Back to top

Életképes hazai márkákat fejlesztene a SPAR

Szakmai képzéssel támogatja a SPAR azokat a beszállítóit, akik hazai kisvállalkozásként, családi cégként kerültek be az üzletláncba két, részükre hirdetett speciális program keretében.

„A kezdeményezésekkel nem csupán a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítjuk, hanem annak lehetőségét is megteremtjük, hogy egy-egy adott élelmiszer a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban eljuthasson a fogyasztókhoz."
„A kezdeményezésekkel nem csupán a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítjuk, hanem annak lehetőségét is megteremtjük, hogy egy-egy adott élelmiszer a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban eljuthasson a fogyasztókhoz."
Fotó: SPAR
Az üzletlánc elkötelezett a hazai termelők és feldolgozóipar iránt, amit a 2019-ben indított Hungaricool by SPAR termékinnovációs verseny, valamint a 2021-ben kezdett Régiók Kincsei beszállítói program is jelez.

„A sok esetben kézműves, hagyományos eljárással készült termékeket gyártó kis cégek számára általában kihívást jelent, miként kapcsolódjanak be egy nemzetközi üzletlánc rendszerébe, hiszen a termékeik elhelyezése csupán az első lépés.

A nehézségek áthidalására indította el a SPAR Magyarország folyamatosan bővülő mentorprogramját, amelynek során egyrészt alapvető fontosságú logisztikai, élelmiszer-biztonsági, pénzügyi és jogi ismereteket osztunk meg partnercégeinkkel,

másrészt egyre inkább előtérbe kerül a márkaépítés fontossága is, hiszen minden fél közös érdeke, hogy hosszútávon is életképes, sikeres hazai brandek jöjjenek létre” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A Hungaricool by SPAR verseny keretében az elmúlt 3 évben 26 nyertest hirdettek, akiknek a márkái több mint 90 árucikkel gyarapítják az áruházlánc kínálatát
A Hungaricool by SPAR verseny keretében az elmúlt 3 évben 26 nyertest hirdettek, akiknek a márkái több mint 90 árucikkel gyarapítják az áruházlánc kínálatát
Fotó: SPAR
A Beszállítói Akadémia legutóbbi rendezvényén sajtókommunikációról, piackutatásról, marketingstratégiáról halhattak a résztvevők szakmai előadásokat.

A kétnapos rendezvény fő célja az volt, hogy a marketing és a brandépítés terén nyújtson hiánypótló ismereteket az üzletlánchoz kötődő magyar kisvállalkozások képviselőinek,

ösztönözze a termékfejlesztést, valamint az innovációt és támogassa a haza vállalkozások hosszú távú piaci sikerét.

Huszonhárom szakember tartott előadást vagy műhelyfoglalkozást a mintegy száz hazai élelmiszeripari kisvállalkozás vezetőjének. Számos azonnal használható, praktikus módszert mutattak be, majd a műhelymunka során a cégek a saját márkájukra vonatkozó feladatokat kaptak, így az őket konkrétan és személyesen érintő esettanulmányokat elemezhették ki később közösen. A szervezők szerint a megszerzett tudás abban is segítheti a vállalkozásokat, hogy más hazai értékesítési csatornákat, sőt, akár külföldi piacokat építsenek.

A SPAR 2022 végéig regionális logisztikai központokat alakít ki Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen. Ezekből fogják ellátni a térségben található nagyáruházakat az „almás” termékekkel
A SPAR 2022 végéig regionális logisztikai központokat alakít ki Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen. Ezekből fogják ellátni a térségben található nagyáruházakat az „almás” termékekkel
Fotó: SPAR
A Régiók Kincsei program közvetlen támogatást nyújt a hazai agrárágazatban tevékenykedő kistermelőknek, miközben termékeik révén jó minőségű, magyar élelmiszerekhez juttatja a vásárlókat. Az érintett termékeken piros almás logó jelzik a jó minőséget és azt, hogy megvásárlásuk a hazai kistermelőket és munkahelyteremtést segíti.

A SPAR 2022 végéig regionális logisztikai központokat alakít ki Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen. Ezekből fogják ellátni a térségben található nagyáruházakat az „almás” termékekkel.

Az üzletláncban forgalmazott élelmiszerek közel 90 százaléka már most is hazai beszerzési forrásból származik,

de az 1,7 milliárd forintos „Régiók Kincsei” beruházás tovább növeli a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeit.

A Hungaricool by SPAR a hazai gazdaság kreatív forrásainak felkutatására és támogatására irányuló termékverseny, amelynek győztesei eredeti ízkombinációjú, ötletes élelmiszer-termékekkel kerülhetnek az INTERSPAR áruházak, illetve a SPAR online shop kínálatába. A verseny keretében az elmúlt 3 évben már 26 nyertest hirdettek, akiknek győztes márkái ma már több mint 90 árucikkel gyarapítják az áruházlánc kínálatát. A nyerteseket üzleti mentorként, széles körű marketingtámogatással is segíti a SPAR.

A szervezők szerint a megszerzett tudás abban is segítheti a vállalkozásokat, hogy más hazai értékesítési csatornákat, sőt, akár külföldi piacokat építsenek
A szervezők szerint a megszerzett tudás abban is segítheti a vállalkozásokat, hogy más hazai értékesítési csatornákat, sőt, akár külföldi piacokat építsenek
Fotó: SPAR
„A kezdeményezésekkel nem csupán a hazai kistermelők piacra jutási esélyeit javítjuk, hanem annak lehetőségét is megteremtjük, hogy egy-egy adott élelmiszer a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban eljuthasson a fogyasztókhoz.

A távolság lerövidítésével, a szállítási költségek csökkentésével, valamint a fenntartható módon megtermelt árucikkekkel a környezetet is kíméljük.

Mivel a „Régiók Kincsei” programunk elsősorban a helyben előállított mezőgazdasági termékekkel kereskedő kis családi cégeknek, egyéni vállalkozásoknak nyújt hathatós segítséget, így az adott térség gazdasági fejlődéséhez is hozzájárulunk” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Fűszerpaprika a fóliasátrakban

Az őrléshez nélkülözhetetlen elektromos áram drágulása, a munkaerőhiány, a környezeti feltételek és a vásárlói szokások megváltozása a fűszerpaprika-termesztés átalakulását eredményezi. A szabadföldi termesztés biztonsága romlik, emiatt mind többen termesztik fóliasátorban, és kísérleti jelleggel már kőzetgyapotra is ültetik.

A hideg elviszi a banántermés nagy részét

Az ecuadori banántermelők komoly kihívásokkal küzdenek, mivel az ottani hideg időjárás miatt mintegy negyedével kevesebb banán termett, néhány ültetvény pedig növény-­egészségügyi karantén alatt áll.

A világ jelenlegi legnagyobb vertikális farmját építették föl Dubajban

Az új vertikális farm épületében évente közel 1 millió kilogramm zöldséget fognak termelni egy olyan országban, amely jelenleg szinte az összes élelmiszert importálja.

A mezőgazdaságról Bálványoson

Július 19–24. között tartották Tusnádon a 31. a Bálványosi Nyári Szabadegyetemet és Diáktábort, közismert nevén a Tusványost. Idén több mint 400 programmal, tizenegy koncerttel és sok más kikapcsolódási lehetőséggel várták a látogatókat.

Hollandiában és Olaszországban is annyiba kerül a hagyma termesztése, mint nálunk

Európában országoktól függetlenül körülbelül azonos, 8000 euró a vöröshagyma termesztési költsége, amíg a termést a földön a pótkocsira rakják. Legföljebb a költségnemek aránya tér el a termőhelyi, gazdasági adottságok miatt. A termelői árak, de még az áruházak is árrése is hasonló, tudtuk meg Varga Istvántól, a FruitVeB alelnökétől, a szabadszállási Róna Szövetkezet kertészeti ágazatvezetőjétől.

Különös rostforrás

A karácsonyfát feldíszítjük, aztán lecsupaszítjuk..... majd megesszük. Nem, nem félreírás, úgy tűnik, mostantól valóban étel is készülhet a karácsonyfából. A nordmann fenyőből kinyert rostok hasznosításával készült fenyőkeksz csak egy, a sok újszerű és értékes lehetőség közül, amellyel a karácsonyfa újrahasznosítható az ünnepek után- állítja egy dán kutatónő, aki projektjével a közelmúltban rangos díjat is nyert.

Az Ikea és az Infarm együtt termesztenek egészséges növényeket

Az IKEA három németországi bútorüzletben teszteli az Infarm vertikális farmjait. Céjuk az, hogy a vásárlóit és az alkalmazottait egészségesebb és fenntarthatóbb életvitelre inspirálják.

Dobjunk sertést a grillre!

Az Agrármarketing Centrum nyári sertésfogyasztást népszerűsítő kampányát a grillpartiknak szentelték. Szakemberek, a grillmester és a dietetikus is elmondta, miért is érdemes minőségi magyar sertéshúst fogyasztani, és az hogyan illeszthető be a mai táplálkozási rendbe.

Félidőben a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés

Lezárult az idei nyári szezonális élelmiszerlánc ellenőrzés első időszaka, melyet a megyei kormányhivatalok járási hivatalainak szakemberei és a Nébih munkatársai végeznek országosan összehangolva, a teljes élelmiszerláncra kiterjedően a Nébih irányításával.

Újranyitja ukrajnai éttermeit a McDonald's

Hónapokig tartó zárvatartás után újranyitja ukrajnai éttermeit a McDonald's gyorsétteremlánc - jelentette be az amerikai székhelyű McDonald's nemzetközi piacokért felelős alelnöke, Paul Pomroy csütörtökön.