Természetesen folyamatosan kísérleteznek új termékekkel, alapanyagokkal, fűszerekkel, de a hagyományokon sosem változtatnak.
A XXI. századi technológiával felszerelt gödöllői üzemük a legmodernebbek közé tartozik az országban. Napelemrendszert működtetnek, hulladékhőt használnak fel, újrahasznosítják a csapvizet és a csomagolás-technológiájukat is folyamatosan fejlesztik, hogy minél környezetkímélőbben termeljenek. Műhelyükben kiváló minőségű sertés- és szürkemarhahús érkezik, amiket kizárólag csak az átvizsgálást követően dolgoznak fel, fűszerezik, keverik, töltik, füstölik és érlelik.
De vajon miként tud egy új vállalkozás utat törni az élelmiszerpiacra a jelenlegi gazdasági körülmények közepette, és hogyan tudja érvényesíteni termékeiket a keresleti-kínálati anomáliák örvényében? Egyebek mellett ezekre is választ kapunk az MMG Direkt legutóbbi adásában, ahol Pap Krisztiánnal, a Pap Kolbászműhely ügyvezető-tulajdonosával Halmos B. Ágnes, a Kistermelők Lapja főszerkesztője beszélgetett.

– A kolbászműhelyt 2019 őszén Nagy István agrárminiszter nyitotta meg. A műhely kifejezés kissé kicsinyítő képző, mert az üzem valójában 640 négyzetméteres; a névvel azt szerettük volna sugallni, hogy mi nem nagyipari technológiát használunk, hanem családias környezetben szeretnénk magas minőségű élelmiszereket létrehozni – mondja az ügyvezető-tulajdonos.
A cég a szürkemarhahúst állami gazdaságból vásárolja, a sertéshúst viszont több helyről, mert egy termelő nem tudja kiszolgálni alapanyag-szükségletüket.
Ezeket a termékeket egy jól kidolgozott üzleti tervvel tudták a piacra integrálni: minőséggel! Ezek alapján keresték meg eladóikat, viszonteladóikat, noha tudták, hogy prémium termékekkel csak egy bizonyos réteget tudnak megszólítani. A kezdés elég jól alakult, több kisebb multinacionális céggel is sikerült szerződniük, mígnem elérkezett a járvány, ami aztán tárgyalóképtelenné tette a piacot. Pap Krisztián hatalmas szerencsének tartja, hogy a pandémia idején megjelent a magyar piacon a Kifli.hu, ami kifejezetten online kereskedelemmel foglalkozik. A megköttetett partnermegállapodással a termékeik házhozszállításából fedezték költségeiket, végül pedig a Kifli.hu egyik legnagyobb vevőjük lett.

Hogy vevőkörüket tovább bővítsék, folyamatosan a termékfejlesztésen fáradoznak. Az ízeken nem szeretnének változtatni, mert azokat vásárlóik már megszokták. Inkább a termékek csomagolásán, új termékek létrehozásán szorgoskodnak.
– Most éppen a füstölőnket fejlesztjük, amellyel a hagyományos füstölési eljárást egy újgenerációs módszerrel keverjük: hideglevegő-forgatással, páratartalom-méréssel. Emellett környezetbarátabb csomagolásra térünk át, amire QR-kódot tüntettünk fel, így a vásárló minden információt megtudhat az adott termékről – magyarázza Pap Krisztián.

Ezeket az innovatív csomagolási eljárásokat a multinacionális cégek egyre inkább megkövetelik. A Pap Kolbászműhely a SPAR Magyarországgal is leszerződött, kifejezetten a szürkemarhából készült termékeiket vásárolják tőlük nagy mennyiségben, korrekt áron. Véleménye szerint a multikkal való kereskedelem során egy gyártó csak akkor nyerhet, ha minőséget gyárt, vállalkozásuk pedig ezen elv mentén törekszik versenyképesen megmaradni a piacon.