A hagyományos műanyag és az úgynevezett bioműanyag viszont egyértelműen hátrányba szorul a többi csomagolással szemben. A nem reprezentatív felmérésben mintegy 260 fogyasztótól származó információt elemeztek, az összegzést pedig a Resources, Conservation and Recycling folyóiratban jelentették meg.
Sebastian Rhein, a tanulmány készítésében részt vevő közgazdász szerint a lehetőségek tágabb körét, amelybe beletartoznak például a csomagolatlan termékek is, mindeddig nem vették kellőképpen figyelembe a kutatások során. Az új vizsgálatban tehát a válaszadók különböző csomagolású termékek közül választhattak, amelyeknek az ára is eltért, hasonlóan, mint az élelmiszerboltokban történő vásárlásnál. Ezen túlmenően arra kérték a résztvevőket, hogy a csomagolóanyagokat fenntarthatósági szempontok alapján is rangsorolják, illetve számoljanak be az egyes csomagolóanyagokra vonatkozó ismereteikről, a termékek csomagolásával szemben támasztott elvárásaikról, valamint a vásárlás során felmerülő szempontjaikról.
A felmérésből az is kiderül, hogy a megkérdezett fogyasztók hajlandóak voltak több pénzt költeni a hagyományos műanyagot kiváltó környezetbarát és fenntartható csomagolásra.
A válaszadók véleménye nem feltétlenül esik egybe a témával kapcsolatos tudományos álláspontokkal, ennek valószínűleg az az oka, hogy nincs általános megállapodás arról, melyik csomagolóanyag valóban fenntartható. A bioműanyagok megítélése különösen rossz volt a felmérésben. Amíg korábbi tanulmányok alapján a kedvelt csomagolási lehetőségek között szerepeltek, most leginkább úgy nyilatkoztak, hogy túl keveset tudnak az ilyen anyagokról és azok tulajdonságairól. A felmérést végző szakemberek szerint ez az eredmény azt mutatja, hogy a bioműanyag kifejezés nagyobb valószínűséggel társul olyan termékhez, amelyről az emberek azt gondolják, hogy ugyanolyan káros a környezetre, mint a hagyományos műanyag.
Ezt a mostani vizsgálat nem támasztja alá, sőt inkább az körvonalazódik, hogy óriási az elégedetlenség a műanyag csomagolással kapcsolatban, ezért hatalmas lehetőség van a kiváltásában. Bár a tanulmány számos fontos eredménnyel szolgált, nem általánosítható, a szélesebb fogyasztói réteg vonatkozásában további vizsgálatok szükségesek.