A kihívás adott volt: a több mint másfél évszázados hagyományra épülő márka megújulását kommunikálni úgy, hogy az üzenetek a fiatalabb célcsoporthoz is eljussanak. A megoldást az infotainment (szórakoztató informálás) műfajban és Lampert Benedek kreatív munkásságában találták meg.
– foglalta össze Szabó-Spanyol Henriett senior márkamenedzser. „Lampert Benedek munkásságára egyaránt jellemző az állandó magas minőségű, precíz munka és a folyamatos megújulás, akárcsak a PICK márkára, így nem volt kérdés, hogy az általa képviselt innovatív műfajt kipróbáljuk” – zárta gondolatait a márkaszakember.
„Mikor megkeresett a PICK az ötlettel és először hallottam a projektről, rögtön azt gondoltam, hogy: Ez igen! Bátorság kell ahhoz, hogy valaki egy országimázshoz is tartozó, tradicionális terméket egy ilyen formabontó és szokatlan köntösben mutasson be” – meséli Benedek. „Nagyon örültem, hogy belelátták a műfajba ezt a projektet és teljesen igazuk volt! Izgalmas kihívást kaptam, amivel keményen meg kellett dolgozni, közben számos feltételnek megfelelve, hiszen egy komoly márka, annak termékei jelennek meg a képeken” – tette hozzá a tervezés kapcsán.
Így valósult meg az a három egyedi fotó, melyek újszerű és izgalmas módon mutatják meg a fogyasztóknak, hogy milyen lett a szeletelt szalámik 14%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készült csomagolása, azok megújult külseje.
(többek között a bükkfán füstölés és az érlelés során keletkező nemespenész szélesztése – azaz a felesleges penész lekefélése), amiknek köszönhetően annyira egyedi a PICK Téliszalámi íze, illata és megjelenése.
„Az új design a fogyasztók számára olyan kulcsinformációkat emel ki, mint például a termékhez felhasznált hús mennyisége, a bükkfán füstölés vagy az érlelési idő” – magyarázta a designváltás hátterét Balogné Harkai Zsuzsanna termékmenedzser. „Az új design minden szükséges információt tartalmaz ahhoz, hogy a vásárlók meg tudják különböztetni a magas minőségű PICK szalámikat más márkák termékeitől, vagy akár a saját választékunkon belül. A szeletelt tálcás termékcsomagolásokon feltűnik a 14%-os pecsét is, ami a kevesebb műanyag felhasználására utal. Ezek a tálcák 3 centiméterrel kisebbek, míg a termék mennyisége változatlan maradt” – tette hozzá a szakember.
Benedek képein mindezen karakterjegyek feltűnnek, miközben a fogyasztót szórakoztatva edukálja a nem hétköznapi képvilág által.
– meséli Lampert Benedek. „Ehhez figurákat, egyedileg készített eszközöket használok főként, és lehetőleg minden látványelemet természetes eszközökkel oldok meg. Utómunka tekintetében a szín- és fénybeállításokkal foglalkozom a legtöbbet, hogy lehetőleg minél filmesebb, erős hangulatú legyen a kép. Természetesen apróbb korrekciók és illesztések itt is a folyamat részei, mint a legtöbb fotóműfaj esetében. De a legfontosabb számomra, hogy a fotók lényegi elemei, amikről azt gondolnánk, hogy utólagosak, azok mindig valósak legyenek – akkor is, ha a valóságtól kicsit elrugaszkodottan illusztrálunk valós folyamatokat, mint ahogyan ez a PICK esetében is történt.”
Az együttműködés kapcsán elárulta továbbá, hogy már csak a személyes kötődés miatt is megtisztelő volt a márkával együtt dolgozni:
Ráadásul elsőként mutathatom meg ilyen izgalmas módon a nagyközönségnek a népszerű szalámikat. A projekt különleges élmény volt, a díszlet építésétől, a figurák beállításán át, a füstölésig és a tűzgyújtásig, ugyanis a füstölést-érlelést közösen bemutató fotón valós füst és valós lángok láthatóak – otthon senki ne próbálja meg!” – tette hozzá mosolyogva a fiatal fotós.
„Összességében egy élmény volt, nagyon köszönöm a bizalmat a PICK csapatának, remélem, még fogunk együtt dolgozni!” – fejezte be gondolatait Lampert Benedek.