Az együttműködés a helyi pékek számára egy újabb lehetőséget biztosít termékeik értékesítésére. A Spar Hollandia vezérigazgatója, John van der Ent
felszólította a kiskereskedőket és a fogyasztókat, hogy vegyék figyelembe az élelmiszerek útját „a szántóföldtől az asztalig”, és hangsúlyozta a fenntartható és helyben előállított élelmiszerek fontosságát.
Fenntartható megközelítés
A kiskereskedő a helyi termelők támogatásának elkötelezettségében élen jár. A vállalat 2011-ben bevezette a „Spar uit de streek” (Spar regionális termékcsalád) elnevezésű termékcsaládot, amely helyi gazdáktól és kistermelőktől származik.
A termékcsaládot 2017-ben „echt dichtbij Spar” (Közel a Sparhoz) címkével ellátva újra bevezették. Ezek a termékek nem csak azt hangsúlyozzák, hogy helyben előállított élelmiszerről van szó, de a termelőről is érdekes információkat adnak – ezzel is támogatva a helyi vállalkozásokat. Például a Kouderkerk aan den Rijnben, egy történelmi farmon előállított sajt egy olyan gazdától származó tejet használ fel, aki a gazdaságában zöld energiát is termel.
Egyéb termékek
A Spar hozzátette, hogy a fűszereket egy zierikzeei kistermelőtől szerzik be, aki kizárólag napenergiát használ az előállításhoz. Ezen túlmenően a kisebb termelők is sikeresen piacra dobhatják termékeiket egy ismert és megbízható márka alatt a Spar-on keresztül – jegyezte meg a vállalat.
Ám nem a Spar az egyedüli kiskereskedő, akinek fontos a fenntarthatóság: az Albert Heijn (az egyik legnagyobb holland szupermarket lánc) májusban közölte, hogy növelni kívánja a hollandiai termelésű friss termékek számát üzleteiben, kiegészítve ezzel a már meglévő, 100%-ban hazai termelésű tej, sajt, tojás, csirke és sertéshús kínálatát.