Back to top

A mindennapi étrendtervezés titka

Ön elég zöldséget eszik? Tudja, hogy a szervezetének mennyi zöldségre van szüksége naponta?

Rohamosan fejlődő világunk egyik pozitív hozadéka, hogy ma már rengeteg féle zöldségből tudunk válogatni anélkül, hogy különösebb erőfeszítéseket kellene tennünk érte.

A modernkori étkezésre jellemző, hogy manapság egyre több csirkét, kacsát, halat, tojást eszünk. Sokan szeretik a húst, de nem szeretik a zöldségeket. Mások úgy tartják a zöldségek nem ízletesek, ehelyett inkább több gyümölcsöt fogyasztanak. Azt viszont fontos leszögezni, hogy a gyümölcsök nem helyettesítik a zöldségeket.

A zöldségek és a gyümölcsök számos vitamint és élelmi rostot tartalmaznak, amelyek létfontosságú szerepet töltenek be az egészség megőrzésében és az immunitás javításában.

A gyümölcsök önmagukban is nagyon finomak, ezért sokan a zöldségek kiváltására is azt fogyasztják.

A gyerekeknél különösen fontos, hogy kiegyensúlyozottan étkezzenek, mert a gyerekkorukban tanultakat viszik tovább magukkal, és később nehezebb lesz megbarátkozniuk az addig utált zöldségekkel.

Ha túl sok gyümölcsöt fogyaszt, az azt eredményezi, hogy megnő a gyümölcscukor bevitel, amely befolyásolja a nyomelemek felszívódását és a csontok fejlődésére is hatással van. Ezenfelül a gyümölcsök szervetlen só- és nyersrosttartalma nem hasonlítható össze a zöldségekével. Továbbra is biztosítani kell a különböző tápelemek és rostok bevitelét a zöldségekben.

A táplálkozási szaktanácsadók szerint 500 gramm zöldséget kellene fogyasztanunk naponta. Az 500 gramm természetesen a még nyers, főzés előtti zöldségre értendő. Ez hozzá segíti az egészségének megőrzéséhez, valamint később sokkal kisebb eséllyel alakulhatnak ki krónikus betegségek.

A napi 500 gramm zöldséget természetesen nem egyszerre kell elfogyasztani. Sőt, ha ezt a mennyiséget a három fő étkezés között osszuk el, akkor már nem is tűnik olyan soknak ez a mennyiség. A reggelit nem feltétlenül kell túl gondolni. A teljeskiőrlésű lisztből készült szendvicse mellé bátran fogyasszon például uborkát, paradicsomot, zellert. A zöldségek nem csak nyersen fogyasztva egészségesek, ezért ebédre és vacsorára nyugodtan fogyaszthatja ezeket főzve is.

A hétköznapi tennivalók között nem mindig egyszerű az étkezés tervezésére is időt fordítani, viszont higgy el megéri. A szervezete meg fogja hálálni.
Forrás: 
inf.news

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Saját gyökéren vagy oltva

A zöldségoltványok számos előnnyel rendelkeznek a saját gyökerű növényekkel szemben, ennek azonban ára van, hiszen két növényből „készítünk” egyet, nagyobb a szaporítóanyag-költség. A jövedelmezőséghez a kertészetben is egyre fontosabb az egységnyi területen elérhető minél nagyobb termésmennyiség. Ebben és a termésbiztonság javításában is szerepe lehet az oltásnak.

A juhtej hasznos a szervezetnek és szépít is

A juhtej ritkán található dobozokban vagy üvegekben, azonban gyakran megtalálható számos termékben, például sajtokban, túróban, arckrémekben és szappanokban is. De érdemes – e juhtejet fogyasztani?

Régóta nem volt ilyen aktív a Nagy-korallzátony

Lábadozik a létét veszélyeztető súlyos korallfehéredés után Ausztrália világörökségi listán szereplő Nagy-korallzátonya - számolt be róla az ABC News ausztrál hírportál.

A növényi alapú étrend a migrénes fejfájásra is megoldást nyújthat

Egy tanulmány szerint a növényi alapú étrendre való áttérés teljesen megszüntetheti a krónikus migrént. Ezzel kapcsolatban az orvosok kiemelték annak a férfinak az esetét, akinek eltűnt a migrénes fejfájása, miután megváltoztatta táplálkozási szokásait.

Gazdálkodóként teljesedne ki az ezredfordulós generáció Kínában

Hu Siqin ígéretes karriert futott be Sanghajban egy Fortune 500-as cégnél, több mint elég pénzzel, de valami a nagyváros ragyogó fényei ellenére hiányzott neki, amit ő "gyökereknek" nevez.

A Mancs őrjárat szállítja az almát

Aligha van olyan óvodás és kisiskolás, aki ne ismerné a Mancs őrjárat cuki problémamegoldó kutyáit, telitalálatnak tűnik tehát a dél-tiroli Melinda almatermesztő konzorcium legújabb ötlete, amellyel ennek a korosztálynak a gyümölcsfogyasztását szeretnék felturbózni.

Együnk minél több szőlőt!

A szőlőnek számos jótékony hatást tulajdonítunk, napjainkban pedig közvetlen bizonyítékokkal is alátámasztották ezt. Huzamos szőlőfogyasztás hatására változatosabb bélbaktérium-flórát mutattak ki amerikai kutatók.

Várják a véleményeket a fagyasztott zöldségek-gyümölcsök jó higiéniai gyakorlatához

Elkészült „A gyorsfagyasztott növényi eredetű (zöldség, gyümölcs) termékek jó higiéniai gyakorlatához” útmutatónak, a Magyar Hűtőipari és Konzerv Szövetség tagvállalataival, valamint a Campden BRI Magyarország szakértőivel (egyben, mint szerkesztőkkel), mint ipari munkacsoporttal egyeztetett új változata.

Így spórolhatunk a vegán, vegetáriánus és flexitáriánus diéta során

Régóta él az a szemléletmód, hogy a növényi alapú étrend eleve drágább, mint a hagyományos mindenevő étrend, aminek az lehet az oka, hogy egyesek kételkednek a táplálkozásuk megváltoztatásában. Azonban kiderült, hogy ez a feltevés nem teljesen igaz.

Drágul a hús

A hús iránti erős fogyasztói kereslet és a csomagolóüzemekben tapasztalható munkaerőhiány volt az oka az idén tartósan magas húsáraknak - közölte az Amerikai Agrárminisztérium (USDA) kedden az élelmiszer-inflációról szóló havi jelentésében.