Back to top

Hungarian Food Business Program

A 80. OMÉK egyik legfontosabb élelmiszeripart érintő eseménye volt a Hungarian Food Business Program elindítása. Különösen akkor, ha belegondolunk, hogy a hazai élelmiszeripari exportunk 10 év alatt megduplázódott és a jelenlegi 3,6 milliárd eurós kivitelünket a következő időszakban a feldolgozott termékek területén jelentősen bővíteni szeretnénk.

MMG - Új online platformon a magyar élelmiszeripari szereplőknek

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, a nemzetközi kiállítások az elmúlt másfél évben a pandémia miatt bizony kevéssé kerültek megszervezésre, és az az élelmiszeripari szereplők számára történő bemutatkozási, üzletkötési lehetőség bizony csökkent emiatt.

Fotó: Csatlós Norbert

Éppen ezért fontos, hogy új online platformon is egységesen tudjuk bemutatni a magyar élelmiszeripari szereplők döntő többségét,

olyan formában, amely a cégeket, termékeket egyaránt olyan módon mutatja be a külföldi beszerző partnerek számára, ahol felkelti az érdeklődését, és meg is találja azt, amit ő keres. Ebben fontos, hogy ez az új, online élelmiszer katalógus, élelmiszeripari platform elindul a magyar vállalkozások számára.

Nyilván nagyon sok fog múlni rajtunk, ipari szereplőkön – mondta el Káhn Norbert, a Gyermelyi Zrt. kereskedelmi igazgatója – mert egyrészt van egy platform, de azt a felületet fel kell tudni tölteni adatokkal, és nagyon fontos, hogy tényleg dedikált kollégákat tudjunk mögé tenni. Hogyha bárhonnan a világból megtalálnak minket, akkor tudjunk egzakt, szakszerű válaszokat adni, és gyakorlatilag az üzletet tudjuk felpörgetni. Tehát ez igazából akkor tud jó lenni, hogyha a mi részünkről is egy élő együttműködés lesz.

Fotó: Csatlós Norbert

A Hungarian Food Business program azonban lényegesen több, mint egy online katalógus.

Az első pillére a külföldi kiállítások, amit az Agrármarketing Centrummal már nagyon régóta végzünk, ez nem jelent mást, mint azt, hogy a legnagyobb, legfontosabb külföldi nemzetközi nagy élelmiszeripari szakkiállításokon közösségi standot építünk, és ott lehetőséget biztosítunk a piaci árnál lényegesen kedvezményesebb feltételek mellett a magyar gyártóknak arra, hogy bemutatkozhassanak, új üzleti kapcsolatokat alakíthassanak ki, illetve a meglévő kapcsolataikat ápolhassák és piaci tapasztalatokat szerezzenek első kézből. Ez továbbra is fontos elem lesz, azonban a jövőben ezt némileg koncentráltabban fogjuk majd végezni.

A második pillér már az új rendszerhez kapcsolódik, ez nem más, mint egy online élelmiszeripari katalógus, amivel nem csináltunk mást, mint digitalizáltuk és összefogtuk, egységes körülmények közé emeltük a magyar élelmiszeripari kínálatot.

Fotó: Csatlós Norbert
Tehát egy egységes fotózás mellett, egységes háttérrel, egységes logisztikai és áradatokkal jelenítjük meg mindazt a nagyszerű termékkínálatot, amelyet a magyar élelmiszeripari szereplők előállítanak. És ezt valós időben a világ bármely pontján elérhetővé és letölthetővé, illetve minden szempont szerint szűrhetővé tesszük a beszerzőknek és az érdeklődőknek.

A program eleme az úgynevezett B2B személyes találkozásokat menedzselő szoftver, de megtalálható egy képzési program is az exportpiacokra most kilépő kisebb vállalkozásoknak, illetve lesz egy kifejezetten egy-egy célországra fókuszáló piacra jutást segítő platform is.

Feldman Zsolt: Első körben azoknak a támogatását tudja ez a program elősegíteni, akik már most kint vannak, vannak tapasztalataik.

Fotó: Csatlós Norbert
A végén az a 70-80 százalékos exportőr réteg, aki az élelmiszeriparban tevékenykedik, azt gondolom, hogy a legnagyobb és a közepes vállalkozások zömét is magába fogja foglalni. Viszont gondolnunk kell azokra, akik még nem ismerik az exportpiacok működési logikáját, hogyan is kell ezt pontosan csinálni, és ez a most elinduló program, számukra is egy olyan támogató szolgáltatást nyújtó lehetőséget jelent, ahol ezeket az ismereteket, ezt a tudást, és ezt a megjelenési lehetőséget magukévá tudják tenni.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A minőségnek van piaca

Nagy Gáborné azt tapasztalja, a méhészet nem jövedelmez rosszul, csak fontos hozzá, hogy a lehető legjobb minőségű méz kerüljön a vásárlókhoz, és a bizalmuk megtartásának is ez az egyik záloga.

A kiskereskedelmi adatokból látszik a vásárlási szokások változása

A háztartások fogyasztása májusban tetőzhetett, az első negyedévi állami juttatások nagy részét már felélte a lakosság és vásárlási szokásait a magas inflációnak megfelelően kezdi átalakítani - nyilatkozták az MTI-nek elemzők a kiskereskedelmi forgalom legfrisseb adataiból.

A nagyvállalatok környezettudatosabbak, mint a kisebbek

A nagyvállalatok jobban ügyelnek a fenntarthatóságra, mint a kisebbek, de a tevékenység alapján is látszanak különbségek a környezettudatosságban - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

A szalmonellával szennyezett adalékanyagot Magyarországról szállították a belgiumi csokoládégyárba

Magyar vállalkozás volt a beszállítója a szalmonella baktériummal szennyezett lecitin elnevezésű adalékanyagnak, ami eljutott a belgiumi csokoládégyárba - erősítette meg a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerdán az MTI érdeklődésére.

Megújult az esztergomi Strázsa-hegy tanösvény

Nemzeti örökségünk, az ország területének mintegy harmadát kitevő védett természeti területeink értékeinek megőrzése érdekében az elmúlt több mint 10 évben Magyarország soha nem látott mértékben valósított meg természetvédelmi beruházásokat – mondta az Agrárminisztérium természetvédelemért felelős államtitkára Esztergomban, szerdán.

Sárba döngölt burgonya?

Sokan vélik, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet nem kedvez a burgonyatermesztőknek, ha nem lesz változás, a szereplők számának csökkenésével kell számolni. Magasak a termelési költségek, amit a felvásárlási árak nem követnek, s ezt sok gazda nem tudja megfinanszírozni.

Nem elég szeretni a házias savanyúságot

Nemcsak a házias ízek és a roppanós állag kap helyet egy savanyúságot készítő családi vállalkozás életében, a célravezető munkabeosztás, a cégfejlesztés is fontos a sikeres termeléshez. Nem elég minőségi termékek gyártani, a fejlesztések mellett a gyártási folyamatok helyes sorrendjére is érdemes odafigyelni.

Kampány indul a nyári sertéshúsfogyasztás népszerűsítésére

Tíz év alatt közel 10 kilóval növekedett hazánkban az egy emberre jutó éves sertéshúsfogyasztás. A növekedésben szerepe van azoknak a fogyasztásösztönző kampányoknak is, amelyeket az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) évről évre szervez.

250 ezer forintért „vásárolt” pár darab tiszai pontyot az ÁHSZ

A Közép-Tisza-Vidéki Horgász Egyesületek Szövetsége megkeresését követően végzett próbavásárlást a Nébih Állami Halőri Szolgálata egy tiszaburai horgásznál. A személyes kapcsolatfelvételt követően a megvásárlásra kínált halakat az ÁHSZ munkatársai a kiskörei hallépcső közelében, vízben kikötött állapotban találták, majd sikeres alkut követően meg is vásárolták.

Új vezető a Nestlé Hungária szerencsi és diósgyőri üzemeinek élén

Lidia Wronska veszi át a Nestlé Hungária szerencsi és diósgyőri gyárainak irányítását, az új vezető a Nestlé egyesült királyságbeli Fawdon gyáregységből érkezik Magyarországra - közölte a vállalat kedden az MTI-vel.