Back to top

Bárhol, bármikor, baromfi – főszerepben a grillszezon

Az Agrármarketing Centrum (AMC) a csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását népszerűsíti az idei grillszezonban az Agrárminisztérium (AM) és a Baromfi Termék Tanács (BTT) együttműködésével. A grillezés most igazán népszerű, sőt az utóbbi évtizedekben sokat fejlődött az innovatív technológiai megoldások, illetve a fűszerezés területén egyaránt.

Fotó: AMC
A hazai baromfiágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb, folyamatosan fejlődő ágazata. Jelentősége a hazai fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő. Az ágazat kibocsátása 2020-ban 294,1 milliárd forint volt, amely a mezőgazdaság kibocsátásának 10%-át tette ki.

Hazánk önellátottsági szintje 160-180%, a magyar vágóbaromfi-termelésben a hazai igények ellátása biztosított, sőt az ágazat jelentős exportot is bonyolít.

Nem véletlen, hogy az AMC az AM-mel és a BTT-vel a grillszezonra időzítette közös, fogyasztást ösztönző kampányát, hiszen a kitűnő minőségű baromfihús és baromfitermékek népszerűsítése érdekében létrejött kampány kiemelt célja az egészségtudatos vásárlásra és táplálkozásra való ösztönzés. Emellett a kezdeményezés a fogyasztók figyelmét is szeretné felhívni, hogy a baromfitermékek is részei lehetnek a mindennapi étkezéseknek.

Jelenleg 2600 baromfitartó gazdaságot és több mint 100 feldolgozó vállalkozást tartunk számon – mondta el a kampány kapcsán Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára. Hozzátette, a fenntartható húsfogyasztás, az egészséges táplálkozás fogyasztóknak is fontos, a magyar állattenyésztés és mezőgazdaság márpedig képes kiváló minőségben ételt tenni az asztalra.

Forrás: AMC
Fotó: AMC

A közös kerti sütögetés összehozza a családot, barátokat, ami nagyszerű új élményeket teremt - emelte ki Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.

A megfelelő élelmiszer-biztonsági szabályok mellett a csirke- és a pulykahús könnyen, változatosan és gyorsan elkészíthető, emellett érdemes kipróbálni a kacsa és a libahúst is.

A kampány során szakmai és életmódmagazinokban, azok nyomtatott és online felületein receptes videókkal, hirdetésekkel és ismeretterjesztő cikkekkel, receptekkel, valamint rádiós és közterületi felületeken népszerűsítik a baromfifogyasztást.

További érdekességek a különféle baromfifajtákról, a www.amc.hu oldalon találhatók, a régi receptek modern változatai pedig az Agrármarketing Centrum Youtube-csatornáján láthatók.

 
Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója elmondta, az ágazat foglalkoztatási képessége is igen jelentős, több tízezer ember számára nyújt biztos megélhetést.

A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a legszigorúbb EU-s szabályozás követelményeinek, így változatos, jó minőségű és biztonságos választást jelentenek a vásárlók számára.

A fogyasztói igények változásai is azt mutatják, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek, mint például az előre pácolt baromfihúsok, amelyeket egyszerűen és gyorsan lehet grillezni. (x)

Forrás: 
Agrármarketing Centrum

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A boltok polcai üresen maradhatnak karácsonyra Angliában

A brit kiskereskedőknek arra kellene ösztönözniük vásárlóikat, hogy már most kezdjenek el karácsonyra tervezni, mivel az ország ellátási láncának kihívásai az ünnepi szezon alatt csak tovább súlyosbíthatják a hiányt a boltok polcain– javasolja egy iparági elemző.

Megújulva vár mindenkit a KÁN

Idén ismét megnyílik a KÁN, a Dunántúl állattenyésztési kiállítása, immár megújulva és kibővített programokkal. Az október 1–3. között zajló kiállítást 14. alkalommal rendezik meg KÁN Egyetemi Napok néven, ami már önmagában valami újnak a kezdetét sejteti.

Új korszak kezdődhet a magyar-orosz agrárkapcsolatokban

„Kiemelt célunk a magas hozzáadott értékű élelmiszeripari termékek és szaktudás exportálásának elősegítése” – szögezte le Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a Nemzetközi Üzleti Fórum „Magyarország – Oroszország: alapvető trendek és exportlehetőségek” rendezvényén.

Ha nem lenne a boltok kasszái mellett édesség, egészségesebben táplálkoznánk?

Egy új tanulmány szerint a vásárlók egészségesebb ételeket vásárolnak, ha az édességeket és rágcsálnivalókat áthelyezik a pénztárak mellől és a folyosók végéből.

Sertések ezreit kellene levágni

A sertésipar lett az Egyesült Királyságban eluralkodó munkaerőhiány legújabb kárvallottja. Munkavállalók hiányában térdre kényszerült a sertéstartás és a sertésszállítás, rengeteg állat marad a farmokon. Emiatt a vágóhidak kihasználtsága messze elmarad a kapacitásuktól.

„Jobb életet élt” csirkék lesznek a holland szupermarketekben

Idén márciusban egy holland kiskereskedő, Albert Heijn bejelentette, hogy az üzletében értékesített friss csirkehús a „Beter Leven” minősítési rendszerben legalább egy csillag minősítésű lesz. Azóta az összes Hollandiában működő szupermarketlánc követte a példáját, vagyis 2023 végére a kiskereskedelemben értékesített összes friss csirkét az állatjólét szem előtt tartásával állítják elő.

A legelőtől az asztalig

A szürke marha nemzeti kincs, törvény által védett fajta, egyben hungarikum. Azt még nem tisztázták a történészek, hogy a kunok hozták-e be a Kárpát-medencébe, vagy a fajta ősei a honfoglaló magyarokkal együtt érkeztek ide. Viszont a középkortól bizonyított a jelenléte, és lábon hajtva az ország egyik legfontosabb exportcikke volt a XVIII. századig.

OMÉK már 80. alkalommal

Ötszáznál is több kiállító jelentkezett eddig, de számuk folyamatosan nő. Idén az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum által szervezett OMÉK nem különálló rendezvény lesz, hanem a Vadászati és Természeti Világkiállítás kísérő eseménye. A négynapos seregszemle idején itt lesz az ország legnagyobb termelői piaca, ahol hazai és határon túli gazdák portékáiból válogathatnak a látogatók.

„Ízvadászatra fel! Terítéken a vadhúsok.” - Útjára indult a vadhús fogyasztásösztönző kampány

Első alkalommal népszerűsíti „Ízvadászatra fel! Terítéken a vadhúsok.” szlogennel a vadhús fogyasztását az Agrárminisztérium (AM) az Agrármarketing Centrummal (AMC) együttműködésében – mondta Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára a 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon, Pákozdon.

Brit húsipar: arccal a börtönök felé

Az Egyesült Királyság húsipara komoly munkaerőválsággal küzd, ezért megoldásként börtönlakókat és a volt elítélteket terveznek alkalmazni, továbbá oktatást is szerveznek a raboknak, hogy szabadulásuk után el tudjanak helyezkedni a húsiparban.