Back to top

Tippek testünk fitten tartásához

A helyes táplálkozás az egészséges élet kulcsa. Olyan ételeket célszerű fogyasztani, amelyek vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagok. Ide tartoznak a gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű gabonafélék, tejtermékek és a fehérjeforrássok.

A komplett étkezési szokásainkat nem egyszerű megváltoztatni. Sokat segít, ha először csak az apró változtatásokra összpontosít. A vesebetegség, a laktózintolerancia és a cöliákia betegségek tünetei például nagyban csökkenthetők az étrend megváltoztatásával. Ettől függetlenül mindenképp tartsa a kapcsolatot orvosával.

Keresse meg a jelenlegi étrendjének erősségeit és gyengeségeit. Fogyaszt-e naponta elegendő gyümölcsöt és zöldséget? A szervezete kap elég kalciumot? Eszik teljes kiőrlésű, rostban gazdag ételeket? Ha igen, akkor jó úton jár, ha nem, akkor iktasson be többet ezekből az élelmiszerekből a napi étrendjébe.

Javasolt feljegyeznie, hogy mikor mit fogyasztott a nap folyamán. Ez nagy segítséget nyújt ahhoz, hogy a nap végén kiértékelje az étkezését.

Fotó: pixabay.com

Ha szükséges akkor kérjen segítséget egy dietetikustól. Ő segíthet kialakítani egy speciális étrendet, különösen ha valamilye egészségügyi problémája van. Szinte kivétel nélkül, mindenkinek hasznára válhat az egészségtelen zsírok visszaszorítása.

Ha jelenleg sok zsírt fogyaszt, akkor kezdésnek tökéletes célkitűzés ennek csökkentése.

Apró trükkökkel is tudjuk csökkenteni az ételek zsírtartalmát, ezek közé tartozik, ha a húsokat sütés helyett grillezzük. Ilyenkor a felesleges zsír nem a tányérunkon fog landolni. Szárnyas sütésnél pedig ildomos előtte eltávolítani róla a bőrt, ez is nagyban elősegíti a zsírbevitel csökkentését. Az extra zsírbevitelt továbbá úgyis tudjuk csökkenteni ha szendvicseinkből kihagyjuk a vajat és a tejtermékekből pedig alacsonyabb zsírtartalmút fogyasztunk.

Lehetőleg az étkezéseibe minél többször iktasson be zöldséget és gyümölcsöt. Olvassa el az élelmiszereken feltüntetetett tápértékeket, mielőtt megvásárolja őket. Az egészség megőrzéséhez kiemelten fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel és a rendszeres folyadékpótlás. Lehetőleg teát vagy vizet fogyasszon, ugyanis az édesített italok rengeteg cukrot és felesleges kalóriát tartalmaznak. Ide tartoznak a gyümölcslevek, szénsavas üdítők, sport- és energiaitalok, valamint az édesített, ízesített tejek is.

A kiegyensúlyozott étkezés mellett fontos a rendszeres testmozgás is

A kiegyensúlyozott táplálkozás mellett a rendszeres testmozgás is elengedhetetlen a szervezet megfelelő működéséhez. Tűzzön ki kisebb, nagyobb célokat. Ezek lehetnek a korábban felsoroltak közül is, mint például a kezdeti apró étrendi változtatások vagy a napi séta beiktatása.

Az orvosok és a dietetikusok többsége sokkal inkább javasolja a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás és rendszeres mozgás beépítését a mindennapokba, mintsem, hogy valamiféle időszakos, divatos diétát kövessünk.

A rövid, időszakos kúrák hosszú távon nem hoznak eredményt. A kiegyensúlyozott táplálkozást nem lehet tablettákkal helyettesíteni. Próbáljon inkább változatosan étkezni, a szervezete a természetes, teljes értékű élelmiszerekből profitál a legjobban. A diétás programok reklámjai sokszor megtévesztik az embereket. A reklámban szereplő emberek többsége súlyos pénzeket kap és nem feltétlenül ismeri a terméket. Nem beszélnek a mellékhatásokról, a kúra közben felmerülő egyéb problémákról, sem a visszahízásról.

Forrás: 
familydoctor.org

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Szamócaszezon: reményeket meghaladó eredmények

Egy sikeres termesztési idény most sokkal többet jelent annál, mint hogy biztosítja-e vagy sem az érintett kárpátaljai család megélhetését. Sokkal nagyobb a tét, mert jelentősen hozzájárul a szülőföldön maradáshoz, hiszen azt bizonyítja, hogy a háborús helyzettel járó bizonytalanság ellenére van jövő.

Az őszibarack nyári védelme

Meleg időjárásban a tafrinás levélfodrosodás már nem okoz gondot, a júniusban előforduló lehűlés esetén azonban felléphet a késői levél- és termésfertőzés. A tenyészidő előrehaladtával, melegebb időben nő a lisztharmat, hűvösebb időszakokban pedig a levéllyukacsosodás fertőzésének veszélye. A kártevők elleni védekezés a gyümölcsmolyok és a levéltetvek ellen irányul.

Mindenkit megvisel a hőség, kivéve a rovarkártevőket – növényvédelmi előrejelzés 27. hét

A tavasz óta tartó általános levéltetű-fertőzöttség minimálisra csökkent ugyan, de a többi kártevő rovar kiválóan megvan a kánikulában. A növénybetegségeknek ezzel szemben nem kedvez a mostani idő. Fontos aktualitás, hogy sürgősen védekezni kell az amerikai szőlőkabóca lárvái ellen.

Kiugró a kereslet az egészséges élelmiszerek iránt

Tendenciaszerűen alakulnak át a magyar fogyasztók virtuális bevásárlókosarai: az egészségtudatos életmódot követők, a tökéletes nyári alakra vágyó fogyasztók és az ételintoleranciával küzdők egyaránt fűtik a keresletet az adalékanyagoktól és kezelőszerektől mentes, gluténmentes és csökkentett szénhidráttartalmú termékek iránt.

Elindult a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés

A korábbi évekhez hasonlóan idén is megkezdődött a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés, melyre július 1. és augusztus 20. között kerül sor. Az ellenőrzéseket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a kormányhivatalok szakemberei végzik. A nyári időjárási viszonyokra tekintettel valamennyi ellenőrzés alkalmával fokozott figyelmet fordítanak a hűtési lánc fenntartásának és dokumentálásának vizsgálatára.

Lehetőségek a paradicsomhajtatásban

Nagy sikerrel rendezte meg a FruitVeB Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács az első Magyar Paradicsom Napját Mórahalmon. Több mint 200 érdeklődő kísérte figyelemmel a paradicsomhajtatókat érintő témákról szóló előadásokat, kereste fel a 33 kiállítót, és a rendezvény kiváló alkalom volt a szakmai kapcsolatok ápolására, a tapasztalatok megosztására, véleménycserére is.

Lőrinc már felejtős: elindult a dinnyeszezon

Dinnye szezonnyitó sajtótájékoztatót tartott Medgyesegyházán a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, és a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete. Az idei szezon bíztatónak ígérkezik, és mint kiderült, már a Lőrinc napot is elfelejthetjük, hiszen a klímaváltozás, és az újabb fajták hatására jóval tovább lesz jó minőségű hazai dinnye.

Indul a hazai dinnyeszezon a diszkontláncoknál

Megkezdődik a magyar dinnyék árusítása a Lidl és az Aldi üzleteiben - tájékoztatták a diszkontláncok az MTI-t. A Lidl Magyarország azt közölte, hogy raktárai szerdától kizárólag magyar beszállítóktól érkező magyar görögdinnyét vesznek át. Az Aldi Magyarország július 1-jétől csak magyar termelőktől érkező dinnyét vesz át biatorbágyi raktárában

A diófogyasztás elősegítheti a bélrendszer és a szív egészségét

A dió nem csak egy finom nassolnivaló, hanem a kutatók szerint a bélrendszerünknek kedvező baktériumoknak is jót tesz, hozzátéve, hogy ezek a "jó" baktériumok a szív egészséges működését is segítik.

Mi a legegészségesebb módja a tojásfogyasztásnak?

Az, hogy mit együnk reggelire sokunk egyik dilemmája lehet. Elvégre ez a "nap legfontosabb étkezése", ezért mindig szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy a reggelt egészséges ételekkel kezdjük, hogy a szervezetünknek megfelelő táplálékot tudjunk biztosítani. Ráadásul a kiegyensúlyozott, tápláló étkezés energiát ad, fokozza az agyműködést, és erősíti az immunrendszert.