Back to top

Borturizmussal csökkenthető a szezonitás

A Magyar Turisztikai Ügynökség őszi országos forgalomélénkítő kampányt indít, amelynek a fókuszában a hazai borrégiók állnak. A cél a turisztikai szezon meghosszabbítása és a borvidékek egyediségének, sokszínű kínálatának bemutatása. Ezzel egyidőben elindul a megújult bor.hu, amely még gazdagabb tartalommal és praktikus funkciókkal segíti a turisták tájékozódását.

Idén ősszel érdemes új szemmel felfedezni Magyarországot, és még jobban megismerni, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei. Ezt üzeni a most induló, 6 hetes őszi kampány, amelyben már markánsan megjelenik az egyes borrégiók saját arculata és márkája. A kampánytervezés során ismét az adatokat hívta segítségül a Magyar Turisztikai Ügynökség, így mindenkihez célzottan azon borrégiónak a hirdetései jutnak el, amelyek a legrelevánsabbak a számára.

A kampányhoz 6 különböző, borrégiónként más és más hirdetés készült, ezek jelennek majd meg az óriásplakátokon, nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában.

Az imázsfilm a szüreti időszakban a boron, gasztronómián és borvidékeken keresztül inspirál új helyek felfedezésére, amely online és televíziós csatornákon is látható lesz.

Gál Zsombor és Könnyid László
Gál Zsombor és Könnyid László

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese kiemelte: az MTÜ elkötelezett a borturizmus és annak széles körű népszerűsítése iránt. Fontos eleme a gasztronómiának, és kiemelkedő szerepe van az országimázs-formálásban is. Az idei kampány újdonsága, hogy a korábbi nyári kampányhoz hasonlóan, adatvezérelt eszközökkel szólítja meg a különböző célcsoportokat, így például az egyre markánsabb szegmenst képviselő fiatal korosztályt is.

Borrégiónként új arculat

A borrégiók most bemutatkozó saját arculata túlmutat a kampányidőszakon, hiszen a jövőben ennek az elemeit és üzeneteit használja majd az MTÜ a hazai borturizmus népszerűsítésére.

Az arculat nem teljesen új keletű, hiszen a 2019-ben bemutatott közösségi magyar bormárkán – Magyar Bor, Személyesen – alapszik.

Az új logókat, valamint a szlogeneket, üzeneteket minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken. Az új arculat alapján készült borturisztikai kiadványok és térképek pedig már letölthetők a bor.hu weboldalról, nyomtatott formában pedig a Tourinform hálózat irodáiban lehet őket beszerezni.

 

Gál Zsombor, az MTÜ borturisztikai szakértője hangsúlyozta: fontos újítás, hogy mostantól a borvidékeket felölelő 6 borrégió szerepel a marketingben, amelyek egységes logika mentén kaptak itthon és a nemzetközi piacon is jól kommunikálható, az adott régió jellegzetességeit erősítő arculatot. A borturizmus egyre fontosabb részét képezi az országmárkának, a fókusz a teljes desztinációs élménycsomagon van. Ennek mentén újult a bor.hu is.

A hat borrégió és a hozzájuk rendelt új szlogenek a Magyar bor – Személyesen márkakoncepció égisze alatt az alábbiak szerint alakultak:

  • Balaton borrégió: Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen
  • Duna borrégió: Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen
  • Felső-Magyarország borrégió: Hegyek, borok, történelem és Te személyesen
  • Felső-Pannon borrégió: Hit, bor, kultúra és Te személyesen
  • Pannon borrégió: Völgyek, borok, napfény és Te személyesen
  • Tokaji borrégió: Dűlők, borok, örökség és Te személyesen

Megújult a bor.hu

A borvidéki utazások népszerűsítését szolgálja ki a teljes egészében megújult bor.hu weboldal, melynek segítségével megszervezhetők a boros utazások – a borvidéki túratippektől kezdve az eseménynaptáron keresztül a borászatok kiválasztásáig.

Az oldal minden borvidékről összefoglalja a legfontosabb tudnivalókat, ismerteti a jellemző szőlőfajtákat, borstílusokat, földrajzi adottságokat, a magazin tartalmas cikkeket közöl.

A borászatkereső segítségével pedig már csaknem 370 hazai borászat közül válogathat a látogató.

MMG Gazdahang

A Mátrai borvidék egyik gyöngyszeme a Sol Montis Borászat. A tulajdonosok a Kovács család, ahol apáról lányára száll a borászmesterség. Kovács László főborászként a szőlőtermesztést és borkészítést felügyeli, míg lánya, Kovács Zita a cég zavartalan működéséért, az értékesítésért és marketingért felel. A generációváltás nem egyszerű folyamat és nem is mehet egyik napról a másikra. Erről a nehéz és váratlan fordulatokkal teli útról beszélget a Sol Montis Borászat két tulajdonosával Sári Enikő, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó ügyvezető igazgatója. Hallgassák meg interjúnkat!

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/MTÜ

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Borexport: új utak a fellendülésért

A jó adottságok nem elegendőek, a lehetőségeket aktívabban formálva és kihasználva kell tenni a nagyságrendileg jóval erősebb magyar borexportért – emelte ki Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a szakértőkből és borászokból álló szekszárdi kerekasztal-beszélgetésen.

Szevasztok, itt a Palik Laci!

Palik László és felesége, Klára sikeres vállalkozást vezetnek a felvidéki Zselízen. Tevékenységük szerteágazó, pedig egyszerűen csak a hely, az Alsó-Garam mente természet adta lehetőségeivel élnek. Több rangos kitüntetés tulajdonosai, a Nemzetközi Lekvár- és Borverseny alapítói. A szakmán belül nincsen aki ne ismerné őket.

Vonzották a lehetőségek

Villányban sem számít fehér hollónak az olyan család, ahol a lányok is kiveszik a részüket a családi gazdaság életéből, akik adott esetben saját borcsaládot készítenek, vagy akár önállóan gazdálkodnak. A Jekl-borászatban is ez a helyzet. Jekl Flóra nemhogy azért tért haza Villányba, hogy részese legyen a családi gazdaságnak, hanem lehetőséget kapott a szüleitől egy saját borcsalád készítésére.

Milyen az egri bor most? Bemutatják a borászok a nagy egri borkóstolón

Az Egri Borműhely borászati úgy döntöttek, a termőhelyen személyesen várják a borrajongókat, hogy megmutassák, a világ egyik legnagyszerűbb borvidéke, az egri.

Édesapjától örökölte, lányának adja tovább a szőlő szeretetét

Az ENSZ Közgyűlés 2007-ben nevezte ki október 15-ét a Vidéki Nők Napjává. A cél, hogy felhívják a figyelmet a klasszikus vidéki idill értékeire és a falvakban élő nők helyzetére. Egy olyan hölgyet mutatunk be, aki nem csak, hogy sikeres a hivatásában, de egy – egyelőre – férfiasnak mondott pályán bizonyít nap, mint nap.

1,5 milliárd Ft-os rendkívüli támogatás a nehéz helyzetben lévő kisebb borászatok számára

Október 18. és 26. között lehet igényelni a koronavírus-járvány okozta piaci zavarok miatt nehéz helyzetbe került borászatok számára azt a rendkívüli támogatást, amelynek 1,5 milliárd forintos keretét a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának kezdeményezésére a kormány biztosította az Agrárminisztérium számára.

Hungarian Food Business Program

A 80. OMÉK egyik legfontosabb élelmiszeripart érintő eseménye volt a Hungarian Food Business Program elindítása. Különösen akkor, ha belegondolunk, hogy a hazai élelmiszeripari exportunk 10 év alatt megduplázódott és a jelenlegi 3,6 milliárd eurós kivitelünket a következő időszakban a feldolgozott termékek területén jelentősen bővíteni szeretnénk.

Átadták az OMÉK Marketing Díjakat

Az „Egy a Természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás társrendezvényén, a 80. OMÉK-on átadták a kiállítás legkomplexebb standjainak járó OMÉK Marketing Díjakat. Az elismerő okleveleket és plaketteket dr. Totth Gedeon, a Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszermarketing Tagozat vezetője és elnökségi tagja adta át.

Új borrégió születik

Szlovákia a szőlő északi termesztési határán fekszik, de csak az ország melegebb éghajlatú déli részein termesztik. Szlovákiában a rendszerváltozás környékén – beleértve a kis parcellákat is – 29 ezer hektár szőlőt tartottak számon. A legutóbbi adatok szerint jelenleg 26 ezer hektár szőlő van. A borrégiók tekintetében kicsit elnagyolt a beosztás.

Az idei francia bortermelés 27 százalékkal lehet kisebb a tavalyinál

A francia mezőgazdasági minisztérium az eddigieknél némileg derűlátóbb előrejelzést tett közzé az idén várható bortermelés kapcsán, ami azonban várhatóan így is 27 százalékkal kisebb lehet a tavalyinál.