Back to top

Együttműködési megállapodást kötött a Lidl a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel

Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek exportjának fellendítése érdekében az EU egységes piacán, valamint a harmadik országokkal folytatott külkereskedelemben - közölték a felek az MTI-vel.

A közlemény szerint a Lidl célja, hogy minél több magas minőségű magyar termék kerüljön nemcsak a hazai, hanem az exportpiaci célországokban található boltok kínálatába is.

Az áruházlánc a magyar beszállítók nemzetközi piacon való megjelenését több módon segíti.

A közleményben Hajdu Péter, a Lidl Magyarország értékesítési ügyvezető igazgatója kifejtette: a "Lidl a magyar beszállítókért" programon keresztül évek óta azon dolgoznak, hogy minél több hazai termék kerüljön az áruházak polcaira belföldön és a külpiacokon, ennek eredményeként tavaly 170 beszállító 726 terméke jutott el 28 országba, mintegy 81 milliárd forint értékben.

Magyarországon a Lidl 4 logisztikai központtal és 191 áruházzal rendelkezik, több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat. Már 469 magyar beszállító több mint 4000 hazai terméke található meg a Lidl polcain.

A vállalat kiemelkedő sikereket ért el a borok exportjában is, 2021-ben a teljes hazai palackos bor és pezsgőfélék exportjának meghatározó részét bonyolította le mintegy 7,9 milliárd forint értékben.

Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója a közlemény szerint kifejtette: az együttműködés lehetőséget nyit a Lidl beszállítói akadémia exporttematikájának fejlesztésére, a HEPA meglévő élelmiszeripari ügyfelei számára pedig alkalom nyílik olyan szakmai konzultációra, amely segíti a Lidl beszállítói láncba való csatlakozást.

Ezen kívül az exportfejlesztési stratégiában nevesített hús- és baromfiipari, valamint a zöldség- és gyümölcstartósító ipari vállalkozások számára közös beszállítói napokon, a hazai élelmiszeripari exportlehetőségekkel kapcsolatos szakmai workshopokon, továbbá tudásmegosztásra szolgáló eseményeken való részvételt kínálva támogatják a vállalkozások fejlődését - jelezte.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Horvát hagyományok a Pinka-völgyben

Beékelődve a nyugati határszélbe, Szentpéterfát három oldalról Ausztria határolja. Az első trianoni döntést követően oda is csatolták, ám 1923. március 9-én a falu visszaszavazta magát. Az ezerfős település ugyanakkor máig megőrizte horvátságát nyelvében, az emberek mentalitásában és a gasztronómiájában is.

Sültkrumpli helyett sült tészta

Japánban annyira hiánycikk lett a sütni való burgonya, hogy a Burger King helyi hálózata inkább ramen tészta fogyasztására ösztönzi a vendégeit.

Üvegház: mindenből a legkorszerűbbet

Tavaly decemberben készült el a Bartucz család 9500 négyzetméteres korszerű üvegháza Kiskunfélegyházán. A hatalmas beruházásukhoz drénvíztisztító berendezés, valamint üvegháztető-mosó és -festő robot is tartozik. Ők is látják, tapasztalják a gazdasági nehézségeket, mégis előre tekintenek.

A méhészet, mint vállalkozás 2.

Írásom első részében kifejtettem, hogy miért fontos a folyamatos tanulás és vállalkozásfejlesztés. Egyáltalán érdemes-e vállalkozni, mekkora méhállomány az optimális, meddig növeljük a méhcsaládok számát. A napjainkat is súlyosan érintő infláció történetéről, a fogalom meghatározásáról is kezdtem írni, amit most folytatok.

Összemennek a termékek, az áruk változatlan

Az élelmiszer- és háztartásiszer-gyártók csökkentik a termékeik kiszerelését, anélkül, hogy csökkentenék az árukat. A vécépapírtól a joghurton és kávén át a csipszig világszerte általánossá vált ez a trend. A jelenséget „zsugorflációnak” nevezik.

Bővíti kapacitását a csomagolóanyagokat gyártó Hód Plast Kft. Algyőn

Bővíti termelő- és raktárkapacitását 449 millió forintos beruházással, uniós támogatással a műanyag flakonokat és kannákat gyártó Hód Plast Kft. - tájékoztatta az Algyőn tevékenykedő vállalkozás az MTI-t.

Szamócaszezon: reményeket meghaladó eredmények

Egy sikeres termesztési idény most sokkal többet jelent annál, mint hogy biztosítja-e vagy sem az érintett kárpátaljai család megélhetését. Sokkal nagyobb a tét, mert jelentősen hozzájárul a szülőföldön maradáshoz, hiszen azt bizonyítja, hogy a háborús helyzettel járó bizonytalanság ellenére van jövő.

Kiugró a kereslet az egészséges élelmiszerek iránt

Tendenciaszerűen alakulnak át a magyar fogyasztók virtuális bevásárlókosarai: az egészségtudatos életmódot követők, a tökéletes nyári alakra vágyó fogyasztók és az ételintoleranciával küzdők egyaránt fűtik a keresletet az adalékanyagoktól és kezelőszerektől mentes, gluténmentes és csökkentett szénhidráttartalmú termékek iránt.

Elindult a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés

A korábbi évekhez hasonlóan idén is megkezdődött a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés, melyre július 1. és augusztus 20. között kerül sor. Az ellenőrzéseket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a kormányhivatalok szakemberei végzik. A nyári időjárási viszonyokra tekintettel valamennyi ellenőrzés alkalmával fokozott figyelmet fordítanak a hűtési lánc fenntartásának és dokumentálásának vizsgálatára.

Lehetőségek a paradicsomhajtatásban

Nagy sikerrel rendezte meg a FruitVeB Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács az első Magyar Paradicsom Napját Mórahalmon. Több mint 200 érdeklődő kísérte figyelemmel a paradicsomhajtatókat érintő témákról szóló előadásokat, kereste fel a 33 kiállítót, és a rendezvény kiváló alkalom volt a szakmai kapcsolatok ápolására, a tapasztalatok megosztására, véleménycserére is.