0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 14.

Értéke az eredeti, tartalma megújult

Idén mindenképpen rendhagyó lesz az OMÉK, ugyanis a HUNGEXPO megújult kiállítóterén és ezúttal az „Egy a Természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás társrendezvényeként fogadja a látogatókat október 7–10. között. De nemcsak külsőségekben és a rendezés keretében változott meg az ország egyik legnagyobb agrárrendezvénye, hanem tartalmában is.

youtube://v/-ILcZ5gHrB0

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója ezekről beszélgetett Sári Enikővel, kiadónk ügyvezetőjével podcast-adásunkban és az MMG Direkt videósorozatunkban.

Az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár, vagyis ahogy mindenki ismeri, az OMÉK egy olyan mezőgazdasági, élelmiszeripari seregszemle, aminek voltaképpen három célkitűzése van.

– Az egyik megmutatni a magyar vidék agráriumát azoknak, akik csak ritkán találkoznak ezzel a világgal.

Fontosnak tartjuk, hogy mondjuk a Budapesten élők is megtudják, honnan származik, ami az asztalukra kerül.

Itt megismerkedhetnek a gazdálkodókkal, állattenyésztőkkel, akik elmondják az élelmiszer-előállítás valós folyamatait – mondja Ondré Péter.

A másik az agrártudás átadása, bővítése, vagyis konferenciákon keresztül a szakma érdekeltjeivel ismertetni az ágazati aktualitásokat, problémákat, és azok megoldásait. Harmadrészt a szervezők a rendezvény arculatában és kommunikációjában szeretnék a hazai élelmiszeriparnak az üzleti fókuszú megjelenítését megvalósítani.

– Azt láthatjuk, hogy a hazai élelmiszeripar az elmúlt tíz évben jelentős átalakuláson ment át, mind a hazai előállításban, miként az exportpiacok részesedésében – de még mindig nem értük el azt a szintet, amely agrár-élelmiszeripari szempontból egy fejlett ország esetében szükséges volna.

A hazai exportnak a kétharmadát a nyersanyag, egyharmadát pedig a feldolgozott élelmiszer teszi ki, ezt az arányt kellene megfordítani.

Ennek érdekében az Agrárminisztérium mindent megtesz, a rendelkezésre bocsátott források a következő időszakban lekérhetők. Emellett az Agrármarketing Centrumnak is régóta kiemelt célkitűzése a hazai élelmiszerexport fejlesztése, ehhez azonban az kell, hogy az élelmiszergyártók a bel- és a külpiacokon egyaránt bemutatkozhassanak. Az OMÉK pontosan egy ilyen rendezvény, ahol a hazai élelmiszergyártók és a piaci szereplők egyaránt jelen vannak, ezzel találkozási pontot tudunk biztosítani a számukra.

A pandémia miatt számos rendezvényt nem lehetett az elmúlt másfél évben megrendezni, azonban jó hír, hogy ezek a rendezvények pótolva lesznek.

Ilyen az OMÉK is, ami immár két éve társrendezvényekkel együtt valósul meg, amelyek idén két nagy múltú rendezvényre, a Bábolnai Gazdanapokra és a Hódmezővásárhelyi Állattenyésztési Napokra estek.

– Az Agrármarketing Centrum kiemelten kezeli a társrendezvényeket, hiszen amíg az élelmiszeripari és mezőgazdasági szemle, vagyis az OMÉK Budapesten, a HUNGEXPO-n zajlik majd, addig az ágazat két nagyon fontos szegmense vidéken, a hazai agrárgépészet Bábolnán, a hazai állattenyésztés pedig Hódmezővásárhelyen lett megrendezve.

Ondér Péter a műsorban kiemelte, hogy az OMÉK minden évben szeretne egyre több programot az üzleti vonalra fókuszálni, így az Agrármarketing Centrum nem titkolt célja, hogy a rendezvény sajtóprogramjában alapvetően élelmiszeripar-üzleti sajtóesemények szerepelnek. A szakmai programok mellett az AMC egy olyan online katalógust hozott létre, amely valós időben mutatja be a teljes magyar élelmiszeripari vertikumot.

Így idén az OMÉK a közönségcélok mellett az üzleti célok kiszolgálására is fókuszál.

– Ugyanakkor a generációváltás kérdéskörét sem szabad figyelmen kívül hagyni. Október 7–10. között a korábbi évekhez hasonlóan közel tízezer agrárszakképzésben résztvevő tanulót várunk, hogy ne csak elméleti, hanem gyakorlati oldalát is megismerhessék a diákok az agráriumnak, ezzel is segítve őket, hogy potenciális „gazdajelöltként” a pályán maradjanak.

Emellett természetesen az agrár-felsőoktatási intézmények is bemutatkoznak az OMÉK-on – mondja Ondré Péter.

Az OMÉK belépőjegye teljes körű belépést biztosít a kilátogatóknak, mely online és helyszínen is megvásárolható lesz, magyarán a vadászati világkiállításra való belépésre is feljogosít. A fejújított HUNGEXPO-n az OMÉK és az AMC két pavilont használ majd a rendezvénytérben, vagyis bár területnagyságilag kisebb lesz a megszokottól, de tartalmi értékében megegyezik, ha nem kimagaslik az előző évekétől.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu