0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Baromfitartók állatjóléti támogatása: Fontos határidők!

Tojótyúkállományok és tenyészbaromfik állatjóléti támogatása: megjelent a kincstár közleménye a kifizetési kérelemről.

Megjelent a Magyar Államkincstár 42/2022. (VI. 15.) számú közleménye az étkezési tojást termelő tyúkállományok, valamint tenyészbaromfi fajok állatjóléti támogatásának feltételeiről szóló 38/2016. (VI. 6.) FM rendelet szerinti 2021/2022. tárgyévre vonatkozó kifizetési kérelem benyújtásáról – olvasható a Baromfi Termék Tanács oldalán.

E rendeletben meghatározott feltételek teljesítése esetén az étkezési tojást termelő tyúk, valamint tenyészbaromfi tartása során az állománynak az egészségre nem ártalmas, a megadott értékhatárnál alacsonyabb mikotoxin tartalmú takarmány biztosításához vissza nem térítendő állami támogatás vehető igénybe.

A kifizetés az igénylő által a tárgyév (2021) július 1-jén tenyésztésbe vont tenyészbaromfi-állományra, illetve átminősített, étkezési tojást termelő tyúkállományra igényelhető.

A közlemény és a nyomtatványok megtalálhatók a kincstár honlapján!

A kifizetési kérelem benyújtására vonatkozóan a kincstár elektronikus űrlapot rendszeresít.

Az előző évben benyújtott támogatási kérelemben meg nem jelölt tartási helyre, valamint a jóváhagyott állatlétszámot meghaladó állatlétszámra vonatkozó kifizetési igényt a kincstár elutasítja.

A kifizetési kérelmet kizárólag az ügyfélkapus azonosítást (bejelentkezést) követően elérhető elektronikus kérelemkitöltő felületen, a kincstár által e célra kialakított elektronikus űrlapon 2022. július 1. 09:00:00 és július 31. 23:59:59 között a www.mvh.allamkincstar.gov.hu/Elektronikus ügyintézés/Alkalmazás megnyitása/Elektronikus kérelemkezelés/Piaci intézkedések/Nemzeti támogatások/Állatjóléti támogatások/Tenyészbaromfi állatjóléti támogatás – Kifizetési kérelem menüponton keresztül tölthető ki és nyújtható be.

Csatolandó dokumentumok

1. Az állományt kezelő állatorvos igazolását (2.sz. melléklet)

– a tárgyév (2021) július 1-jén tenyésztésbe vont vagy átminősített állatlétszámról, és

– a felhasznált és bevizsgáltatott takarmánynak a Rendelet 6. §-ban foglalt előírásainak való megfeleléséről,

2. Az igénylő tevékenységének megfelelő, az érintett termékpályán működő, nyitott tagsággal rendelkező, államilag elismert termelői csoport, Beszerzési és Értékesítő Szövetkezet, tenyésztő szervezet, vagy terméktanács által kiállított eredeti tagsági igazolását a kifizetési kérelem benyújtásának évére vonatkozóan,

3. A tartási hely fekvése szerint illetékes járási hivatal igazolását arról, hogy az igénylő a tárgyévben valamennyi állategészségügyi nyilvántartási kötelezettségének eleget tett, valamint betartotta az állategészségügyi és állatvédelmi szabályokat,

4. a BTT -hez július 15-ig benyújtott és általa ellenjegyzett, N0236 számú „Étkezési tojást termelő tyúkállományok, valamint tenyészbaromfi fajok állatjóléti támogatás – Szakmai Ellenőrzési Lap” példányát.

– Az N0236-es Szakmai Ellenőrzési Laphoz csatolni kell a kezelő állatorvos által kiállított, tárgyév július 1-jén tenyésztésbe vont vagy átminősített állatlétszámról szóló igazolás másolatát (2 sz. melléklet).

Az N0236 számú Szakmai Ellenőrzési Lapot a BTT papír alapon, postai úton várja. A BTT kéri tagjait, hogy a beküldött dokumentumokat – a gyorsabb ügyintézés érdekében – ne tűzzék össze.

Az ellenjegyzett szakmai lapokat és a tagsági igazolásokat a BTT elektronikus úton – az ügyfél tájékoztatásával egyidejűleg – továbbítja a kincstárhoz, így ezzel a tagoknak további teendőjük nem lesz.

Forrás: Baromfi Termék Tanács