Back to top

Újabb veszélyes csaló garázdálkodott a tűzifapiacon

Ismét állampolgári bejelentés alapján szűrte ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azt a hamis tűzifaárust, aki a tűzifa árát előre elkérte, majd nyomtalanul igyekezett eltűnni. A hatóság és a lakosság eredményes együttműködésének köszönhetően ez a csaló már biztosan lebukott. Adatait az újabb visszaélések elkerülése és a vásárlók biztonsága érdekében közzétesszük.

A Nébih lakossági bejelentés alapján értesült egy Facebook-on hirdető személy, Csaba Fischer tűzifaárusítási tevékenységéről. A „kereskedő” főleg Kecskemét és Debrecen körzetében hirdette tevékenységét, de egyes hirdetései országos kiszállítási lehetőséget is tartalmaztak.

A hirdetésekben szokás szerint jó minőségű, száraz, tavalyi kitermelésű tűzifát ajánlottak, a piaci árnál olcsóbban.  

Illusztráció
Illusztráció
A Nébih erdészeti felügyelője a lakossági jelzés alapján haladéktalanul telefonos próbavásárlást kezdeményezett. A megadott telefonszámon egy Kiss Ritaként bemutatkozó női hang a „főnöke” nevében vette fel a rendelést, aki kizárólag előre utalás esetén ígért 1-2 napon belüli kiszállítást. A hölgy hangsúlyozta, hogy nagy mennyiségeket forgalmaznak, ezért 8-10 köbméteres, lakossági megrendelés esetén mindig a teljes összeg előre utalását kérik, aminek a megérkezését azonnal visszaigazolják, ezt követően rövidesen indítják a szállítmányt. 

A rendelés véglegesítését követően meg is érkezett a számlaszám sms-ben, amire utalni kellett volna a vételárat.

Ezt követően azonban többé nem lehetett elérni a hirdetőt. 

Felhívják a lakosság figyelmét, hogy a +36-30/111-9385 telefonszámon, a 11773315-02161747 számlaszám megadásával csalók hirdetnek akciós tűzifát, ezt a szolgáltatást semmiképpen ne vegyék igénybe!

A Nébih a próbavásárlások során birtokába jutott adatok és információk alapján a szükséges intézkedéseket megteszi. Egyúttal köszönetüket fejezik ki a bejelentők felé, hogy elősegítették más vásárlók megkárosításának megelőzését!

Kérik, hogy a tűzifacsalók elkerülése érdekében összeállított cikküket olvassák el, adják tovább ismerőseiknek! Nyomatékosan kérik, hogy soha ne utaljanak előre, amíg a kereskedő elérhetőségéről, megbízhatóságáról minden kétséget kizáróan meg nem győződtek!

A jogszerűtlen hirdetésekről a Nébih honlapján tájékozódhatnak.

Forrás: 
Nébih

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A pánikvásárlás miatt fogyott el az üzletekből a cukor

Elfogyott a kilós kiszerelésű kristálycukor a szerbiai üzletekben, ám a hiány a szakértők és a politikusok szerint nem azért van, mert az országnak nincs elég tartaléka, hanem mert az emberek pánikvásárlásba kezdtek.

Megváltozik a kávé termékmeghatározása Szerbiában

Júniustól kizárólag azt a terméket lehet kávénak nevezni Szerbiában, amely kizárólag kávészemekből készült, és nem tartalmaz semmilyen más anyagot.

Az EU keleti tagállamait sújtja leginkább az élelmiszerek drágulása

Az Európai Unió keleti tagállamait sújtja leginkább az élelmiszerek drágulása - mutatta ki a német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) egy ismertetett elemzésében.

Ásó, kapa, nagy kaland: milyen ásót vagy ásólapátot vegyünk?

Az ásó vagy ásólapát alap kerti szerszám. Nincs kertrendezés nélkülük, lehetne mondani, azonban nem mindegy milyen kerti feladathoz milyen típusú ásót, ásólapátot választunk. Az éle lehet egyenes, csúcsos, a nyele műanyag vagy fa, a vége egyenes T- vagy D-nyelű. Speciális feladatokhoz pedig különleges bronzból is készülnek ásók, ásólapátok.

Nosztalgia kifli és fitnesz croissant

Háromkilós parasztkenyér, nosztalgiakifli szinte az ország teljes területén. Tóth Péterrel a Lipóti Pékség tulajdonos-ügyvezetőjével beszélgettünk arról, hogy a harminc éve 4 fővel indult vállalkozás, hogyan vált az ország legismertebb pékségévé. Miért döntött a „multis” értékesítés helyett saját boltok nyitásán és ebből miként vált országos üzletlánccá? Lehet-e többszörös áron eladni minőséget?

Élelmiszerinnovációkért dolgozik a MATE és a PENNY

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) együttműködési megállapodást kötött a PENNY üzletlánccal, az élelmiszermérnöki szakos hallgatók nagyvállalati elvárásokra történő felkészítése és az oktatás fejlesztése vonatkozásában. Az együttműködés keretében a PENNY innovációs termékfejlesztési pályázatot is hirdet a MATE hallgatóinak, ahol a vállalat jövendőbeli termékpalettáját keresik.

Az árnál is van fontosabb

A Floral Marketing Fund (FMF) támogatásával 2020–2021-ben felmérést végeztek az Egyesült Államokban és Kanadában a fogyasztók bolti és online vásárlási szokásairól. Meglepő eredményre jutottak: a kertészeti árudákban gyakran már csak azután nézik meg a vevők a termékek árát, miután döntöttek a vásárlásról.

Jó évkezdés a BASF-nél

Az idei első negyedévben a kedvezőtlen világgazdasági hatások ellenére 19%-kal nőtt a BASF árbevétele, a kamat és nyereségadó levonása előtti eredmény (EBIT) pedig 21%-kal magasabb, mint egy évvel ezelőtt.

Ami megterem, az üvegbe kerül

A Viharsarki Lekvárium története három évtizedre nyúlik vissza. Hobbi-lekvárfőzéssel indult, majd családi-baráti ajándékozási célra készültek a finomságok, míg a megtermelt és feldolgozott mennyiség akkora lett, hogy elkezdődött az értékesítés.

Hiába a kedvenc zöldségük, sokaknak már nem fér bele a keretbe

Elvileg zajlik a spárga-csúcsszezon Németországban, de elég vegyes a kép, míg egyes térségekben a szedhető mennyiség és a kereslet egyaránt optimális, addig sokhelyütt a gazdákon marad a termés. Az agrarheute.com online agrárszaklap a regionális lapok riportjai alapján készített rövid körképet.