Back to top

Tippek testünk fitten tartásához

A helyes táplálkozás az egészséges élet kulcsa. Olyan ételeket célszerű fogyasztani, amelyek vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagok. Ide tartoznak a gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű gabonafélék, tejtermékek és a fehérjeforrássok.

A komplett étkezési szokásainkat nem egyszerű megváltoztatni. Sokat segít, ha először csak az apró változtatásokra összpontosít. A vesebetegség, a laktózintolerancia és a cöliákia betegségek tünetei például nagyban csökkenthetők az étrend megváltoztatásával. Ettől függetlenül mindenképp tartsa a kapcsolatot orvosával.

Keresse meg a jelenlegi étrendjének erősségeit és gyengeségeit. Fogyaszt-e naponta elegendő gyümölcsöt és zöldséget? A szervezete kap elég kalciumot? Eszik teljes kiőrlésű, rostban gazdag ételeket? Ha igen, akkor jó úton jár, ha nem, akkor iktasson be többet ezekből az élelmiszerekből a napi étrendjébe.

Javasolt feljegyeznie, hogy mikor mit fogyasztott a nap folyamán. Ez nagy segítséget nyújt ahhoz, hogy a nap végén kiértékelje az étkezését.

Fotó: pixabay.com

Ha szükséges akkor kérjen segítséget egy dietetikustól. Ő segíthet kialakítani egy speciális étrendet, különösen ha valamilye egészségügyi problémája van. Szinte kivétel nélkül, mindenkinek hasznára válhat az egészségtelen zsírok visszaszorítása.

Ha jelenleg sok zsírt fogyaszt, akkor kezdésnek tökéletes célkitűzés ennek csökkentése.

Apró trükkökkel is tudjuk csökkenteni az ételek zsírtartalmát, ezek közé tartozik, ha a húsokat sütés helyett grillezzük. Ilyenkor a felesleges zsír nem a tányérunkon fog landolni. Szárnyas sütésnél pedig ildomos előtte eltávolítani róla a bőrt, ez is nagyban elősegíti a zsírbevitel csökkentését. Az extra zsírbevitelt továbbá úgyis tudjuk csökkenteni ha szendvicseinkből kihagyjuk a vajat és a tejtermékekből pedig alacsonyabb zsírtartalmút fogyasztunk.

Lehetőleg az étkezéseibe minél többször iktasson be zöldséget és gyümölcsöt. Olvassa el az élelmiszereken feltüntetetett tápértékeket, mielőtt megvásárolja őket. Az egészség megőrzéséhez kiemelten fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel és a rendszeres folyadékpótlás. Lehetőleg teát vagy vizet fogyasszon, ugyanis az édesített italok rengeteg cukrot és felesleges kalóriát tartalmaznak. Ide tartoznak a gyümölcslevek, szénsavas üdítők, sport- és energiaitalok, valamint az édesített, ízesített tejek is.

A kiegyensúlyozott étkezés mellett fontos a rendszeres testmozgás is

A kiegyensúlyozott táplálkozás mellett a rendszeres testmozgás is elengedhetetlen a szervezet megfelelő működéséhez. Tűzzön ki kisebb, nagyobb célokat. Ezek lehetnek a korábban felsoroltak közül is, mint például a kezdeti apró étrendi változtatások vagy a napi séta beiktatása.

Az orvosok és a dietetikusok többsége sokkal inkább javasolja a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás és rendszeres mozgás beépítését a mindennapokba, mintsem, hogy valamiféle időszakos, divatos diétát kövessünk.

A rövid, időszakos kúrák hosszú távon nem hoznak eredményt. A kiegyensúlyozott táplálkozást nem lehet tablettákkal helyettesíteni. Próbáljon inkább változatosan étkezni, a szervezete a természetes, teljes értékű élelmiszerekből profitál a legjobban. A diétás programok reklámjai sokszor megtévesztik az embereket. A reklámban szereplő emberek többsége súlyos pénzeket kap és nem feltétlenül ismeri a terméket. Nem beszélnek a mellékhatásokról, a kúra közben felmerülő egyéb problémákról, sem a visszahízásról.

Forrás: 
familydoctor.org

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Mire használjuk a Phylaxia Labort?

Az egészséges élelmiszer előállításának alapfeltétele, hogy az élelmiszerlánc minden eleme kórokozóktól mentes, tiszta és higiénikus legyen. Kezdve az egészséges állatokkal, a kórokozómentes állattartó telepekkel, vágóhidakkal egészen a higiénikus feldolgozásig az élelmiszeripari üzemekben.

Válogatós vendég? Nem mindegy, milyen színű a tányér!

Mostanában készült az első kutatás arra vonatkozólag, hogy befolyásolja-e az ételben válogatós egyének „ízlését” az, hogy milyen színű tányérban kapják az ételt. Az akadémikusok meglepő felfedezést tettek.

Ki fog sárgarépát tárolni?

Sárgarépa-termesztőknek szerveztek találkozót Zsombón, a Bálint család gazdaságában a Nunhems Hungary Kft., a BASF Hungaria Kft., a Seedplus Kft., a Koppert Hungária Kft., valamint a Carmeuse Hungária Kft. képviselői. A területbejáráson számos kérdés szóba került, a termesztett fajták, technológiai módszerek és termesztést segítő anyagok ismertetése mellett a kereskedelmi helyzetet is elemezték az előadók és a vendégek.

A gyűlölt íbisz mégis hasznot hoz

Ausztrália egyik őshonos madara, az malukui íbisz, nem túl népszerű a lakosok körében. Sokan csak "kuka-tyúknak" hívják, mivel előszeretettel túrja fel a szemeteseket élelem után kutatva, de akár az emberek kezéből is kikapja az ennivalót. Nem csoda hát, ha népszerűtlen madárnak számít hazájában.

13 étel, amely segít a veséknek eltávolítani a méreganyagokat

Gondoljunk a vesénkre úgy, mint egy szűrőre, amely megszabadítja a szervezetet mindattól, amit nem akarunk, hogy ott maradjon. Ez a két, bab alakú szerv gondoskodik a vér szűréséről, mely során eltávolítja a méreganyagokat és a felesleges folyadékot a szervezetből, miközben kordában tartja a kálium- és a nátriumszintet. Emellett hormonokat is termel, amik segítenek szabályozni a vérnyomás és a csontok erősségét.

Keresett a jégsaláta

Továbbra is népszerű a jégsaláta Franciaországban, az előző év azonos időszakához képest is nőtt a kereslete.

Turbóenergia az agy számára

A táplálkozási szakemberek szerint van egy kombináció, ami olyan, mint egy turbófeltöltés az agy számára.

Áfacsökkentést szeretnének elérni

Tavaly számolt be első ízben a sajtó arról, hogy az Európa Parlament által megszavazott módosítások értelmében a tagországoknak lehetőségük lenne a zöldség és gyümölcsfélék általános forgalmi adóját saját hatáskörben meghatározni. Németországban ismét az ÁFA-csökkentés mellett érvelnek.

A spenót vesekőképző hatása tejjel kivédhető

A spenót sok gyerek „nemszeretem” növénye, ám rengeteg előnyös tulajdonsága van. Klorofillja ipari és gyógyászati alapanyag. Ami pedig nem előnyös, az is kis trükkel kivédhető… Klorofillja jó antioxidáns, és egy másik hatóanyaga a pihentető alvást segíti.

Rezes lemosó permetezés: többször is megéri elvégezni

A lemosó permetezéseknek számos előnyök van: gyérítik az áttelelő kártevők, és az áttelelő kórokozók számát, és mivel nincs lomb a fákon, nem kell tartani a szer miatti perzseléstől. Ősztől tavaszig ezt több alkalommal elvégezhetjük, így a hatékonyság fokozható.