0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

Az egészséges is legyen finom?

Hogyan gondolkodnak a fogyasztók és mennyire befolyásolják őket a trendek? Mennyire fontos az íze egy kolbásznak?...Kiderült, hogy a fogyasztók közel kétharmada, nagyon figyel arra, hogy ízletes legyen a mentes élelmiszer, ami az asztalára kerül, különben az első csalódás után lemond a kipróbált áruról, és tovább keres, egészen addig, amíg rá nem bukkan a számára legfinomabbra.

Egy kis filmes hasonlattal élve, hadd mondjam azt, hogy nem elég, ha egy filmet a kritikusok jól fogadnak, nagyon fontos, hogy a nézők is bemenjenek a mozikba, és megnézzék azt az alkotást. Így vagyunk mi a termékeinkkel kapcsolatos piackutatásokkal, ugyanis ezen felmérések során a fogyasztóktól olyan fontos visszajelzéseket kapunk, mint például, hogyan fogadják és értékelik termékeinket a piacon, valamint, hogy az adott termékcsoport milyen árbevételt produkálhat társaságunk számára – fogalmazott Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója a magyar fogyasztók véleményének fontosságáról.

Nem mondanak le a glutén- és laktózmentes termékeket vásárlók a finom ízekről

Az utóbbi időszakban növekedett a csípős termékek kedveltsége. A hazai fogyasztók ötöde jelezte, hogy az elmúlt néhány évben szokott rá ezekre az élelmiszerekre

– derül ki a Gyulahús Kft. friss, reprezentatív, 500 ember megkérdezésével, május végén készült kutatásából. A válaszadók szerint a vállalat termékei finomak, táplálók, laktatók, sokoldalúan felhasználhatóak az étkezések során és változatosságot nyújtanak, a sokféle ízben kapható termékek. A vállalathoz visszaérkező fogyasztói vélemények alapján a tendencia alakulásában a koronavírus is szerepet játszott.

A felmérés továbbá rámutat arra, hogy a speciális termékeket vásárlók jelentős része nem éri be csupán a glutén- és laktózmentességgel. Elvárják a finom ízeket – ha ebben csalódnak, gyorsan tovább is állnak.

A fogyasztók ragaszkodnak a hagyományos ízekhez, kötődnek a már jól ismert, a termékekhez kötődő szlogenekhez, miközben örülnek az innovációs megjelenéseknek, egészséges, „mentes” kínálatnak, modernizált, visszazárható csomagolásoknak stb. – ismertette a kutatás eredményét Kovács Heléna kvantitatív és kvalitatív kutató.

A magyarok nem mondanak le a finom ízekről még akkor sem, ha valamilyen speciális, „mentes” élelmiszert vásárolnak.

A gyártók ebben a termékkörben sem vehetik félvállról az ízélmény kérdését, és kifejezetten nagy figyelmet kell erre fordítaniuk. A válaszokból ugyanis kiderül, hogy azok közel kétharmada (65%), akiknek valamilyen mentes élelmiszer kerül az asztalára, nagyon figyel arra, hogy az ízletes legyen. Sőt, 45 százalék már az első csalódás után le is mond a kipróbált áruról, és tovább keres, egészen addig, amíg rá nem bukkan a számára legfinomabbra.

A felmérés egyértelműen rámutatott, hogy a mentes termékek iránt igen jelentős az igény, ami mögött ráadásul nem feltétlenül a vásárlók egészségügyi problémája, emésztési nehézsége áll – hangsúlyozta Kovács Heléna.

A válaszok alapján ugyanis kétszer annyian (43%) vásárolnak speciális árukat, mint amennyien diétáznak (21%). Sőt, ezeket a termékeket keresők aránya csaknem négyszer nagyobb az orvos által igazoltan emésztési gondok miatt diétázók (12%) körénél. Akik speciális termékeket keresnek, azok 26 százaléka cukor-, 19 százaléka laktóz-, 12 százaléka gluténmentes, míg 10 százalék vegán árut szokott vásárolni.

A diétázók közel fele szerint nem elég széles a „mentes” termékek hazai kínálata

A kutatás rámutatott arra, hogy a diétázók között mintegy 60 százalék azok aránya, akiknek valamilyen orvos által igazolt probléma miatt kell ezt megtenniük.

Figyelemre méltó, hogy csaknem 30 százalék mondta, hogy azért választ ilyen étrendet, mert egészségesebbnek tartja a hagyományoshoz képest.

Kovács Heléna elmondta, hogy a fogyasztók közel fele nem tudta megítélni, hogy a speciális termékek kínálata megfelelő-e. Egyharmaduk szerint ez jónak mondható, míg 20 százalék szűknek tartja. Mindössze 2 százalék volt, aki túl széles választékot említett. Ugyanakkor a hazai élelmiszeripari, húsipari cégek számára akár fejlesztési irányt is mutathat, hogy a diétázok közel fele úgy véli, a jelenlegi mentes termékkínálat nem elégséges.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu