0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

A koronavírus fellendítette az állateledel piacot?

A Global Market Insights adatai szerint a kutyatápok és snackek globális piaca a világjárvány alatt hihetetlen tempóban nőtt, de a szektor forgalma 2027-ig akár évente 4,5%-kal is bővülhet.

A tavalyi év volt az egyik legforgalmasabb a kutyák örökbefogadása és vásárlása terén – a Német Kennel Klub (VDH) adatai szerint 2020-ban a korábbi évekhez képest 20%-kal nőtt a kutyavásárlók száma -, és ez valószínűleg meghatározó tényező lesz a kategória növekedése szempontjából az elkövetkezendő években.

Összességében 2027-re a Global Market Insights becslése szerint a kutyaeledelek és snackek piaca várhatóan meghaladja a 90 milliárd dolláros (76.66 milliárd eurós) értéket.

Prémium állateledel

A prémium kategóriás állateledelek iránt egyre nagyobb a kereslet, beleértve a bio, természetes és nyers termékeket is. Az előrejelzett időszakban a prémium állateledelek szegmense várhatóan 5% körüli éves növekedési ütemet fog elérni.

Az állateledelek piacán a kutyaeledelek és snackek kategóriája 2020-ban mintegy 32%-os részesedéssel rendelkezett, és várhatóan tovább fog növekedni, mivel a kedvtelésből tartott állatok tulajdonosai igyekeznek a legjobb táplálékot adni négylábú családtagjaiknak.

Ami a fő kiskereskedelmi csatornákat illeti, a hipermarketek és szupermarketek 2020-ban 35%-os piaci részesedést könyvelhettek el, mely a legnagyobb a többi kiskereskedelmi üzlettípushoz képest.

Európai növekedés

A Global Market Insights szerint Európán belül 4,3% körüli éves növekedési ütemet várnak, a bevételeket tekintve Franciaország, Németország és az Egyesült Királyság vezet, amit az egészséges állateledelek trendje is alátámaszt.

A globális piacot olyan nagy vállalatok uralják, mint a Nestlé, Blue Buffalo, Mars Petcare, Nippon Pet Food, Colgate-Palmolive, Tiernahrung Deuerer GmbH, United Pet Group és J. M. Smucker, az innováció pedig az egész ágazatban elterjedt.

Tavaly például a Nestlé Purina újfajta kutyáknak és macskáknak szánt eledelt vezetett be, amely rovarokat, valamint kölesből és lóbabból származó növényi fehérjéket tartalmazott,

így kínálva új terméklehetőséget a kategóriában, miközben a fenntarthatósági szempontokat is erősítette.

Az Egyesült Királyságban a Brexit és a koronavírus-járvány ellátással kapcsolatos aggodalmak kombinációja rövid időre hiányt okozott a kutya- és macskaeledelből az év elején.

Forrás: esmmagazin.com