A KFC és a Beyond Meat között fennálló több éves partnerkapcsolat eredménye ez.
Két évvel ezelőtt egy atlantai KFC üzletben kísérleteztek ezzel a termékkel. Az új fajta ételkínálatot 5 óra alatt elkapkodták a vásárlók, rendkívül nagy visszhangja lett az akciónak. Még ugyanebben az évben Tennesse-ben, Észak-Karolinában és Dél-Karolinában is beszerették volna mutatni a terméket, de a világjárvány miatt ezt későbbre halasztották. A járványnak még nincs vége ugyan, a KFC úgy döntött, hogy újév alkalmából szélesebb körben mutatja be új termékét a fogyasztóknak.
De miért is van az, hogy nem a vegetáriánusok a nagyvállalat célközönsége?
Nos, az amerikaiak körében elterjedt a flexitáriánus diéta követése. A flexitáriánus étkezés a flexibilis és a vegetáriánus irányzat ötvözete, amiben főleg a növényi összetevőkből álló étkezés dominál, ugyanakkor a hús fogyasztás sincs kizárva, csak annak mennyiségét csökkentik.
A flexitáriánus étkezés követőtábora különböző okok miatt tért át erre a diétára. Egészségügyi és környezeti okokból csökkentik a húsfogyasztást, de nem mondanak le róla teljesen.
A növényi alapú „húskészítmények” jelentik az alternatívát. A McDonald’s például 2020-ban bejelentette a növényi alapú hamburgerét, ami azóta az összes brit üzletében kapható.
A KFC anyavállalata, a Yum! Brands, kizárólag a Beyond Meat-tel kötött szerződést, hogy a hozzátartozó KFC, Taco Bell, Pizza Hut márkáinál bevezesse alternatív húshelyettesítő termékeit. A szintén amerikai, ugyanakkor mexikói ételeket forgalmazó gyorsétteremlánc, a Chipotle Mexican Grill éttermeinél újdonságként megjelent a növényi alapú chorizo – tette közzé a CNBC. Az eredeti chorizo egyébként sertéshúsból készül és hasonlít a kolbászra, csak a fűszerezése más egy picit.
A KFC új termékét hat darabos kiszerelésben lehet kapni, amihez jár egy általunk választott mártogatós szósz is, ezt 6,99 dollárért (2 220 forint) lehet megvásárolni. A növényialapú húshelyettesítő készítmények fő szempontja a termék íze és annak textúrája. Két másik amerikai nagy gyorsétteremlánc, a Little Caesar’s és a Dunkin’ is kísérleteztek korábban hasonlóval, de az ő próbálkozásaik csődöt mondtak – számolt be a Vox.
A Beyond Meat a „whole muscle technology” alkalmazásával fejlesztette tovább a terméket. Mi is ez pontosan?
A jövőben a növényi alapanyagokat nem csupán ledarálják, formázzák és készre sütik, mint a nuggetseket. Ennek a technológiának köszönhetően a növényalapú késztermék textúrája színre és állagra is megegyezik a húséval. A KFC-t meggyőzte a technológia fejlettsége, ezért döntött úgy, hogy országszerte bevezeti új termékét. Sokak újévi fogadalmai között jelen van a húsfogyasztás csökkentése is, ezért is tökéletes ez az időszak a vállalat számára.
Az új termék csak korlátozott ideig, a készlet erejéig kapható és a gyorsétteremlánc figyelemmel követi a vásárlói reakciókat és az alapján dönti el, hogy mi lesz az újítás sorsa.
Mivel a KFC a növényalapú termékeit is azokban az eszközökben készíti el, amiben a sült csirkék is készülnek, ezért ez a termék sem a vegánoknak, sem pedig a vegetáriánusoknak nem opció – tette hozzá a CNBC.