youtube://v/-ILcZ5gHrB0
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója ezekről beszélgetett Sári Enikővel, kiadónk ügyvezetőjével podcast-adásunkban és az MMG Direkt videósorozatunkban.
Az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár, vagyis ahogy mindenki ismeri, az OMÉK egy olyan mezőgazdasági, élelmiszeripari seregszemle, aminek voltaképpen három célkitűzése van.
– Az egyik megmutatni a magyar vidék agráriumát azoknak, akik csak ritkán találkoznak ezzel a világgal.
Itt megismerkedhetnek a gazdálkodókkal, állattenyésztőkkel, akik elmondják az élelmiszer-előállítás valós folyamatait – mondja Ondré Péter.
A másik az agrártudás átadása, bővítése, vagyis konferenciákon keresztül a szakma érdekeltjeivel ismertetni az ágazati aktualitásokat, problémákat, és azok megoldásait. Harmadrészt a szervezők a rendezvény arculatában és kommunikációjában szeretnék a hazai élelmiszeriparnak az üzleti fókuszú megjelenítését megvalósítani.
– Azt láthatjuk, hogy a hazai élelmiszeripar az elmúlt tíz évben jelentős átalakuláson ment át, mind a hazai előállításban, miként az exportpiacok részesedésében – de még mindig nem értük el azt a szintet, amely agrár-élelmiszeripari szempontból egy fejlett ország esetében szükséges volna.
Ennek érdekében az Agrárminisztérium mindent megtesz, a rendelkezésre bocsátott források a következő időszakban lekérhetők. Emellett az Agrármarketing Centrumnak is régóta kiemelt célkitűzése a hazai élelmiszerexport fejlesztése, ehhez azonban az kell, hogy az élelmiszergyártók a bel- és a külpiacokon egyaránt bemutatkozhassanak. Az OMÉK pontosan egy ilyen rendezvény, ahol a hazai élelmiszergyártók és a piaci szereplők egyaránt jelen vannak, ezzel találkozási pontot tudunk biztosítani a számukra.
Ilyen az OMÉK is, ami immár két éve társrendezvényekkel együtt valósul meg, amelyek idén két nagy múltú rendezvényre, a Bábolnai Gazdanapokra és a Hódmezővásárhelyi Állattenyésztési Napokra estek.
– Az Agrármarketing Centrum kiemelten kezeli a társrendezvényeket, hiszen amíg az élelmiszeripari és mezőgazdasági szemle, vagyis az OMÉK Budapesten, a HUNGEXPO-n zajlik majd, addig az ágazat két nagyon fontos szegmense vidéken, a hazai agrárgépészet Bábolnán, a hazai állattenyésztés pedig Hódmezővásárhelyen lett megrendezve.
Ondér Péter a műsorban kiemelte, hogy az OMÉK minden évben szeretne egyre több programot az üzleti vonalra fókuszálni, így az Agrármarketing Centrum nem titkolt célja, hogy a rendezvény sajtóprogramjában alapvetően élelmiszeripar-üzleti sajtóesemények szerepelnek. A szakmai programok mellett az AMC egy olyan online katalógust hozott létre, amely valós időben mutatja be a teljes magyar élelmiszeripari vertikumot.
– Ugyanakkor a generációváltás kérdéskörét sem szabad figyelmen kívül hagyni. Október 7–10. között a korábbi évekhez hasonlóan közel tízezer agrárszakképzésben résztvevő tanulót várunk, hogy ne csak elméleti, hanem gyakorlati oldalát is megismerhessék a diákok az agráriumnak, ezzel is segítve őket, hogy potenciális „gazdajelöltként” a pályán maradjanak.
Az OMÉK belépőjegye teljes körű belépést biztosít a kilátogatóknak, mely online és helyszínen is megvásárolható lesz, magyarán a vadászati világkiállításra való belépésre is feljogosít. A fejújított HUNGEXPO-n az OMÉK és az AMC két pavilont használ majd a rendezvénytérben, vagyis bár területnagyságilag kisebb lesz a megszokottól, de tartalmi értékében megegyezik, ha nem kimagaslik az előző évekétől.