Back to top

A magyar tej az valóban tej

Novemberben ismét elindul a tudatos fogyasztást ösztönző tejkampány az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésével. A cél idén is a minőségi tej és tejtermékek belföldi fogyasztásának ösztönzése, illetve a tudatos választás és vásárlás népszerűsítése.

Magyarországon évente folyamatosan emelkedik a tej és tejtermékek átlagfogyasztása.

Jelenleg éves szinten csaknem 60 liter tejet, és több mint 20 kg tejterméket fogyasztunk fejenként, ami azonban – főként tejtermékek szempontjából – elmarad az uniós átlagtól.

A kampány éppen ezért a tej és tejtermékek fogyasztásának fontosságára, illetve pozitív élettani hatásaira hívja fel a lakosság figyelmét.

A tejfehérje segíti a kalcium felszívódását, emellett ásványi anyagok közül elsősorban a kalcium- és foszfortartalma jelentős. De található benne magnézium, nátrium, vízben és zsírban oldódó vitaminok – B1-, B2-, B12-vitamin –, valamint A- és D-vitamint is tartalmaz. A tej fehérjéi teljes értékűek, könnyen emészthetők és jól hasznosulnak. A jó minőségű fehérjék pedig megfelelő mozgásmennyiség mellett védik az izomrendszert, növelik az állóképességet és javítják az immunrendszer állapotát is, hangzott el a kampány október 27-ei sajtótájékoztatóján.  

Az eseményen Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kifejtette, hogy a tejágazat az egyik legalapvetőbb ágazata a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak.

Azonban az ágazat stabil működéséhez a szaktárca támogatása mellett elengedhetetlenek a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és az Agrármarketing Centrum segítsége és ösztönző kampányai.  

Fotó: Pelsőczy Csaba

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője azt hangsúlyozta ki, hogy a tej, az a szó szoros értelmében tej.

Erről szeretnék az edukatív kampány során főként a tinédzsereket, fiatalokat és fiatal felnőtteket informálni bannerekkel, PR cikkekkel, social média tartalmakkal és influencer együttműködésekkel.

Emellett egy online játékot is fejlesztenek, amelyet rádiókampány támogat majd, valamint a kampány egyes elemeivel közterületeken is találkozhatunk.

Végül Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója kifejtette, nyolc éve dolgoznak azért, hogy az általuk működtetett Közösségi Marketing Alap segítségével elősegítsék és ösztönözzék a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermék fogyasztását, valamint a tejtermékek sokféleségének bemutatásával és megszerettetésével segítséget nyújtsanak az egészségtudatos táplálkozás kialakításában.

A mostani, általános költségnövekedéssel terhelt gazdasági környezetben, mint például a drasztikus magasságokba szökő takarmányárak, minden segítség duplán számít a szektor számára, és minden egyes lépés egyben befektetés a jövőbe.

Így mindenkit arra lelkesít, fogyasszon magyar tej és tejtermékeket.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Az árstop mellett nagy emelésre készülnek a kiskereskedők

A hatósági ár helyett három más tényezőt tart hatékonynak az infláció megfékezésére a Portfolio munkatársa.

Ismét keserű évet zárt a mézpiac, most a magas árak sem segítenek

A gyenge tavalyi termés után kevés a méz a belpiacon, de nem csak a kínálat alacsony, a magas árak miatt a belföldi mézcsomagolók és a külföldi vevők sem jelentkeznek kereslettel - írja szerdai számában a Világgazdaság.

Legelő tehenek biztosítják a siketfajdok fennmaradását

Skócia egyik legritkább madara a siketfajt. Sikeres visszatelepítés után most tehenekkel igyekeznek jó minőségű élőhelyet létrehozni számukra a skót felföldi erdőkben, így biztosítva a faj fennmaradását.

A hazai génmegőrzés páratlan érték

Az őshonos haszonállatok és növények hazai génmegőrzése világviszonylatban is kiemelkedő – hangsúlyozta Nagy István agrárminiszter a Nemzeti Biodiverzitás és Génmegőrzési Központ Gödöllői Haszonállat-génmegőrzési Intézetének Baromfitelepén, a megújult központi épület mai átadásán. A korszerűsítésre 163 millió forintos állami támogatással került sor.

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a vállalatnál, míg Ofella Ildikó január elsejétől csatlakozott gyárvezetőként.

Kitől mire számíthatnak – agrárgazdasági eredménykimutatás

„Megvédjük a magyar földet, kiállunk a magyar gazdákért” címmel adott ki a kormány tájékoztató füzetet, amelyet Nagy István agrárminiszter, Nyitrai Zsolt, kiemelt ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott, Győrffy Balázs, a NAK és Jakab István, a MAGOSZ elnöke mutatott be. Ez a kiadvány az első a kormány ágazati eredményeket bemutató sorozatából.

2010 óta két és félszeresére nőtt a magyar konzervipar eredménye

A magyar konzervipar eredménye 2010 óta két és félszeresére nőtt, és erősödött az ágazat exportképessége is - jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az EKO Konzervipari Kft. több mint 3,2 milliárd forint értékű kapacitásbővítő fejlesztésének támogatói okiratátadásán hétfőn Nyíregyházán.

Közeleg az élelmiszerlánc-felügyeleti díj befizetésének határideje

2022. január 31-ig be kell fizetni az élelmiszerlánc szereplőknek a 2021. évre vonatkozó élelmiszerlánc-felügyeleti díj második részletét. A Nébih szeretné felhívni az érintettek figyelmét, hogy a kötelezettség teljesítésének gördülékeny azonosítása érdekében fokozottan ügyeljenek a megfelelő, 30006016-tal végződő tematikus számlaszám használatára.

Jelentős pusztítást okozhat Brüsszel ámokfutása az agráriumban

A Wageningeni Egyetem és Kutatási Központ (WUR) tanulmánya szerint súlyos következményekkel járhat az uniós élelmiszertermelésre, a gazdaságokra és a vidékre nézve az Európai Bizottság „Termőföldtől az asztalig” (F2F) és Biodiverzitás stratégiája. Sok gazdát tönkretennének, a termelést korlátoznák, az üvegházhatásúgáz-kibocsátás pedig nem csökkenne érdemben.

Göcsej zamata – üvegbe zárva

Mindenkinek ismernie kellene a zöldség-gyümölcs igazi ízét, mert a frissen leszedett, a fa alatt elfogyasztott baracknak vagy cseresznyének nincs párja. Én ezeket az ízeket igyekszem üvegbe zárni – fogalmazta meg a mottóját Horváth Rita, aki Göcsej zamata márkanévvel készíti és forgalmazza termékeit.