Back to top

Csak minőséggel lehet fennmaradni

A Pap család 1994-ben úgy határozott, hogy saját forrásból, szűk baráti társaságukkal kolbászkészítésbe kezdenek. Nem sokkal később létrejött első családi műhelyük, majd a manufaktúrából kinőtte magát a jelenlegi Pap Kolbászműhely, ahol már jóval nagyobb léptékben gyártanak változatos, kiváló minőségű kolbászokat és szalámikat.

Csak minőséggel lehet fennmaradni | Pap Krisztián, tulajdonos, Pap Kolbászműhely | MMG - Direkt

Természetesen folyamatosan kísérleteznek új termékekkel, alapanyagokkal, fűszerekkel, de a hagyományokon sosem változtatnak.

A XXI. századi technológiával felszerelt gödöllői üzemük a legmodernebbek közé tartozik az országban. Napelemrendszert működtetnek, hulladékhőt használnak fel, újrahasznosítják a csapvizet és a csomagolás-technológiájukat is folyamatosan fejlesztik, hogy minél környezetkímélőbben termeljenek. Műhelyükben kiváló minőségű sertés- és szürkemarhahús érkezik, amiket kizárólag csak az átvizsgálást követően dolgoznak fel, fűszerezik, keverik, töltik, füstölik és érlelik.

Egy pillanatra sem állnak le, termékcsaládjaikat folyamatosan bővítik a szezonális és limitált kiadásokkal, különleges alapanyagok felhasználásával és receptúrák újragondolásával.

De vajon miként tud egy új vállalkozás utat törni az élelmiszerpiacra a jelenlegi gazdasági körülmények közepette, és hogyan tudja érvényesíteni termékeiket a keresleti-kínálati anomáliák örvényében? Egyebek mellett ezekre is választ kapunk az MMG Direkt legutóbbi adásában, ahol Pap Krisztiánnal, a Pap Kolbászműhely ügyvezető-tulajdonosával Halmos B. Ágnes, a Kistermelők Lapja főszerkesztője beszélgetett.

Fotó: Pap Kolbászműhely Kft.

– A kolbászműhelyt 2019 őszén Nagy István agrárminiszter nyitotta meg. A műhely kifejezés kissé kicsinyítő képző, mert az üzem valójában 640 négyzetméteres; a névvel azt szerettük volna sugallni, hogy mi nem nagyipari technológiát használunk, hanem családias környezetben szeretnénk magas minőségű élelmiszereket létrehozni – mondja az ügyvezető-tulajdonos.

A cég a szürkemarhahúst állami gazdaságból vásárolja, a sertéshúst viszont több helyről, mert egy termelő nem tudja kiszolgálni alapanyag-szükségletüket.

Több mint 20 féle kolbász- és szalámitermékből áll portfóliójuk: vékonyabb, vastagabb, paprikás, csípős, füstölt stb., és természetesen valamennyinek a sertésszalonna az alapja.

Ezeket a termékeket egy jól kidolgozott üzleti tervvel tudták a piacra integrálni: minőséggel! Ezek alapján keresték meg eladóikat, viszonteladóikat, noha tudták, hogy prémium termékekkel csak egy bizonyos réteget tudnak megszólítani. A kezdés elég jól alakult, több kisebb multinacionális céggel is sikerült szerződniük, mígnem elérkezett a járvány, ami aztán tárgyalóképtelenné tette a piacot. Pap Krisztián hatalmas szerencsének tartja, hogy a pandémia idején megjelent a magyar piacon a Kifli.hu, ami kifejezetten online kereskedelemmel foglalkozik. A megköttetett partnermegállapodással a termékeik házhozszállításából fedezték költségeiket, végül pedig a Kifli.hu egyik legnagyobb vevőjük lett.

Hogy vevőkörüket tovább bővítsék, folyamatosan a termékfejlesztésen fáradoznak. Az ízeken nem szeretnének változtatni, mert azokat vásárlóik már megszokták. Inkább a termékek csomagolásán, új termékek létrehozásán szorgoskodnak.

Füstöltáru-palettájuk fejlesztéséhez, bővítéséhez például új eszközöket kellett vásárolniuk, és a dolgozói létszámot is meg kellett emelniük.

– Most éppen a füstölőnket fejlesztjük, amellyel a hagyományos füstölési eljárást egy újgenerációs módszerrel keverjük: hideglevegő-forgatással, páratartalom-méréssel. Emellett környezetbarátabb csomagolásra térünk át, amire QR-kódot tüntettünk fel, így a vásárló minden információt megtudhat az adott termékről – magyarázza Pap Krisztián.

Fotó: Pap Kolbászműhely Kft.

Ezeket az innovatív csomagolási eljárásokat a multinacionális cégek egyre inkább megkövetelik. A Pap Kolbászműhely a SPAR Magyarországgal is leszerződött, kifejezetten a szürkemarhából készült termékeiket vásárolják tőlük nagy mennyiségben, korrekt áron. Véleménye szerint a multikkal való kereskedelem során egy gyártó csak akkor nyerhet, ha minőséget gyárt, vállalkozásuk pedig ezen elv mentén törekszik versenyképesen megmaradni a piacon.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Horvát hagyományok a Pinka-völgyben

Beékelődve a nyugati határszélbe, Szentpéterfát három oldalról Ausztria határolja. Az első trianoni döntést követően oda is csatolták, ám 1923. március 9-én a falu visszaszavazta magát. Az ezerfős település ugyanakkor máig megőrizte horvátságát nyelvében, az emberek mentalitásában és a gasztronómiájában is.

Sültkrumpli helyett sült tészta

Japánban annyira hiánycikk lett a sütni való burgonya, hogy a Burger King helyi hálózata inkább ramen tészta fogyasztására ösztönzi a vendégeit.

Üvegház: mindenből a legkorszerűbbet

Tavaly decemberben készült el a Bartucz család 9500 négyzetméteres korszerű üvegháza Kiskunfélegyházán. A hatalmas beruházásukhoz drénvíztisztító berendezés, valamint üvegháztető-mosó és -festő robot is tartozik. Ők is látják, tapasztalják a gazdasági nehézségeket, mégis előre tekintenek.

A méhészet, mint vállalkozás 2.

Írásom első részében kifejtettem, hogy miért fontos a folyamatos tanulás és vállalkozásfejlesztés. Egyáltalán érdemes-e vállalkozni, mekkora méhállomány az optimális, meddig növeljük a méhcsaládok számát. A napjainkat is súlyosan érintő infláció történetéről, a fogalom meghatározásáról is kezdtem írni, amit most folytatok.

Összemennek a termékek, az áruk változatlan

Az élelmiszer- és háztartásiszer-gyártók csökkentik a termékeik kiszerelését, anélkül, hogy csökkentenék az árukat. A vécépapírtól a joghurton és kávén át a csipszig világszerte általánossá vált ez a trend. A jelenséget „zsugorflációnak” nevezik.

Bővíti kapacitását a csomagolóanyagokat gyártó Hód Plast Kft. Algyőn

Bővíti termelő- és raktárkapacitását 449 millió forintos beruházással, uniós támogatással a műanyag flakonokat és kannákat gyártó Hód Plast Kft. - tájékoztatta az Algyőn tevékenykedő vállalkozás az MTI-t.

Szamócaszezon: reményeket meghaladó eredmények

Egy sikeres termesztési idény most sokkal többet jelent annál, mint hogy biztosítja-e vagy sem az érintett kárpátaljai család megélhetését. Sokkal nagyobb a tét, mert jelentősen hozzájárul a szülőföldön maradáshoz, hiszen azt bizonyítja, hogy a háborús helyzettel járó bizonytalanság ellenére van jövő.

Kiugró a kereslet az egészséges élelmiszerek iránt

Tendenciaszerűen alakulnak át a magyar fogyasztók virtuális bevásárlókosarai: az egészségtudatos életmódot követők, a tökéletes nyári alakra vágyó fogyasztók és az ételintoleranciával küzdők egyaránt fűtik a keresletet az adalékanyagoktól és kezelőszerektől mentes, gluténmentes és csökkentett szénhidráttartalmú termékek iránt.

Elindult a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés

A korábbi évekhez hasonlóan idén is megkezdődött a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés, melyre július 1. és augusztus 20. között kerül sor. Az ellenőrzéseket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a kormányhivatalok szakemberei végzik. A nyári időjárási viszonyokra tekintettel valamennyi ellenőrzés alkalmával fokozott figyelmet fordítanak a hűtési lánc fenntartásának és dokumentálásának vizsgálatára.

Lehetőségek a paradicsomhajtatásban

Nagy sikerrel rendezte meg a FruitVeB Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács az első Magyar Paradicsom Napját Mórahalmon. Több mint 200 érdeklődő kísérte figyelemmel a paradicsomhajtatókat érintő témákról szóló előadásokat, kereste fel a 33 kiállítót, és a rendezvény kiváló alkalom volt a szakmai kapcsolatok ápolására, a tapasztalatok megosztására, véleménycserére is.