0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Egyre növekszik a növényi alapú tejhelyettesítők népszerűsége

Egy új jelentés szerint a britek közül már minden harmadik ember választja a növényi alapú italokat, de még mindig a tehéntej áll a népszerűségi lista első helyén. 2020-ban a zabital volt a legnépszerűbb tejhelyettesítő, amire a fogyasztók 146 millió fontot költöttek.

A Mintel által végzett kutatás szerint a megkérdezettek 32%-a fogyaszt szójából, zabból, mandulából vagy rizsből készült tejhelyettesítő italt, szemben a 2020-as 25%-kal. A népszerűségi felmérés első helyén a zabitalt végzett, majd a második legkelendőbb opció a mandulaital volt: a fogyasztók 2020-ban 105 millió fontot költöttek erre a növényi alapú alternatívára, szemben a 2019-es 96 millió fonttal.

A 2000 fős, 16 éves és idősebb ember körében végzett felmérés szerint a 25 és 44 év közöttiek közel 44%-a növényi italt fogyaszt. A növényi alapú alternatívák fogyasztásának fő motivációjaként a környezetvédelemmel és az egészséggel kapcsolatos aggodalmakat említették.

A megkérdezettek több mint 50%-a mondta azt, hogy véleménye szerint a választásuk hozzájárulhat a környezetvédelemhez, míg 23%-uk szerint a növényi alapú ital jobb az egészségüknek.

Amy Price, a Mintel vezető élelmiszer- és italelemzője szerint a növényi alapú tejhelyettesítő eladásának növekedése azt jelzi, hogy egyre inkább elterjedt opcióvá válik. „A növényi alapú trend egyre nagyobb lendületet vesz az Egyesült Királyságban, amelyet a környezetvédelmi és egészségügyi megfontolások táplálnak. A felnőttek csaknem egyharmada iszik növényi alapú tejhelyettesítőt, ami azt bizonyítja, hogy ezek a növényi alapú italok határozottan népszerű státuszba kerültek, és messze túlmutatnak a vegán vagy vegetáriánus népesség körén.”

Elmondta, hogy a fiatalok növényi italok iránti preferenciája idővel visszaszoríthatja a tehéntej fogyasztását.

„Míg a britek csaknem 90%-a vásárol tehéntejet, a fiatalabb lakosok körében a felhasználása továbbra is alacsonyabb, mint az idősebb korosztályok körében, mivel a növényi alapú fajták erős konkurenciát jelentenek. Ha a kor előrehaladtával is megtartják a növényi alapú italok fogyasztását, akkor ez idővel a lakosság körében is növelni fogja a fogyasztását, ami a tejhelyettesítők kategóriájának hosszú távú növekedését fogja elősegíteni” – közölte.

A növényi alapú italok iránti preferenciák térhódítása a Covid-19 világjárványnak is tulajdonítható.

A megkérdezettek több mint negyede (26%) egyetértett azzal, hogy a koronavírus-járvány miatt vonzóbbá váltak számukra a növényi alapú élelmiszerek.

A tehéntej azonban továbbra is a legnagyobb piac marad, 2020-ban a tehéntej eladásai elérték a 3,2 milliárd fontot, miközben a tehéntejet preferálók száma minden korcsoportban nőtt. A 65 évesek és idősebbek körében a megkérdezettek 96%-a a hagyományos tehéntejet fogyasztja előszeretettel.

Forrás: independent.co.uk