A szervezet célja, hogy minél szélesebb körben irányítsa a figyelmet ezekre a fajokra, így ösztönözve azok kiskereskedelmi értékesítését. Az év növénye kezdeményezést egyedi marketinganyagokkal is támogatják, amelyeket a termelők és forgalmazók szabadon felhasználhatnak. Az elkészült reklámanyagok tartalmaznak egy inspiráló fotó-összeállítást, illetve több nyelven készült feliratokat és logókat, amelyeket kifejezetten a pipacs és a bazsalikom népszerűsítésére terveztek.
Minden logó és kép jogdíjmentes, és letölthető a www.fleuroselect.com weblapról. Az év növényei kiemelt helyen fognak szerepelni a nagynevű gyűjteményes kertekben, közkertekben is: egyebek mellett az Egyesült Királyságban a Királyi Kertészeti Társaság által fenntartott Harlow Carr és Hyde Hall kertekben, Németországban az erfurti Egaparkban és a Boden-tói Mainau „virágszigeten”, valamint a párizsi Jardin des Plantes-ben.
A Fleuroselect egyébként már megnevezte a 2023-as év növényét is, jövőre a zsálya évét fogjuk ünnepelni.