Vineyards, azaz szőlőskertek kategóriával bővült az Airbnb szolgáltatása, mely már 100.000 szálláshellyel várja a világ minden táján a borkedvelőket.
Egy szőlőültetvény meglátogatása egyre népszerűbb szabadidős tevékenység, akár kis kirándulásról

Nagyszerű nyaralást keres? Mit szólna egy látogatáshoz egy szőlőültetvényen, ahol megismerheti a borok titkait, remekül szórakozhat a lassabb tempójú élet jegyében, és többet tudhat meg a borról, mint az összes könyvből? Ha érdekli a dolog, de nem tudja, hogyan találja meg a megfelelő helyet, az Airbnb a segítségére siet, szól a reklámjuk.

Az Airbnb már jó ideje szokatlan megoldásokkal bővíti kínálatát, a közelmúltban a klasszikus kategóriák mellé bevette például a kempingeket és a lakóhajókat is. Most a szőlészetek és borászatok kerültek sorra. Mindez azért, mert a turizmus egyre nagyobb érdeklődést mutat a kulináris utazások iránt, beleértve a szőlőültetvényeken való időtöltést is. Sok borászat kínál olyan szállásokat, amelyek aligha nevezhetők hagyományos szállodának. Ezek pedig egyre keresettebbek a különlegességre vágyó turisták körében. Innen ered az a kezdeményezés, hogy a szőlőültetvények is bekerüljenek a kínálatába.

A borturizmus népszerűségét mutatja, hogy éppen csak létrehozták ezt a platformot, máris 100 000 szálláskínálat közül lehet választani szerte a világban. Biztosak benne, hogy ez a szám tovább növekszik, és a borászati üdülések iránti érdeklődés nem csökken.
A The Drinks Business felmérése szerint 2021-ben több mint kétszeresére nőtt az érdeklődés az olyan egyedi helyek iránt, mint a szőlőültetvények, faházak és történelmi otthonok 2019-hez képest. Eközben az Airbnb-n található szőlőültetvények átlagosan 11 000 dolláros többletbevételre tettek szert az oldalról érkező felhasználóktól.
Úgy vélik, hogy ez jó és hasznos szolgáltatás azoknak a turistáknak, akik nem a megszokott üdülési formákat, hanem a különlegességeket keresik, és a szőlészetek, borászatok számára, amelyek a kulináris turizmusnak köszönhetően bővíthetik lehetőségeiket.