0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Fűszernövények: Réspiacból versenypiac

A mintegy nyolcvan éve levélzöldségek és fűszernövények termesztésére és forgalmazására szakosodott Steinki családi vállalkozást immár a negyedik generáció irányítja.

A németországi Korschen­broichban működő cég vezetője, Frank Steinki úgy látja, hogy a kereskedelmi nehézségek és az olcsóbb dél-európai áruk gerjesztette kiélezett verseny miatt egyre nehezebb a dolguk, amit csak tovább súlyosbít az energia- és műtrágyaárak, illetve a munkabérek emelkedése.

A vállalkozás üvegházban és szabadföldön is termel. A friss zöldségeket korábban a közeli kölni és düsseldorfi nagybani piacokon értékesítették, ahol saját standdal is rendelkeztek, de egyre kevesebb lett a vásárló, ezért most állandó ügyfeleiknek közvetlenül adnak el.

A cégvezető azt tapasztalja, hogy a fűszernövények iránti kereslet Németországban már évek óta folyamatosan növekszik. Mint mondja, különösen a török és arab vásárlók keresik mindinkább a friss fűszereket, főként a petrezselymet, men­tát, a levélzöldségek közül pedig a spenótot. A nagyobb kereslet miatt a verseny is érezhetően megnőtt, a friss vágott fűszernövények réspiaci termékből versenypiaci termékekké váltak. Frank Steinki szerint a termelési költségek meredek növekedése miatt legalább 10%-os áremelkedés várható, és mivel a marketinget maguk végzik, az árazást bizonyos mértékig képesek kontrollálni, de a többletköltségeket már nem tudják tovább magukra vállalni. Az eladási árak meghatározásánál figyelembe veszik az importtermékek árszínvonalát is, amely szintén körülbelül 10%-kal nőtt. A saját termesztésű friss fűszereket általában november elejéig tudják értékesíteni, mivel utána megjelennek a piacon az olcsóbb, Spanyol- és Olaszországból származó termékek.

Forrás: freshplaza.de/Kertészet és Szőlészet