
„A sok esetben kézműves, hagyományos eljárással készült termékeket gyártó kis cégek számára általában kihívást jelent, miként kapcsolódjanak be egy nemzetközi üzletlánc rendszerébe, hiszen a termékeik elhelyezése csupán az első lépés.
másrészt egyre inkább előtérbe kerül a márkaépítés fontossága is, hiszen minden fél közös érdeke, hogy hosszútávon is életképes, sikeres hazai brandek jöjjenek létre” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A kétnapos rendezvény fő célja az volt, hogy a marketing és a brandépítés terén nyújtson hiánypótló ismereteket az üzletlánchoz kötődő magyar kisvállalkozások képviselőinek,
ösztönözze a termékfejlesztést, valamint az innovációt és támogassa a haza vállalkozások hosszú távú piaci sikerét.
Huszonhárom szakember tartott előadást vagy műhelyfoglalkozást a mintegy száz hazai élelmiszeripari kisvállalkozás vezetőjének. Számos azonnal használható, praktikus módszert mutattak be, majd a műhelymunka során a cégek a saját márkájukra vonatkozó feladatokat kaptak, így az őket konkrétan és személyesen érintő esettanulmányokat elemezhették ki később közösen. A szervezők szerint a megszerzett tudás abban is segítheti a vállalkozásokat, hogy más hazai értékesítési csatornákat, sőt, akár külföldi piacokat építsenek.

A SPAR 2022 végéig regionális logisztikai központokat alakít ki Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen. Ezekből fogják ellátni a térségben található nagyáruházakat az „almás” termékekkel.
Az üzletláncban forgalmazott élelmiszerek közel 90 százaléka már most is hazai beszerzési forrásból származik,
de az 1,7 milliárd forintos „Régiók Kincsei” beruházás tovább növeli a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeit.
A Hungaricool by SPAR a hazai gazdaság kreatív forrásainak felkutatására és támogatására irányuló termékverseny, amelynek győztesei eredeti ízkombinációjú, ötletes élelmiszer-termékekkel kerülhetnek az INTERSPAR áruházak, illetve a SPAR online shop kínálatába. A verseny keretében az elmúlt 3 évben már 26 nyertest hirdettek, akiknek győztes márkái ma már több mint 90 árucikkel gyarapítják az áruházlánc kínálatát. A nyerteseket üzleti mentorként, széles körű marketingtámogatással is segíti a SPAR.

Mivel a „Régiók Kincsei” programunk elsősorban a helyben előállított mezőgazdasági termékekkel kereskedő kis családi cégeknek, egyéni vállalkozásoknak nyújt hathatós segítséget, így az adott térség gazdasági fejlődéséhez is hozzájárulunk” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.