Ingrid de Jong, a Wageningeni Egyetem kutatója, akinek szakterülete a baromfijólét, a szupermarketek álláspontját „nagy lépésként” értékelte a nagyobb állatjólét felé.
– nyilatkozta a foodnavigator.com internetes élelmiszeripari portálnak.
A Beter Leven címkét a Holland Állatvédelmi Társaság (SPA), a legnagyobb hollandiai állatvédő szervezet hozta létre. Az SPA arról nevezetes, hogy támogatja az ökológiai és szabadtartású állattartási rendszereket. A szervezet szerint azonban az országban évente előállított 450 millió állat kevesebb mint 1% -át tartják ezekben a rendszerekben.
A „nagyon intenzív” és „nem túl állatbarát” rendszerekben élő tenyésztett állatok, vagyis a 99% jólétének javítása érdekében az állatvédő szervezet együttműködve az iparral megalkotta a Beter Leven címkét, ami az üzletbe kerülő húson megmutatja, hogy „milyen jól ápolják a termék mögött álló állatot”.
Nemcsak az ízlésének és pénztárcájának leginkább megfelelőt terméket választhatja, hanem eldöntheti, hogy olyan termelőtől választ, ahol az elvárása szerint bánnak az állatokkal. Minél több a címkén a csillag, annál állatbarátabb a termék, annál jobb körülmények között tartották az állatot.
Konkrétan az egyik csillag azt jelenti, hogy az állatoknak több helyük van, mint a hagyományos intenzív gazdálkodásban. Sőt, szakértők szerint a Beter Leven csirke genetikailag nagyon más állat, mint a szokásos gyorsan növekvő csirke. Más felépítésű, életerősebb és aktívabb.
A jelölés elnyeréséhez a Beter Leven címkét kiadó alapítvány értékeli a termelőt, és az „engedélyt” minden évben felülvizsgálják.
Azt azért tudni kell, hogy a megjelölést a szupermarketek a tervek szerint csak a friss csirkehúsnál alkalmazzák, egyelőre sem más állatfaj, sem a fagyasztott termékek jelölésére nincs ilyen terv.
MMG Direkt
A Mátrai borvidék egyik gyöngyszeme a Sol Montis Borászat. A tulajdonosok a Kovács család, ahol apáról lányára száll a borászmesterség. Kovács László főborászként a szőlőtermesztést és borkészítést felügyeli, míg lánya, Kovács Zita a cég zavartalan működéséért, az értékesítésért és marketingért felel. 110 hektárt művelnek, üzemük befogadóképessége 5000 hektoliter, céljuk pedig a hazai és európai fogyasztók kiszolgálása. A generációváltás nem egyszerű folyamat és nem is mehet egyik napról a másikra. Erről a nehéz és váratlan fordulatokkal teli útról beszélget a Sol Montis Borászat két tulajdonosával Sári Enikő, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó ügyvezető igazgatója.
youtube://v/24UBty_sjKg