Back to top

A vállalatok nagy része nem fordít elég figyelmet a kibervédelemre

A vállalatok nagy része nem fordít elég figyelmet a kibervédelemre, a társaságok vezetőinek többsége még csak nem is egyeztet a kiberbiztonsági osztállyal, amikor új üzleti tevékenységbe kezd - ismerteti az EY az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében, amelyben a Global Information Security Survey (GISS) kutatás megállapításairól tájékoztat.

A felmérést idén március és május között végezték el, 1010 informatikai és egyéb felsővezető bevonásával, akik legalább 1 milliárd dolláros bevételű szervezeteknél dolgoztak. A főként telefonos interjúkon alapuló globális kutatás az Egyesült Államokban, Európában, a Közel-Keleten, Indiában, Afrikában, valamint az ázsiai és csendes óceáni térségben gyűjtött adatokat.

A közlemény rámutat: a koronavírus-járvány hatására megnőtt az igény a bárhonnan könnyen elérhető, digitális megoldásokra. Az átalakuló piaci elvárások arra késztették a társaságokat, hogy fejlesszék IT-rendszereiket, viszont azok biztonságos működésével már nem foglalkoznak megfelelően.

Példaként említették, hogy a felmérésben megkérdezett szakemberek 77 százaléka egyre több, például zsarolóvírusos támadásról számolt be az elmúlt egy évben, ennek ellenére tízből nyolc vállalat vezetősége még csak nem is egyeztet a kiberbiztonsági osztállyal vagy külső tanácsadóval amikor új üzleti tevékenységbe kezd.

A közlemény idézi Zala Mihályt, az EY információbiztonsággal foglalkozó vezetőjét, aki elmondta: Magyarországon akár több tízmilliós kárt szenvedhet az a szervezet, amelyik nem rendelkezik megfelelő kiberbiztonsági eszközökkel és folyamatokkal.

Az informatikai vezetőknek hangsúlyozniuk kell az adatvédelem szerepét és forrásokat kell beszerezniük a hatékony technológiai megoldások kialakítására. Szintén megkerülhetetlen, hogy egy tapasztalt, külsős szakértő még időben ellenőrizze, hogy megfelelően biztonságosak-e a rendszerek, hiszen egy hacker pillanatok alatt kihasználja a sérülékenységeket - hívta fel a figyelmet a szakember.

A kutatás szerint az informatikai vezetők 43 százaléka úgy látja, nincs elég eszközük ahhoz, hogy a közeljövőben felmerülő veszélyek ellen hatékonyan tudjanak védekezni.

Ráadásul a válaszadók 36 százaléka szerint a cégük bármikor elszenvedhet egy online betörést, ami megakadályozható lenne, ha kellő figyelmet és erőforrást biztosítanának a szervezetek kibervédelemre.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A jó sajt a földeken terem

A jó sajt a földeken terem – fogalmaz Szücs-Felföldi Krisztina, aki férjével együtt működteti a Joli Sajtműhely elnevezésű családi vállalkozást a zalaegerszeghez közeli Zalaistvándon.

Turul Expo, Kárpátalja legjava

Ma már világosan látszik, hogy azok cselekedtek bölcsen, akik a világjárvány első hullámai idején is kitartottak céljaik mellett, és azt az időt, amit mások kényszerűségből tétlenül töltöttek, fejlesztésre és innovatív ötleteik megvalósítására fordították, hangzott el a nyolcadik Turul Expón.

Szevasztok, itt a Palik Laci!

Palik László és felesége, Klára sikeres vállalkozást vezetnek a felvidéki Zselízen. Tevékenységük szerteágazó, pedig egyszerűen csak a hely, az Alsó-Garam mente természet adta lehetőségeivel élnek. Több rangos kitüntetés tulajdonosai, a Nemzetközi Lekvár- és Borverseny alapítói. A szakmán belül nincsen aki ne ismerné őket.

Apró maradt a burgonya

Nem könnyítette meg a burgonyatermesztők helyzetét az idei időjárás. Európában tavasszal volt egy olyan periódus, amely kedvezett a növényeknek, így átlagon felüli számban kötöttek, majd amikor a gumófejlődés időszaka jött, akkor ezek az extrém melegek lelassították, vagy akár meg is állították a fejlődést.

Üzemanyagban – is – utazva

Gázolajkutak, szállítható tartályok, AdBlue tartályok, folyékony műtrágya tárolás…, mindez pedig a Derby-Túr Kft. Az 1997-re datált indulás óta eltelt időszak alatt nagyot fejlődött a cég. Egy valami az évek alatt sem változott, a filozófiájuk: „Az a jó üzlet, ahol azzal mindkét fél évek múlva is elégedett."

Ötből négy mezőgazdasági kkv több profitra számít

Gyümölcsöző időszaknak néznek elébe a mezőgazdasági mikro-, kis- és középvállalkozások saját meglátásuk szerint. A K&H agrárindexből kiderül, hogy szinte mindegyikük növekvő bevételre és nyereségre számít a következő egy évben, és beruházást is sokan terveznek. Nehézséget csupán a szakemberhiány jelenthet.

Kebele palackba zárt gyümölcsei

Őstermelőként gyümölcstermesztéssel és ezek a feldolgozásával foglalkozik Cseh János. A Marosvásárhelytől alig 10 kilométerre fekvő Kebelén legalább 20 féle gyümölcsfaj található, amiből 6000 tő fekete ribizli, 400 tő fekete törpeberkenye, hat féle körte, nyolc -féle alma, egy lengyel, bőtermő, folytontermő málna, több fajta szilva, naspolya, som, cseresznye, meggy színesíti a kínálatot.

Hungarian Food Business Program

A 80. OMÉK egyik legfontosabb élelmiszeripart érintő eseménye volt a Hungarian Food Business Program elindítása. Különösen akkor, ha belegondolunk, hogy a hazai élelmiszeripari exportunk 10 év alatt megduplázódott és a jelenlegi 3,6 milliárd eurós kivitelünket a következő időszakban a feldolgozott termékek területén jelentősen bővíteni szeretnénk.

További növekedésre számít a Heineken Hungária új vezetője

A Heineken Hungária még mindig növelheti a teljesítményét, de a fenntarthatósági követelményekről sem mond le - mondta hétfői sajtótájékoztatóján Budapesten a cég új vezérigazgatója.

A tökmagolaj aranyat ér

A Göcsejben termelünk, és a tökmagolaj annyira jótékony hatással van az egészségre, hogy szinte aranyat ér. Csak összekötöttük ezt a két tulajdonságot, hogy létrejöjjön a Göcsej Aranya márkanév – mondta el tudósítónknak Zakó Bence, aki 5 éve foglalkozik édesapjával olajtöktermesztéssel és tökmagolaj-előállítással a Zala megyei Szilvágyon.