0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 20.

Be akarják tiltani az egészségtelen élelmiszerek reklámjait

A reklámipart megdöbbentette az a lépés, amelyet a brit kormány kíván bevezetni az elhízás elleni küzdelme részenként... Boris Johnson olyan intézkedést kíván bevezetni, mely szerint a 21 órai televíziós, vízválasztó idősáv előtt az egészségtelen ételek reklámjait betiltanák, valamint az online felületeken is korlátoznák ezeket.

A brit kormány által bemutatásra kerülő tervek szerint a kisvállalkozások mentesülnek az egészségtelen ételek reklámjainak tilalma alól, amely Boris Johnson miniszterelnök által bevezetett elhízás elleni küzdelem részét képezi.

A brit éttermek, kávézók és pékségek aggodalmukat fejezték ki, amiért nem reklámozhatják termékeiket a saját közösségi média felületeiken, ha a kormány megvalósítja a királynő beszédében felvázolt terveket.

Azonban a 249 vagy annál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató kisvállalkozások mentesülnek a tilalom alól, és engedélyezik számukra a magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek reklámozását. Ezenkívül az online hirdetésekre vonatkozó korlátozások nem jelentenek teljes tilalmat, mivel a Telegraph szerint csak a fizetett hirdetésekre vonatkoznak majd.

A Reklámszövetség megdöbbenéssel fogadta ezt a lépést, amely magában foglalja azt is, hogy az élelmiszer- és italgyártók nem reklámozhatják új termék innovációikat sem pedig újdonságaikat. A korlátozásokat a Reklámszabványügyi Hatóság fogja betartatni és a szabályokat megszegő cégeket a hirdetések eltávolítására kötelezi, a visszaesőket pedig esetleges szankciókkal sújtja.

A lépéssel kapcsolatos első konzultációjában a kormány a Cancer Research UK (Egyesült Királyságban és a Man-szigeteken működő rákkutatási és tudatosságnövelő jótékonysági szervezet) által 2019 szeptemberében közzétett kutatásra hivatkozott, amely szerint az ITV, a Channel 4, a Channel 5 és a Sky One csatornákon sugárzott élelmiszerreklámok csaknem fele (47,6%) HFSS-termékekre (magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek) vonatkozott.

Ez az arány pedig majdnem 60%-ra emelkedik este 6 és 9 óra között, mely a gyermekek által legnézettebb idősáv.

Az Obesity Health Alliance (koalíció, amely a kormánnyal közösen dolgozik az elhízás visszaszorításában) elemzése szerint ezeknek a reklámoknak a megszüntetése a gyermekek javát szolgálná, mivel évente 150 millió csokoládékeksznek vagy 41 millió sajtburgernek megfelelő mennyiséget vonna ki az étrendjükből.

A múlt hónapban a királynő beszédét kísérő tájékoztató dokumentumban ismertették a terveket, amelyekkel kapcsolatban a kampányolók korábban is felszólaltak, ugyanis szerintük ezzel nem az elhízás arányának csökkentését segítenék, hanem csak címlapokra akarnak törni.

Sue Eustace, a Reklámszövetség közkapcsolati igazgatója elmondta: „a kormány saját elemzése azt mutatja, hogy ezek az intézkedések nem fognak működni. A társadalom kiegyenlítése nem érhető el azzal, hogy az Egyesült Királyság legsikeresebb iparágát büntetik az elhízás szintjére gyakorolt minimális hatás miatt.”

MMG Direkt

Mi okozta az árrobbanást a takarmányágazat teljes spektrumán? Valóban a takarmányok piaca az egyetlen felelős az állati eredetű termékek, a hús, a tej, a tojás drágulásáért? Miért finomabb a hazai karaj a 6000 kilométerre darabolt tarjánál? Ezekről beszélgetett Kulik Zoltánnal, a Vitafort Zrt. vezérigazgatójával Halmos B. Ágnes, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó újságírója.

youtube://v/qC_qLtUNRww

Forrás: independent.co.uk