Back to top

A kávé- és a kávégéppiacon is a minőséget keresik a vevők

A minőségi termékek iránti igény egyre inkább jellemző a kávégéppiacra is, az éves szinten értékben mintegy 70 milliárd forintos kávépiac változásait követik az eszközvásárlási tendenciák is Costa Coffee és az eMAG tapasztalatai szerint.

Az adatok szerint a kávémárka, tavaly májusi bevezetése óta, 20 százalékos részesedést ért el a prémium szegmensben. Ezt segítette az is, hogy folyamatosan nő a minőségi kávék iránti igény, mivel az emberek egyre inkább élményeket várnak a kávézástól is.

A kávégépek piacán hasonló tendenciák figyelhetők meg: a vevők egyre inkább a minőségi kávét készítő gépeket keresik. Az egyik legnagyobb hazai e-kereskedő, az eMAG Magyarország tapasztalatai szerint

a beépített darálót is tartalmazó, automata eszpresszó kávéfőzők nagy forgalmat generálnak, és jelentősen megugrott a kapszulás kávéfőzők eladása is.

Az idén, július közepéig, csaknem 15 ezer kávéfőzőt vásároltak a cégtől: a legtöbbet a kapszulás kávégépekből adták el (48,55 százalék), míg a megrendelt gépek 33,4 százaléka volt automata készülék. A karos gépek aránya 14,97 százalék, a filtereseké 2,18 százalék, a kotyogós kávéfőzőké pedig 0,9 százalék volt. Az automata gépek átlagára 110 ezer forint, a kotyogósoké 15 ezer forint, a karos gépeké 25 ezer forint, a kapszulásoké 30 ezer forint, míg a filtereseké 12 ezer forint volt.

A kereskedő tapasztalata szerint, bár

a teljes piac legnagyobb szeletét továbbra is az őrölt kávék adják Magyarországon, gyorsan nő a kapszulás és szemes kávék iránti kereslet:

a cégnél az online értékesített kávék 52 százaléka kapszulás, 31,5 százaléka pedig a szemes kávéból kerül ki, az őrölt kávé részesedése csak 6 százalék. Ugyanakkor az is igaz, hogy a kávéfogyasztók 90 százaléka hagyományos módon vásárol kávét.

A Nielsen piackutató korábbi adatai szerint évente mintegy 13,4 milliárd forintot költenek a magyarok kapszulás kávéra.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kápiatermesztés, napra pontos tervezéssel

A nyírségi Vasmegyerben két évtizede termeszt kápiapaprikát Szunyogh András és fia. Sikerük titka a pontosság, és az, hogy nyitottak a fejlesztésre, az újdonságokra. A számukra legmegfelelőbb fajta mellett biostimulátorokat és rendhagyó technológiai módszereket is alkalmaznak annak érdekében, hogy akkorra időzíthessék a termés betakarítását, amikor az a legjobb áron eladható.

Újabb étteremlánc csatlakozik a vegán forradalomhoz

A McDonald’s háromévnyi kutatás és fejlesztés után piacra dobja első növényi alapú burgerét az Egyesült Királyságban.

Ne hibáztassuk a gazdákat!

Miért drágul a kenyér, és miért riogatják a pékek 500 forint/kilogrammos kenyérárral a fogyasztókat? A kenyér árának alakulását több tényező is befolyásolja, de a pékek mégis elsősorban a búza magas árával indokolják az áremelést.

Veszélyes új diéta - Ártalmas lehet a túlzott gyümölcsfogyasztás?

A kizárólag „nyers” élelmiszerekből álló étrend komoly egészségügyi kockázatot jelent, ezért fontos, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozásra törekedjük a mindennapok során.

Agrovirtus: vezetőket képeznek

Szeptember 16-án a Mercure Budapest Korona Hotelben megnyitották az év digitális agrárversenyére, az Agrovirtusra a felvételi jelentkezést. A diákcsapatok a képzés során nemcsak piacképes tudásra tehetnek szert, de értékes nyereménnyel is gazdagodhatnak, hiszen a legjobb csapat 1 millió forint díjazásban részesül.

A bodzafelvásárlók és -feldolgozók működését ellenőrizték a növényvédőszerekre fókuszálva

Az elmúlt hetekben kiemelt célellenőrzést végzett a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Bács-Kiskun Megyei Rendőrkapitányság Keceli Rendőrőrse a Kecel térségében tevékenykedő bodzafelvásárlók és -feldolgozók telephelyein.

Összevont fajtabemutató Debrecenben

A kukoricát, a napraforgót és a már nyáron learatott kalászosokat szeptember 1-jén értékelték a Debreceni Egyetemen.

Véget ért a jubileumi Coop Rally

Idén 15. alkalommal rendezték meg a Coop Rally-t, amely 8 állomáson keresztül Nyugat-Magyarországot járta körbe. A két napos rendezvényen a 250 versenyző 105 autóval tett meg több mint 800 kilométert, hogy megtekintsenek hat meghatározó, minőségi magyar termékeket gyártó és forgalmazó élelmiszeripari céget, valamint két Coop tagvállalatot

A boltok polcai üresen maradhatnak karácsonyra Angliában

A brit kiskereskedőknek arra kellene ösztönözniük vásárlóikat, hogy már most kezdjenek el karácsonyra tervezni, mivel az ország ellátási láncának kihívásai az ünnepi szezon alatt csak tovább súlyosbíthatják a hiányt a boltok polcain– javasolja egy iparági elemző.

Miért háromszor olyan drága a zab alapú tejhelyettesítő, mint a tehéntej?

A tejtermelőket bosszantó, megválaszolhatatlan kérdésre a német agrarheute.com portál szerzője próbált mégis választ keresni.