0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Tudományos érvekkel a piaci megjelenéshez

Az Agricolae Kft. a MATE Élelmiszertudományi és Technológiai Intézettel együttműködve olajos magvak feldolgozására, növényi olajok kinyerésére és funkcionális termékek fejlesztésére irányuló projektet indít, amelyet május 27-én a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Budai Campusában ismertettek. A projekt a GINOP-PLUSZ-2.1.1-21-2021-00201 azonosítószámú pályázat keretében valósul meg.

Gyuricza Csaba, a MATE rektora a projekt kapcsán elmondta, minden olyan innovációs projektet, amely a teljes termékpályát lefedi, azt az egyetem kiemelten kezel.

Az elmúlt egy évben az egyetem megkétszerezte azoknak az innovációs projekteknek a számát, amelyeknek eredményei a piacon versenyképesen és innovatív módon tudtak megjelenni.

„Az Agricolae Kft.-vel való együttműködésben a MATE mint alvállalkozó végzi a közös munkát, mert azt gondoljuk, csak akkor van értelme egy kutatásnak, ha azt a piaci szereplőkkel együttműködve tudjuk megvalósítania” – tette hozzá Gyuricza Csaba.  

Friedrich László, a MATE Élelmiszertudományi és Technológiai Intézet igazgatója kiemelte, a projekt koncepciójának a lényege, hogy az alapanyag-termeléstől a feldolgozáson át egészen az értékesítésig, a teljes ellátási láncot lefedő rendszert valósítanak meg. Hangsúlyozta, manapság az alapanyag-termelés módja kiemelten fontossá vált, ezért arra nagy figyelmet kell fordítani.

Ezek közül megemlítette az Agricolae Kft. diótermelését, ami hosszú távon minőségi alapanyagot biztosít ipari termelésre a projekt számára.

A másik fontos tényezőként a hozzáadott értéket nevezte meg, amely bevételi forrásként nagyobb volument biztosít gazdasági vonatkozásban.

Szoboszlai Zoltán, az Agricolae Kft. stratégiai és marketing igazgatója kifejtette, hogy a magyar dió azért kelendő az európai diópiacon, mert azok az országok, akik nem tudtak magyar minőségű diót előállítani, azok tőlünk vásárolnak, amit aztán összekevernek az ő termésükkel, hogy piacot szerezzenek maguknak.

Hozzátette, egy új termék piacon való megjelenéséhez ma már olyan tudományos érvrendszert kell a termék mögé állítani a fogyasztók tájékoztatására, amit egy piaci vállalkozó nem tud egymagában elérni, csak szakemberekkel együttműködve.

„Ezért érezzük úgy, hogy remek együttműködő felet választottunk a MATE személyében” – tette hozzá Szoboszlai Zoltán.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu