Gyuricza Csaba, a MATE rektora a projekt kapcsán elmondta, minden olyan innovációs projektet, amely a teljes termékpályát lefedi, azt az egyetem kiemelten kezel.
Az elmúlt egy évben az egyetem megkétszerezte azoknak az innovációs projekteknek a számát, amelyeknek eredményei a piacon versenyképesen és innovatív módon tudtak megjelenni.
Friedrich László, a MATE Élelmiszertudományi és Technológiai Intézet igazgatója kiemelte, a projekt koncepciójának a lényege, hogy az alapanyag-termeléstől a feldolgozáson át egészen az értékesítésig, a teljes ellátási láncot lefedő rendszert valósítanak meg. Hangsúlyozta, manapság az alapanyag-termelés módja kiemelten fontossá vált, ezért arra nagy figyelmet kell fordítani.
Ezek közül megemlítette az Agricolae Kft. diótermelését, ami hosszú távon minőségi alapanyagot biztosít ipari termelésre a projekt számára.
A másik fontos tényezőként a hozzáadott értéket nevezte meg, amely bevételi forrásként nagyobb volument biztosít gazdasági vonatkozásban.
Szoboszlai Zoltán, az Agricolae Kft. stratégiai és marketing igazgatója kifejtette, hogy a magyar dió azért kelendő az európai diópiacon, mert azok az országok, akik nem tudtak magyar minőségű diót előállítani, azok tőlünk vásárolnak, amit aztán összekevernek az ő termésükkel, hogy piacot szerezzenek maguknak.
Hozzátette, egy új termék piacon való megjelenéséhez ma már olyan tudományos érvrendszert kell a termék mögé állítani a fogyasztók tájékoztatására, amit egy piaci vállalkozó nem tud egymagában elérni, csak szakemberekkel együttműködve.
„Ezért érezzük úgy, hogy remek együttműködő felet választottunk a MATE személyében” – tette hozzá Szoboszlai Zoltán.