0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 20.

A grillcsirke története – főszerepben a baromfi

Itt a nyár, a grillszezon, a kertipartik, a könnyebb családi és baráti sütögetések ideje. Nem véletlen, hogy ezt kihasználva, csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását népszerűsíti az idei grillszezonban az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Baromfi Termék Tanács (BTT) együttműködésével.

youtube://v/aUULZXkn5ac,

A grillezés most igazán népszerű, sőt az utóbbi évtizedekben sokat fejlődött mind a technológiát, mind a fűszerezést tekintve. A fogyasztásösztönző kampányban a kitűnő minőségű baromfihúst és baromfitermékeket népszerűsítik, az egészségtudatos vásárlás és táplálkozás fontosságára hívják fel a fogyasztók figyelmét a baromfik sokszínűsége és változatossága mellett.

A hazai baromfiágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb, folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a hazai fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő. Az ágazat kibocsátása 2020-ban 294,1 milliárd forint volt, amely a mezőgazdaság kibocsátásának 10%-át tette ki. A hazai baromfiágazat európai szinten is kifejezetten sokszínű, gyakorlatilag minden faj és hasznosítási típus megtalálható benne.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy ebben a meleg időben a könnyebben fogyasztható, egészséges ételek kerültek előtérbe. Ebben nagy szerepet játszik a baromfi, éppen ezért a kampány célja, hogy a magyar fogyasztók figyelmét felhívja a baromfihús fogyasztására. Jelenleg

Magyarországon a hazai hústermelés felét a baromfiágazat adja, amely a harmadik legnagyobb exportcikkünk, legalább 150 százalékban önellátóak vagyunk.

Hazánkban jelenleg 2600 baromfitartó gazdaságot és több mint 100 feldolgozó vállalkozást tartunk számon. Majd hozzátette: a fenntartható húsfogyasztás, az egészséges táplálkozás fogyasztói oldalról is fontos, a magyar állattenyésztés és mezőgazdaság képes kiváló minőségben ételt tenni az asztalra.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, a baromfihús fogyasztásösztönző kampányban idén a grillezést helyezik fókuszba. A közös kerti sütögetés ugyanis összehozza a családot, barátokat, ami nagyszerű új élményeket teremt. A grillezés technológiája folyamatosan fejlődött az elmúlt évtizedekben a sütés technológiáját és a fűszerezést tekintve is.

A megfelelő élelmiszerbiztonsági szabályok mellett a csirke- és a pulykahús könnyen, változatosan és gyorsan elkészíthető, emellett érdemes kipróbálni a pulyka, a kacsa és a libahúst is.

A kampány során szakmai és életmódmagazinokban, azok nyomtatott és online felületein receptes videókkal, hirdetésekkel és ismeretterjesztő cikkekkel, receptekkel, valamint rádiós és közterületi felületeken népszerűsítik a csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását.

Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója elmondta, az ágazat foglalkoztatási képessége is igen jelentős, több tízezer ember számára nyújt biztos megélhetést. Baromfihúsból önellátottsági szintünk mintegy 160–180 százalék, azaz a kiemelkedő, 40 kg éves belföldi fogyasztás kielégítésén túl jelentős exporttermékünk is. A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten legszigorúbb EU-s szabályozás – élelmiszerbiztonsági, állatjóléti, egyéb – követelményeinek, így a fogyasztók változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet. A fogyasztói igények változása is azt mutatja, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek, mint például az előre pácolt csirke- és pulykamell és -comb, amelyet egyszerűen és gyorsan lehet grillezni.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu