A változtatást a szeptemberben végzett gyorselemzésük alapján javasolják. A GVH megállapította ugyanis, hogy az ételkiszállítóknál a fogyasztói visszajelzések rendszere hiányos, pontatlan, visszaélésekre ad lehetőséget.
Az értékelő platformok egy részéről ráadásul nem derül ki, hogy az értékelés milyen szempontok és módszertan szerint készül, hány véleményt összesítenek, vagy nem egyértelmű, hogy a szöveges visszajelzésekből hogyan lesz értékelés. A platformok többségénél nem találtak tájékoztatást arról, hogy moderálják-e az értékeléseket, és mi alapján.
A közlemény szerint a versenyhatóság a honlapján nyilvános ajánlásokat tett közzé a hiányosságok miatt. Hangsúlyozták, hogy az átlátható értékelési rendszer segít megőrizni a fogyasztói bizalmat, míg a vélemények torz megjelenítése megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhet, vagyis büntetendő lehet.