Back to top

Egyre nagyobb a vásárlók bizalma

A világ egyik legjelentősebb, saját márkás termékek gyártóit és forgalmazóit célzó kiállításán, a PLMA „World of Private Label” rendezvényen 2022. május 31. és június 1. között az Agrármarketing Centrum már 14. alkalommal szervezett közösségi nemzeti standot a magyar élelmiszerágazat gyártói számára.

A szervező PLMA (Private Label Manufacturers Association) által Európában 1986 óta megrendezett kereskedelmi márkás termékek szakkiállításán két év kihagyás után 70 ország 2500 kiállítója volt jelen.

A több mint 35 éves múltra visszatekintő PLMA World of Private Label kereskedelmi márkák kiállítása a résztvevők, partnerek körében rendkívül közkedvelt esemény, a nemzetközi kiállítási palettán előkelő helyet foglal el. Mind a kereskedők, mind a termelők közvetlen és hatékony fórumnak tartják az üzleti lehetőségeik bővítése terén, a sajátmárkás programjaik építésében. A rendezvényen a kereskedelmi márkás termékek széles skáláját mutatták be a kiállítók, külön pavilonok álltak rendelkezésre az élelmiszergyártók, illetve a non-food termékek gyártói részére. Az árukínálatban megtalálhatóak voltak a friss és fagyasztott termékek; szárazáruk és italok, kozmetikumok, egészség- és szépségipari termékek, háztartási és konyhafelszerelés, autóápolás, kertészeti cikkek.

A kiállítás hatékonyságát és a sajátmárkás termékek egyre nagyobb térnyerését mutatja, hogy a hazai élelmiszeripari vállalkozások egyre nagyobb számban jelentkeznek a rendezvényre.

Emellett a szakmai eladásokon a téma legelismertebb szakértői foglalták össze a sajátmárkás piaci adatokat és trendeket. A PLMA szolgáltatásaként a regisztrált kiállítók és a regisztrált látogatók egy hónappal a rendezvény nyitása előtt kézhez kapták a beszerzők előzetes listáját, mely listán minden regisztrált kis- és nagykereskedő szerepelt, akikkel így előzetes tárgyalási időpontegyeztetésre is lehetőség volt. 

A rendezvény kísérőeseménye volt a PLMA’s New Product Expo, ahol az új termék- és csomagolási innovációk voltak láthatók, továbbá a szakemberek számos szemináriumon és konferencián ismerkedhettek az ágazat legújabb trendjeivel, a legfrissebb piackutatási eredményekkel. Három hazai cég terméke is kiemelt megjelenést kapott a New Products Expo-n, az Abonett paradicsomos zöldfűszeres szendvicse, a Cornexi zabrudija és a Snack Garden édesburgonya chipse is megtekinthető és megkóstolható volt a világ leginnovatívabb élelmiszerei között.

Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi nemzeti standon snack-ek, gyümölcslekvárok és befőttek, méz, fagyasztott édesipari termékek, zabkészítmények, müzlik, sajtok, száraztészták, kolbászok és sonkák, zöldség- és gyümölcskonzervek, -szeletek, kakaó- és kávékészítmények is helyet kaptak.

Emellett az AMC élelmiszeripari exporttámogató Hungarian Food Business Programja – amely a teljes magyar exportképes élelmiszeripari kínálatot valós időben mutatja be – célzott üzleti találkozókat folytatott annak érdekében, hogy a magyar élelmiszeripari kínálat iránt érdeklődő külföldi disztribútorok számára elérhetővé váljon a program, és minél több exportképes magyar vállalkozás legyen sikeres a saját márkás termékek piacán is. 

A globális trendek, amelyek mind a food, mind a non-food kategóriákban megfigyelhetőek, elsősorban a környezetbarát, innovatív termékek irányába mutatnak. Az olcsó termékek mellett megtalálhatóak például a speciális étrendeket kiszolgáló termékek, az étel-intoleranciához kapcsolódó termékek, ugyanakkor a prémium szegmensbe tartozó áruk is. A vásárlók bizalma a tapasztalatok szerint a sajátmárkás termékek iránt egyre nagyobb, a piac további erősödésre számít, így a magyar élelmiszergyártók sikerességének is egyik jelentős kitörési pontja lehet. 

Forrás: 
Agrármarketing Centrum

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Dübörög a káposztaszezon

Teljes erővel mennek a káposztaakciók a német áruházláncokban, ahogy az utolsó tavalyi, tárolóból kikerült tételeket leváltja a frissen szedett fehér és vörös fejes káposzta. Tízkilós zsákokban azonban már nem akciózzák sehol a káposztát, mert nem tudnának olyan árat ráírni, amivel megérné.

Melyik a legjobb fügefajta?

Házikertekben, védett fekvésben sokfelé terem hazánkban is füge, de egészen más elvárásoknak kell megfelelnie annak a gyümölcsnek, amit piacra termelnek. A közelmúltban Becsehelyen rendezett fügebírálat szempontjait szedtük össze és bemutatjuk azt a két tájfajtát, amelyek felkerültek a Nemzeti Fajtajegyzékre, ezáltal hivatalosan szaporíthatók.

Egészséges csemege a friss hazai szőlő

Hazánkban közel 1000 hektáron termesztenek étkezési célú szőlőt. Magas vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt a kora őszi csemege nemcsak finom, hanem egészséges is – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és zöldség-gyümölcsfogyasztást népszerűsítő programja, az Európai Friss Csapat.

Az omega-3 zsírsavak összefüggésbe hozhatók a serdülők figyelmi teljesítményével

A dokozahexaénsav (DHA) a serdülők nagyobb szelektív és tartós figyelemre való képességével, míg az alfa-linolénsav (ALA) az alacsonyabb impulzivitással hozható összefüggésbe - derül ki az ISGlobal, a "la Caixa" Alapítvány és a Pere Virgili Egészségkutató Intézet (ISPV) által támogatott központ által közösen vezetett tanulmányból.

Őszi munkák a zöldségeskertben: van ami most vethető!

Ősszel a konyhakertben már a következő évre is készülünk. Ennek az időszaknak legjelentősebb munkái a veteményesben a betakarítás, a termények szakszerű tárolása, és a tavaszi előkészületek.

Teák készítése gyümölcsfák leveleiből

Hazánkban is számos növény leveléből készítettek korábban teát, olyanokból is, melyekről nem is gondolnánk... Almafa, eperfa, szeder, málna, szamóca, meggy és cseresznye leveléből is készülhet forró ital.

Gabona alapú fehérjeinnováció élén

A klímastratégia az energiaellátás, az élelmiszer biztonság megerősítése és a minél nagyobb hozzáadott érték alkalmazása kerül előtérbe a jövőben. Ezekre a kihívásokra a világ vezető vállalatai folyamatosan keresik a megoldásokat. Európa legnagyobb biofinomítója, a Pannonia Bio is fejlesztésekkel és technológiák alkalmazásával biztosítja a vállalat és közvetve a magyar családok jövőjét is.

Együttműködési megállapodás a MATE és az Alföldi Tej Kft. között

Stratégiai partneri megállapodást írt alá a Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem és az Alföldi Tej Kft. A felek az oktatás, a kutatás, az innováció és a társadalmi szerepvállalás területén korábban is meglévő együttműködésüket akarják megerősíteni, illetve bővíteni.

Vasárnap kóstolóval ünneplik a kávé világnapját

Kávékóstolóval, latte art bajnoksággal, kávégép-bemutatóval és szakmai beszélgetésekkel ünnepli a kávé világnapját vasárnap a budapesti Akvárium Klubban A Kávé Napja elnevezésű rendezvény.

Keresik Magyarország ételét - főszerepben a hazai alapanyagok

A minőségi magyar élelmiszerekre hívja föl a figyelmet a Magyarország étele 2023 szakács- és főzőverseny - mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára szerdán Budapesten, az esemény sajtótájékoztatóján.