A spanyol zöldspárga 60%-át külföldön értékesítik, elsősorban Németországban, Svájcban és Franciaországban, a többit a helyi piacok veszik fel. A spanyol spárgatermesztők egyesületének – amelyet tavaly októberben ismert el a spanyol mezőgazdasági minisztérium – elnöke szerint a perui és a kínai zöldspárga nyomott ára megnehezíti a helyzetüket. Antonio Zamora azt is hozzátette, hogy
a spanyol zöldspárga nem jobb vagy rosszabb az ázsiai vagy dél-amerikai terméknél, hanem egyszerűen más az íze.
Ennek oka az időjárásban, a nappali és éjszakai hőmérséklet különbségében rejlik, ami miatt több cukor, több íz- és színanyag halmozódik fel a sípokban, és a szerkezetük, állaguk is különbözik a máshol termett spárgáétól.
Spanyolország legfontosabb spárgatermesztő területe egyébként Andalúzia, a csaknem 9000 hektáros zöldspárga- termőterületből mintegy 6200 hektár ott található. Bár a szezon több hetes késéssel indult, a termelők elégedettek. Az eladási ár fedezi a termesztési költségeket, azonban a műtrágya, a csomagolóanyag, az üzemanyag és az energia drágulásából eredő többletkiadások jelentős részét maguk viselik, ami csökkenti a termelés gazdaságosságát. Az egyesület jövőre vonatkozó tervei között szerepel, hogy megkezdjék a spanyol spárga exportálását az Egyesült Államokba, valamint Japánba is.