A szervező PLMA (Private Label Manufacturers Association) által Európában 1986 óta megrendezett kereskedelmi márkás termékek szakkiállításán két év kihagyás után 70 ország 2500 kiállítója volt jelen.
A több mint 35 éves múltra visszatekintő PLMA World of Private Label kereskedelmi márkák kiállítása a résztvevők, partnerek körében rendkívül közkedvelt esemény, a nemzetközi kiállítási palettán előkelő helyet foglal el. Mind a kereskedők, mind a termelők közvetlen és hatékony fórumnak tartják az üzleti lehetőségeik bővítése terén, a sajátmárkás programjaik építésében. A rendezvényen a kereskedelmi márkás termékek széles skáláját mutatták be a kiállítók, külön pavilonok álltak rendelkezésre az élelmiszergyártók, illetve a non-food termékek gyártói részére. Az árukínálatban megtalálhatóak voltak a friss és fagyasztott termékek; szárazáruk és italok, kozmetikumok, egészség- és szépségipari termékek, háztartási és konyhafelszerelés, autóápolás, kertészeti cikkek.
Emellett a szakmai eladásokon a téma legelismertebb szakértői foglalták össze a sajátmárkás piaci adatokat és trendeket. A PLMA szolgáltatásaként a regisztrált kiállítók és a regisztrált látogatók egy hónappal a rendezvény nyitása előtt kézhez kapták a beszerzők előzetes listáját, mely listán minden regisztrált kis- és nagykereskedő szerepelt, akikkel így előzetes tárgyalási időpontegyeztetésre is lehetőség volt.
A rendezvény kísérőeseménye volt a PLMA’s New Product Expo, ahol az új termék- és csomagolási innovációk voltak láthatók, továbbá a szakemberek számos szemináriumon és konferencián ismerkedhettek az ágazat legújabb trendjeivel, a legfrissebb piackutatási eredményekkel. Három hazai cég terméke is kiemelt megjelenést kapott a New Products Expo-n, az Abonett paradicsomos zöldfűszeres szendvicse, a Cornexi zabrudija és a Snack Garden édesburgonya chipse is megtekinthető és megkóstolható volt a világ leginnovatívabb élelmiszerei között.
Emellett az AMC élelmiszeripari exporttámogató Hungarian Food Business Programja – amely a teljes magyar exportképes élelmiszeripari kínálatot valós időben mutatja be – célzott üzleti találkozókat folytatott annak érdekében, hogy a magyar élelmiszeripari kínálat iránt érdeklődő külföldi disztribútorok számára elérhetővé váljon a program, és minél több exportképes magyar vállalkozás legyen sikeres a saját márkás termékek piacán is.
A globális trendek, amelyek mind a food, mind a non-food kategóriákban megfigyelhetőek, elsősorban a környezetbarát, innovatív termékek irányába mutatnak. Az olcsó termékek mellett megtalálhatóak például a speciális étrendeket kiszolgáló termékek, az étel-intoleranciához kapcsolódó termékek, ugyanakkor a prémium szegmensbe tartozó áruk is. A vásárlók bizalma a tapasztalatok szerint a sajátmárkás termékek iránt egyre nagyobb, a piac további erősödésre számít, így a magyar élelmiszergyártók sikerességének is egyik jelentős kitörési pontja lehet.