Back to top

Tovább dübörög a magyar borokat népszerűsítő program

Svédország és Finnország mellett a hazai egyetemisták körében is népszerűsíti a magyar borokat és a kulturált borfogyasztást az Agrármarketing Centrum (AMC). A Hungarian Wine Business Program legutóbbi két állomásán, Stockholmban és Helsinkiben összesen 25 borászat csaknem 90 bora mutatkozott be.

Fotó: Agrármarketing Centrum

Az AMC programjának célja a magyar borok nemzetközi elismertségének növelése a borkereskedelmi szakemberek és újságírók körében, valamint a magyar fogyasztók edukációja a minőségi borfogyasztás érdekében.

Április végén Svédországban kétnapos eseményen építették üzleti kapcsolataikat és a magyar borok imázsát borászok és borszakértők.

A svéd borpiac sajátossága, az alkoholértékesítés állami monopóliuma a program során jelentős figyelmet kapott. A kétnapos esemény egy újságíróknak, bloggereknek szervezett borfókuszú ebéddel indult, melyhez Magyarország Svédországi Nagykövetsége készítette az ételeket. Ezt követően a meghívottak sétálókóstolón találkoztak a borászatok képviselőivel.

A következő napon Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus mesterkurzus keretében mutatta be magyar borvidékek gazdag választékát importőröknek, a Systembolaget képviselőjének, sommelier-knek, a HoReCa szektor képviselőinek egy 12 tételből álló borsorral.

A résztvevők ezt követően sétálókóstolón ismerhették meg a magyar borok széles skáláját, összesen 12 borászat 40 tétele mutatkozott be az eseményen, a furmintból készülő száraz tételektől a rajnai rizlingeken át a tokaji édes borokig, a vörösborok között pedig a magyar borágazat szempontjából fontos fajták és borstílusok: kékfrankos, cabernet franc, valamint a Szekszárdi és Egri Bikavér.

Május elején a finn szakértők számára már másodszor mutatta be a magyar borokat Helsinkiben az AMC, a 2020-ban szervezett hibrid esemény nagy sikerének eredményeként.

Fotó: Agrármarketing Centrum

Az utóbbi két évben, az első eseményt követően több magyar bor is bekerült a finn importőrök kínálatába, ez teremtette meg a következő esemény lehetőségét. A rendezvény egy mesterkurzusból és egy sétálókóstolóból állt, melyen importőrök, szakújságírók, a HoReCa szektor képviselői vettek részt. A mesterkurzus előadói Pasi Ketolainen MW és Horkay András dipWSET, a CEWI alapítói voltak. Az összesen 13 borászat közel 50 tétele között a hazánkat nemzetközileg kiválóan képviselő borok kaptak helyet. Az üzletfejlesztési rendezvényt követően a helsinki Haaga-Helia Főiskola hallgatói, akik tanulmányaik során már több borkurzusokon vettek részt, szintén megismerkedhettek a magyar borokkal.

Fotó: Agrármarketing Centrum
A rendezvényen az edukáció kétirányú volt, hiszen zárásként Pasi Ketolainen MW tartott előadást a kiutazó magyar borászatoknak a finn piacra lépési lehetőségekről és a piac sajátosságairól.

Emellett idehaza is a minőségi borfogyasztást és a kulturált borfogyasztást népszerűsíti az AMC. A harmadszor megrendezett VinÓvár szakmai előestjének célja az edukáció volt, valamint a minőségi, kulturált borfogyasztás elősegítése a fiatal generációk körében.

Április végén a VinÓvár csapatával és az Óvári Gazdászok Szövetségével együttműködésben megvalósult eseményen az előadó, Mészáros Gabriella nemzetközi borakadémikus, a Borkollégium társalapítója másfél órás, öt borral kísért előadást tartott a Kárpát-medence szőlőfajtáiról. Az előadás borai is az őshonos és jellegzetes fajtákat tükrözték; szerepet kapott az olaszrizling, a kéknyelű, a furmint, a kadarka és a kékfrankos. Ezt követően a látogatók sétálókóstoló keretében ismerkedhettek további borokkal a színes kínálatban, illetve kvízkérdésekkel tesztelhették tudásukat a magyar borokról.

A Hungarian Wine Business Programsorozat célja a magyar borágazat támogatása a nemzetközi piaci versenyképesség élénkítésével, valamint a korszerű marketingeszközökkel hatékonyabb és eredményesebb üzleti kapcsolatépítés támogatása.

Ehhez kapcsolódóan a közeljövőben professzionális bor tematikájú szakkiállításokon fogják népszerűsíteni a kiváló magyar borokat. (x)

 

Forrás: 
Agrármarketing Centrum

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kiugró a kereslet az egészséges élelmiszerek iránt

Tendenciaszerűen alakulnak át a magyar fogyasztók virtuális bevásárlókosarai: az egészségtudatos életmódot követők, a tökéletes nyári alakra vágyó fogyasztók és az ételintoleranciával küzdők egyaránt fűtik a keresletet az adalékanyagoktól és kezelőszerektől mentes, gluténmentes és csökkentett szénhidráttartalmú termékek iránt.

Lőrinc már felejtős: elindult a dinnyeszezon

Dinnye szezonnyitó sajtótájékoztatót tartott Medgyesegyházán a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, és a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete. Az idei szezon bíztatónak ígérkezik, és mint kiderült, már a Lőrinc napot is elfelejthetjük, hiszen a klímaváltozás, és az újabb fajták hatására jóval tovább lesz jó minőségű hazai dinnye.

Indul a hazai dinnyeszezon a diszkontláncoknál

Megkezdődik a magyar dinnyék árusítása a Lidl és az Aldi üzleteiben - tájékoztatták a diszkontláncok az MTI-t. A Lidl Magyarország azt közölte, hogy raktárai szerdától kizárólag magyar beszállítóktól érkező magyar görögdinnyét vesznek át. Az Aldi Magyarország július 1-jétől csak magyar termelőktől érkező dinnyét vesz át biatorbágyi raktárában

Országos Borverseny: a magyar borok rangadója

Az érzékszervi minősítésnek több szintjét különböztetjük meg: a kötelező hatósági minősítésen túl kiemelt szerepe van borversenyeknek, a kereskedelmi minősítéseknek, minőségbiztosítási intézményeknek, valamint szakmai kiadványok által felkért bizottságok, vagy szakértők pontozásán alapuló minősítési eredményeinek. Összességében valamennyi minősítés a fogyasztó tájékoztatására hivatott.

Drónok a szőlőültetvényben

A MyActionCam Kft. és a Magyar Mezőgazdaság Kft. közös rendezvénysorozatot indított, amelynek célja, hogy közelebb hozza az új technológiát a felhasználókhoz. A roadshow harmadik állomásán - szántóföld és gyümölcsültetvény után- most egy szőlőültetvény felett repkedtek a drónok.

Kárenyhítési tájékoztatót tett közzé az Agrárminisztérium az aszálykárok miatt

Kárenyhítési tájékoztatót tett közzé az Agrárminisztérium (AM), az ország nagy részén ugyanis súlyos vagy nagyfokú aszály alakult ki – közölte az AM szerdán az MTI-vel.

Újra lendületesen drágul a termőföld

A 2020-ban mért 1,672 millió forintról tavaly 1,787 millióra emelkedett az eladott termőföldek átlagos hektárára – írja keddi számában a Világgazdaság (VG) az OTP Termőföld Értéktérkép című kiadványának adatai alapján.

Folytatódik a szőlőár-csata?

Szüret előtt állva sokan kongatják meg újólag a vészharangot a várható szőlőárakra hivatkozva. Az elkeseredés kézzel tapintható, pedig az árak kapcsán még mély a csend. A gazdák borúlátóan fogalmazzák meg véleményüket a személyes beszélgetéseken, a közösségi médiában.

Gombaölő szerek nélkül

A hollandiai állami statisztikai hivatal adatai alapján 2019-ben 9,3 millió kilogramm kémiai növényvédő szert juttattak ki a mezőgazdaságban országszerte. Ennek a mennyiségnek a 40%-a gombás betegségek elleni védekezésre szolgált. Szakemberek, termesztők beszélgettek arról, hogy vajon a szabadföldi termesztésben 2030-ig fel lehet-e hagyni teljes mértékben a fungicidek használatával.

Megújult az Erdélyi és Partiumi Borverseny

Ma már nem kérdés, hogy a Kárpát-medence szőlő- és borkultúrája egységes egész. Ugyan évtizedeken keresztül el volt vágva egymástól a szakma, s ennek köszönhetően a fejlődés is másféle irányt vett, de az évszázados hagyományok, a közös múlt letagadhatatlan. Régóta hangoztatjuk, megérett a változásra, megújulásra az Erdélyi Borverseny, hogy még jobban fel lehessen zárkóztatni az erdélyi borászokat.