0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Padlógázzal száguld a Coop-Rally!

Immáron 15. alkalommal áll rajthoz a Coop üzletlánc által szervezett Coop-Rally, ami szeptember 8-án vette kezdetét. A kétnapos eseményen a 105 autó közel 300 főnyi utasa előtt 8 állomás és mintegy 820 kilométer áll, hogy ez út során körbelátogassák Nyugat-Magyarország főbb minőségi magyar termékeket előállító és értékesítő vállalkozásainak telephelyeit.

Ezt megelőzően, szeptember 7-én zajlott az esemény beharangozója az Agrárminisztériumban. A 2006-ban útjára indított szakmai program jubileumát tavaly el kellett halasztani a járványhelyzet miatt, az idén viszont már változatlan programmal rendezték meg az eseményt, amely során hat nyugat-magyarországi élelmiszeripari céghez, valamint két Coop tagvállalathoz látogat el az autókaraván.

A sajtótájékoztatón Nagy István agrárminiszter – aki a korábbi éveknek megfelelően idén is elvállalta a verseny fővédnöki szerepét – elmondta, a Coop Rally összehozza a termelőt és a vásárlót.

A magyar gazdák sorsa a vásárló kezében van, a tudatos vásárlás, illetve annak népszerűsítése ezért kiemelt szereppel bír.

Megköszönte, hogy a Coop üzletlánc támogatja a kormányzat törekvéseit, növeli hazánkban a magyar termékek piacát, segíti a magyar termékek iránti keresletnövekedését, ezzel is támogatva a magyar mezőgazdaság fejlődését.

Az eseményen Tóth Géza, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte, a járványhelyzet ellenére az üzletlánc működése biztosította az élelmiszer-ellátást, emellett megvalósította tervezett beruházásait, valamint növelni tudta forgalmát – tavaly 654 milliárdos árbevételt ért el a kereskedelmi csoport.

A cégcsoport környezetvédelmi, fenntarthatósági szempontokat is mindinkább előtérbe helyez, ennek köszönhető, hogy 529 üzletében lehetőséget teremtettek a használt étolaj visszagyűjtésére, valamint év végére mintegy 200 üzletükre napelemek lesznek telepítve.

Végezetül Pekó László, a Coop Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke arra emlékeztetett, a Coop Rally mára igazi brandnek minősült, és az elmúlt 15 évben semmit sem változott a rendezvény célkitűzése:

„Ráirányítani a figyelmet a hazai termékekre, azok vásárlásának társadalmi-gazdasági összefüggéseire, hiszen szükség van önálló, fenntartható nemzeti élelmiszeriparra”.

Megköszönte a verseny résztvevőinek, hogy a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 ezer milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek.

A cégcsoport társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységeiről elmondta: a Magyar Olimpiai Bizottsággal immár több mint 25 éve folytatnak együttműködést, amely 2021-től stratégiai partnerségben folytatódik az újabb olimpiai ciklusban.

A Coop Segély Alapítvánnyal 2010 óta több mint 150 millió forint értékű, csaknem 400 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyermekeket.

A 12 éve működő, tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére létrejött Bartolák Mihály Alapítvány a cégcsoport saját munkatársai gyermekeinek, unokáinak továbbtanulását támogatja, amelyből eddig több mint 300 fiatal részesülhetett.

Rajt

Másnap, szeptember 8-án Vecsésről indította útjára a Coop-Rally résztvevőit Feldman Zsolt mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár. A megnyitón elmondta, mezőgazdasági termelés tekintetében Magyarországnál kevés jobb adottságú ország van, az alapvető élelmiszerekből 120 százalékban önellátóak vagyunk.

Kiemelte, hogy a kormány a magyar agráriumot fejlesztő programjának köszönhetően, egy évtized alatt 130%-ra megnőhet önellátottságunk az alapvető élelmiszerekből, ami a hazai élelmiszerigények kielégítése mellett az exportteljesítményünk dinamikus növelését is lehetővé teszi.

Közölte, hogy leghamarabb októberben foglalkoznak a nagyléptékű élelmiszeripari pályázati felhívás idei nyitva tartásának kérdésével.

Az államtitkár kiemelte, hogy a Coop hálózat a vidék egyik legjelentősebb élelmiszer-ellátója és foglalkozatója, amivel hozzájárul a vidék munkahelyteremtéséhez és gazdasági erejéhez. Emellett ráirányítja a figyelmet a jó minőségű hazai termékekre, ezzel is erősítve a fogyasztókban a  hazai termékek iránt megnőtt bizalmat.

A két nap történéseiről, az állomásokon elhangzottakról az esemény után olvashatnak részletes beszámolót!

Forrás: magyarmezogazdasag.hu