Back to top

Juhhús fogyasztására ösztönöznek egy átfogó kampánnyal

Hazánkban az évi egy főre jutó 18-20 dekagramm juhhús fogyasztással messze elmaradunk az uniós 1,3 kilogrammtól, pedig a juhhús ízletes, egészséges fogások készíthetők. Most egy kampány indul, hogy ráirányítsa a magyarok figyelmét erre a táplálékra.

Kevesen ismerik az emberi szervezetre gyakorolt pozitív hatásait a juh- és bárányhúsnak, ezért fogyasztásösztönző promóciós kampányt indított az Agrárminisztérium a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet és az Agrármarketing Centrum közreműködésével. A legelőre alapozott bárányhústermelés fenntartható módja az élelmiszerelőállításnak, és a természet védelme mellett különleges gasztroélményt is biztosít a fogyasztóknak – emelte ki Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a juh és bárány fogyasztásöntöző kampány megnyitóján.

Az államtitkár elmondta, hogy Magyarország Kormánya kiemelt figyelmet fordít az egyes ágazati szakmai szervezetek létrejöttének és működésének támogatására.

A juhágazat azon állattenyésztési terület, mely egyedülálló módon az elmúlt évben is fejlődni tudott köszönhetően az európai piacon megfigyelhető fogyasztási trendeknek. A felvásárlási árak az elmúlt időszakban is növekedtek, egy év alatt 10 százalékos élőállat piaci árnövekedés volt tapasztalható, ezért a juh amellett, hogy fenntartható módon tartható, perspektivikus ágazatnak tekinthető.

Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh és Kecske Ágazatért Egyesület ügyvezető igazgatója, Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Feldman Zsolt, az AM államtitkára és Bátor Árpád, az egyesület elnöke.
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh és Kecske Ágazatért Egyesület ügyvezető igazgatója, Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Feldman Zsolt, az AM államtitkára és Bátor Árpád, az egyesület elnöke.
Fotó: Halmos Ágnes

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, a juh- és a bárányhús fogyasztásnak régi hagyománya van Magyarországon, és a mai modern konyhakultúrába is kiválóan beilleszthető. Ennek ellenére hazánkban az évi egy főre jutó 18-20 dekagramm juhhús fogyasztással messze elmaradunk az uniós 1,3 kilogrammtól. A húsvét hagyományos ünnepi étele ma is a fiatal bárány, ezért időzítették a juh- és bárányhús fogyasztásösztönző kampányukat a mostani időszakra.

Az ízletes bárányhús és juhhús népszerűsítésével elsősorban rádiószpotok és közösségi médiahirdetések formájában találkozhatnak a fogyasztók.

Bátor Árpád, a Juh és Kecske Ágazatért Egyesület elnöke a szakmaközi szervezet legfontosabb feladatának tartja, hogy az ágazatban olyan feltételeket teremtsen, amely valamennyi szereplő számára elégedettséget okoz. Jelen időszakban a juhászat relatív kedvező helyzetben van a többi állattenyésztő ágazathoz képest, hiszen az extenzivitásából adódóan kisebb mértékben érinti az energiaáremelés a kismértékű abrakfogyasztása miatt, a takarmányáremelkedés a minimális importhányad miatt, a forint gyengesége, mivel a termék szinte teljes egészében exportra kerül, nő a forintbevétel.

Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet ügyvezető igazgatója nagy előrelépésként tekint a mai napon elkezdődő juh- és bárányhús fogyasztásösztönző kampányra.

Egy olyan kis költségvetésű szervezet, mint a kiskérődző ágazat szakmaközi szervezete önállóan nem lett volna képes egy ilyen színvonalas, nagy tömeget megszólító kampány lebonyolítására,

ezért megköszönte az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum támogatását a promóciós kampány megszervezésében. A szakmaközi szervezet céljának tekinti, hogy újra fellendítse a hazai juh- és bárányhús fogyasztását Magyarországon. Reméli, hogy húsvét közeledtével visszatér a régi keresztény szokás, és hazai bárányhús kerül az ünnepi asztalra, amely segíti az ágazat több lábon állását és növeli a belföldi értékesítés mértékét is.

Fotó: Halmos Ágnes

Forrás: 
AMC sajtó

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Rendkívüli kutatások a mohácsi csata tömegsírjai területén a természetvédelem égisze alatt

A Mohácsi Nemzeti Emlékhely III. számú tömegsírjának területén rendkívüli kutatások fejeződtek be a közelmúltban, amelyeknek bemutatása kiemelt célunk – jelentette ki Rácz András, az Agrárminisztérium természetvédelemért felelős államtitkára a Mohács500 konferencián, előző hétvégén, Pécsen.

Drágán adom a tojást

A fogyasztónak az az érdeke, hogy minőségi élelmiszert vehessen, a gazdálkodónak, hogy megéljen. A fogyasztó nem buta, csak tájékozatlan. Ezzel van dolga a kis, közepes, nagy, háztáji, mindenféle gazdáknak. Tájékoztatni kell a fogyasztót, megmutatni, mennyi munka van a gazdaságainkban, és mennyi érték!

A vörösbor már nem kedvencük a franciáknak - egyre kevesebbet isznak belőle

A bor a francia kulturális örökség egyik alappillére. Viszont a trendek változnak, most Franciaországban sokkal kevesebb bort isznak, mint egy évtizeddel ezelőtt. A gallok egyik szimbóluma, a vörösbor, de ez iránt csökkent az érdeklődés a legnagyobb mértékben.

A méhészet művészet - „Elmondani a méheknek”

A méhekhez kapcsolódó legkülönösebb hiedelem és szokás az, amit úgy neveznek, hogy „elmondani a méheknek”, s elsősorban szláv, német és angol nyelvterületen maradt fenn. Az előző esszém végén említettem, hogy amikor meghalt egy méhész, a családtagok közül valaki kiment a méhesébe, és „elmondta a méheknek”, hogy gazdájuk eltávozott.

Részegen ne másszunk galambdúcba

Megszállott és egészen ittas galambász járt pórul egy öt méter magas galambdúcban.

Finom és praktikus: a tészta

Amellett, hogy finom, rendkívül praktikus alapanyag. Ha megéhezne valaki, a háziasszonynak csak be kell nyúlnia érte a szekrénybe, hogy percek alatt megfőzze, ízesítse, és máris fogyasztható. Csakhogy szerintem egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tésztáról van szó – fogalmazott Németh Istvánné, aki a Vas megyei Répcevisen készít száraztésztát.

„Repohár”-felmérés

Úgy véli a BKIK és a Zöld Követ Egyesület, hogy a rendezvényeken és szabadtéri vendéglátóegységekben néhány éve elterjedt „repoharak” újraszabályozására van szükség, hogy a rendszer betöltse a szerepét. Aki egyetért ezzel, annak érdemes kitöltenie a témában indult kérdőívet.

A "pszichobiotikus" élelmiszerek fogyasztása csökkentheti a stresszt és javíthatja az alvást

Vannak olyan ételek, amelyek negatívan befolyásolhatják az alvást, más ételeket pedig stresszhelyzetben érdemes kerülni. Ezzel szemben egy új tanulmány szerint a "pszichobiotikus étrend" fogyasztása nemcsak a stresszt csökkentheti, hanem segíthet abban is, hogy jobban aludjunk.

Focisztárok, mint étterem tulajdonosok

A focisták nem csak a labdáért rajonganak, sokak a gasztronómia szerelmesei is. A katari labdarúgó-világbajnokság néhány sztárja étterem tulajdonosként is híressé vált.

A lezárások miatt nem jön a kínai fokhagyma

Több mint tíz évig töretlenül nőtt a Kínából exportált fokhagyma mennyisége, a csúcsot a pandémia első évében érte el. Azóta azonban a folyamatos lezárások miatt mindig van valami gond a szállítással; pedig a minőség most jobb, mint szokott.