Olaszországban a Ferrero új, papír alapú külső csomagolást tesztel a Kinder termékeknél, köztük a Kinder Délice és a Kinder Brioss számára. Az új csomagolást egy innovatív módszerrel, újrahasznosításra alkalmas papírfóliával látja el a Kinder termékeket.
Az új papír alapú csomagolás megtervezése és tesztelése tudományos alapú megközelítéssel, az Aticelca (papírgyártás és a papíripari nyersanyagok előállításának módszereit javításán dolgozó szövetség) értékesítési módszerrel történt, és az eredmény a korábban használt műanyag fóliához képest 80%-os tömeg csökkenést eredményezett.
Az olasz édességgyártó vállalat annak az elkötelezettségének részeként, hogy 2025-re a csomagolások 100%-a újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen, új globális partnerséget jelentett be a HolyGrail 2.0-val és a Consumer Goods Forummal (CGF, globális, paritáson alapuló iparági hálózat, melyhez több mint 400 kiskereskedő, gyártó és szolgáltató vállalat csatlakozott).
Átmenet a körforgásos gazdaságba
A Ferrero a közelmúltban aláírta a CGF műanyaghulladék-koalíció új dizájnszabályait, ezzel is osztva a szervezet elképzelését, miszerint
Az elmúlt hónapokban a Ferrero társult partnerként csatlakozott a HolyGrail 2.0 digitális vízjelek projekthez, amelyet az AIM – az Európai Márkák Szövetsége támogat. A HolyGrail 2.0 célja, hogy bebizonyítsa a digitális vízjeles technológiák életképességét a hulladékok pontos szortírozásában, ami hatékonyabb és jobb minőségű újrahasznosítást eredményez.
A kísérleti projekt keretében a Ferrero azt tűzte ki céljául, hogy az élelmiszer-csomagoló műanyagok egy külön erre a célra szánt válogatási rendszerét vezesse be, amely a körforgásos gazdaság legjobb gyakorlatainak megfelelően újrahasznosított anyagokat fog előállítani, amelyeket aztán újra fel lehet használni.
Az olasz vállalat 2019-ben vállalata, hogy 2025-re mindegyik termékének a csomagolását újrafelhasználhatóvá, újrahasznosíthatóvá vagy komposztálhatóvá teszi.