejlődése rengeteg új lehetőséget kínál, ezek közé tartozik a drónok használata is. A drónos növényvédelem lehetőségeiről és korlátairól beszélt Jordán László, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Növény-, Talaj- és Agrárkörnyezet-védelmi Igazgatóságának vezetője növényorvosoknak.

Összevont fajtabemutató Debrecenben

A kukoricát, a napraforgót és a már nyáron learatott kalászosokat szeptember 1-jén értékelték a Debreceni Egyetemen.

Véget ért a jubileumi Coop Rally

Idén 15. alkalommal rendezték meg a Coop Rally-t, amely 8 állomáson keresztül Nyugat-Magyarországot járta körbe. A két napos rendezvényen a 250 versenyző 105 autóval tett meg több mint 800 kilométert, hogy megtekintsenek hat meghatározó, minőségi magyar termékeket gyártó és forgalmazó élelmiszeripari céget, valamint két Coop tagvállalatot