Back to top

A Pepsi kiárusításba és terméktisztogatásba kezdett

A PepsiCo kedden bejelentette, hogy 3,3 milliárd dollárért eladja a Tropicana mellett több másik gyümölcslé márkáját. A francia PAI Partners magántőke-befektetési cég a felvásárló. A Pepsi azzal érvel, hogy egyszerűsíteni kívánja termékpalettáját és eltávolodna a magas cukortartalmú italoktól.

A vállalat, amely 1998-ban nagyjából 3,3 milliárd dollárért vásárolta meg a Tropicana narancslégyártót, majd közel egy évtizeddel később 150 millió dollárért az amerikai Naked Juice-t, 39 százalékos részesedést tartana meg egy a PAI Partnersszel létrehozott közös vállalatban - írja a Napi.hu. A Pepsi így is továbbadja a kizárólagos amerikai forgalmazási jogokat kap a most a portfólióból kikerülő márkák esetében - tudta meg a Reuters.

Ramon Laguarta vezérigazgató szerint az eladással a PepsiCo megkapja a szükséges forrásokat ahhoz, hogy fejlessze termékkínálatát, amelyben az egészségesebb rágcsák és a kalóriamentes italok kapnak nagyobb szerepet.

A vállalat a jövedelmezőbb márkáira akar összpontosítani.

A rivális Coca-Cola Company az elmúlt évben szintén racionalizálta termékkínálatát: az Egyesült Államokban megszüntette TaB diétás üdítőitalt és Coca-Cola Energy márkáit, és eladta ZICO kókuszvizes termékeket gyártó cégét.

"A vállalatoknak nehézséget okoz, hogy hatékony marketing támogatást nyújtsanak a végtelen számú márkának, amelyek gyakran nagyon hasonló vásárlókért versenyeznek" - mondta májusban Stephen Rannekleiv, a Rabobank Food and Beverage elemzője a hasonló portfóliótisztogatásokról. Hozzátette, hogy a vállalatok igyekeznek olyan új termékeket bevezetni, amelyeket házon belül fejlesztettek ki.

A gyümölcslé-üzletek 2020-ban mintegy 3 milliárd dollár nettó árbevételt hoztak a PepsiCónak, a működési haszonkulcsuk pedig a teljes csoporténál alacsonyabb volt.

Az üzlet egyike a PAI számos élelmiszer- és italipari befektetésének az elmúlt években. 2019-ben a Nestle SA 4 milliárd dollár értékű üzletben eladta amerikai fagylaltüzletágát, beleértve olyan márkákat, mint a Häagen-Dazs, egy a PAI által támogatott vegyesvállalatnak.

Forrás: 
Napi.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kápiatermesztés, napra pontos tervezéssel

A nyírségi Vasmegyerben két évtizede termeszt kápiapaprikát Szunyogh András és fia. Sikerük titka a pontosság, és az, hogy nyitottak a fejlesztésre, az újdonságokra. A számukra legmegfelelőbb fajta mellett biostimulátorokat és rendhagyó technológiai módszereket is alkalmaznak annak érdekében, hogy akkorra időzíthessék a termés betakarítását, amikor az a legjobb áron eladható.

Újabb étteremlánc csatlakozik a vegán forradalomhoz

A McDonald’s háromévnyi kutatás és fejlesztés után piacra dobja első növényi alapú burgerét az Egyesült Királyságban.

Ne hibáztassuk a gazdákat!

Miért drágul a kenyér, és miért riogatják a pékek 500 forint/kilogrammos kenyérárral a fogyasztókat? A kenyér árának alakulását több tényező is befolyásolja, de a pékek mégis elsősorban a búza magas árával indokolják az áremelést.

Veszélyes új diéta - Ártalmas lehet a túlzott gyümölcsfogyasztás?

A kizárólag „nyers” élelmiszerekből álló étrend komoly egészségügyi kockázatot jelent, ezért fontos, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozásra törekedjük a mindennapok során.

Keleti és nyugati ízek találkozója

Magyarország keleti és nyugati felének ízei találkoznak bennük – fogalmazta meg Lovászné Baranyi Magdolna a mottóját, ami alapján szörpnek és lekvárnak dolgozzák fel a gyümölcsöket, „ezerféle” módon. A jelmondat magyarázataként elmondta, hogy Debrecenből költözött zalai férjéhez, így találkoztak a különböző ízek, amelyek meghatározzák termékeiket.

Agrovirtus: vezetőket képeznek

Szeptember 16-án a Mercure Budapest Korona Hotelben megnyitották az év digitális agrárversenyére, az Agrovirtusra a felvételi jelentkezést. A diákcsapatok a képzés során nemcsak piacképes tudásra tehetnek szert, de értékes nyereménnyel is gazdagodhatnak, hiszen a legjobb csapat 1 millió forint díjazásban részesül.

A bodzafelvásárlók és -feldolgozók működését ellenőrizték a növényvédőszerekre fókuszálva

Az elmúlt hetekben kiemelt célellenőrzést végzett a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Bács-Kiskun Megyei Rendőrkapitányság Keceli Rendőrőrse a Kecel térségében tevékenykedő bodzafelvásárlók és -feldolgozók telephelyein.

Összevont fajtabemutató Debrecenben

A kukoricát, a napraforgót és a már nyáron learatott kalászosokat szeptember 1-jén értékelték a Debreceni Egyetemen.

Véget ért a jubileumi Coop Rally

Idén 15. alkalommal rendezték meg a Coop Rally-t, amely 8 állomáson keresztül Nyugat-Magyarországot járta körbe. A két napos rendezvényen a 250 versenyző 105 autóval tett meg több mint 800 kilométert, hogy megtekintsenek hat meghatározó, minőségi magyar termékeket gyártó és forgalmazó élelmiszeripari céget, valamint két Coop tagvállalatot

A boltok polcai üresen maradhatnak karácsonyra Angliában

A brit kiskereskedőknek arra kellene ösztönözniük vásárlóikat, hogy már most kezdjenek el karácsonyra tervezni, mivel az ország ellátási láncának kihívásai az ünnepi szezon alatt csak tovább súlyosbíthatják a hiányt a boltok polcain– javasolja egy iparági elemző.