Back to top

A SPAR és a magyar borászat

„Kölcsönös együttműködéssel mindenki nyer” - a holland székhelyű élelmiszer üzletlánc vezérgondolata, s az ebből képzett mozaikszóból származik a SPAR. Innen már csak egy kis csavar, hiszen a DE SPAR fenyőt jelent, így kapott helyet a logójukban az örökzöld növény.

A hazánkban ma már 600 üzlettel rendelkező hálózat kivette a részét a magyar borok forgalmazásából. A Budapest Borfesztivál sajtótájékoztatóján Maczelka Márkot, a cég kommunikációs vezetőjét kérdeztük.

A vállalat évtizedek óta elkötelezett a hazai borkultúra fejlődésében, polcain kínálva a kiváló magyar borászatok tételeit.

Az elmúlt évben a cégcsoport 12,94 millió palack bort forgalmazott, s ennek 86 százalékát a minőségi borok tették ki.

Maczelka Márk
Maczelka Márk

„Az elmúlt egy évben 14 új borászat került be az üzleteinkbe, és ezek több mint a felével közvetlen a kapcsolat, a szerződéskötés és közvetlen kommunikáció zajlik. Ez sok szempontból is fontos számunkra, elsősorban tanulni szeretnénk a magyar borászoktól” - hangsúlyozta Maczelka Márk, az így létrejött kínálat jelentőséget nyer. A SPAR kommunikációs vezetője hozzátette, olyan új tételek is létrejöhetnek - gondolva a Rosalia Fesztiválra , ahol közös munka alapján születik meg évről-évre a Rozália rozé, és ezek fel tudnak kerülni az üzletek polcaira.

A Magyar Szőlő és Borkultúra Nonprofit Kft.-vel már évek óta ápolnak szakmai együttműködést, és borválasztékuk felülvizsgálatát szakértőikkel közösen végzik el.

Ennél is tovább mentek. Bor Placc nevet viselő stratégiát fogalmaztak meg. Ebben célul tűzték ki, hogy segítsék az érdeklődőket a borral, borfogyasztással kapcsolatban. Ezért egy négy filmből álló sorozatot készítettek, amelynek részei végigkísérik a nézőt a boros tévhitek, valamint a borválasztás és a bor élvezetének folyamatán.

Emellett a regionális kistérségi választék kialakítására is törekszenek. Ennek a tavalyi évben neki is álltak, és a Régiók kincsei nevű program keretein belül hat regionális központot hoztak létre, a közelmúltban nyílt meg a hatodik is. Ez 1,7 milliárd forintos beruházás volt, azzal a céllal, hogy a kicsiknek piacot biztosítsanak. A regionális központok nagyságrendileg 50 km-es körzetéből várják olyan kistermelők jelentkezését, akik azonosulni tudnak értékeikkel.

„A SPAR válogatás programot remélhetőleg mindenki ismeri, ezzel jelenünk meg a Budapest Borfesztiválon, illetve üzleteinkben is jelentős szerepet kaptak az elmúlt időszakban”

- hangsúlyozta a szakember, ezek arany logóval lettek megjelölve. Ismert borászok termékeit ugyanúgy meg lehet találni, amelyek exkluzív tételek, s csak náluk kaphatók. Itt is óriási szerepet kap a regionalitás, tehát olyan kistermelő borászokkal kötöttek együttműködési megállapodást, akik különleges tételeket készítenek számukra. A Budapesti Borfesztivál ideje alatt kivételes minőségű SPAR Válogatás és SPAR Válogatás Curioso címkével ellátott borok várják a vendégeket. Ezek az egyedi tételek kizárólag a SPAR és INTERSPAR áruházakban kaphatók.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Félmilliárd forintnyi áfacsalás zöldséggel és gyümölccsel

Félmilliárd forintnyi áfát csalt el egy zöldség- és gyümölcskereskedelemmel foglalkozó bűnszervezet, tizenkilenc gyanúsítottal szemben költségvetési csalás miatt nyomoz a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a hatóság szerdán a Facebook-oldalán.

Azerbajdzsán a harmadik legnagyobb mogyoró exportőr a világon

2022-ben összesen 67 ezer tonna mogyorót takarítottak be Azerbajdzsánban. Ezzel az ország a globális piacokon a harmadik legnagyobb mogyoróexportőr – mondta Szurhaj Novruzov a mezőgazdasági minisztérium tisztviselője.

Dísznövények: új érzések, új irányzatok

A Holland Virágiroda ismét csokorba gyűjtötte és egy-egy téma köré csoportosította azokat a stílusjegyeket, amelyek 2023-ban hatással lesznek a vágott virágok, szoba- és kerti növények kereskedelmére is. Négy különböző irányzatot határoztak meg a Tuinbranche Nederland, az iBulb, az INretail és a Nijman + Van Haaster ügynökség szakemberei a kor szelleméhez és az aktualitásokhoz igazodva.

Apró halak lakathatják jól az éhező népeket

A kutatók szerint az olyan apró halfajok, mint a hering, a szardínia és a szardella, a legolcsóbb tápláló tengeri élelmiszer számos alacsony és közepes jövedelmű országban, és gyakran nagy mennyiségben fogják ki őket a szegényebb, alultápláltsággal küzdő nemzetek vizeiben.

Egy év a kürti borászatban

A szőlő már a hordókban érik, amikor Sütő Zsolt kürti borászt arra kérem, hogy értékelje a 2022-es évet. Zsolt villamosmérnök, de már húsz éve vállalkozásszerűen bort készít. Tizenkét hektáron gazdálkodik természethűen, amiből 5 hektár fejművelésű tőkés szőlő. Borászatában, a Strekov1075-ben saját területein termett biominőségű szőlőt dolgoz fel.

Az illatos Tramini és értékes utódai

Sok kedvező tulajdonsága miatt magyar szőlőnemesítők is használták keresztezéseikhez a Piros traminit. A fajta átadta utódaiba a jó cukorgyűjtő hajlamot, a fagytűrést, a termékenységet és a korai érést. Három államilag elismert fehérborszőlő született ezekből a keresztezésekből, mindegyik zamatos minőségi bort ad.

Csökkent a kiskereskedelemben az élelmiszerek forgalma

Októberben 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt az egy évvel korábbihoz képest - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az ünnepek előtt nagyobb forgalom várható a borpiacon is

Az ünnepek előtt emelkedő forgalomra számít, hosszabb távon pedig stabil nyereséget remél a Grand Tokaj, Tokaj-Hegyalja legjelentősebb bortermelője.

A vörösbor már nem kedvencük a franciáknak - egyre kevesebbet isznak belőle

A bor a francia kulturális örökség egyik alappillére. Viszont a trendek változnak, most Franciaországban sokkal kevesebb bort isznak, mint egy évtizeddel ezelőtt. A gallok egyik szimbóluma, a vörösbor, de ez iránt csökkent az érdeklődés a legnagyobb mértékben.

Évi 60 ezer tonna alma Dél-Tirolból

A caldarói Roen szövetkezetet hat éve hozta létre két több 50 éves dél-tiroli termelő és értékesítő szövetkezet és egy nagykereskedő. Az új cég évi 60 ezer tonna almát vesz át a tagjaitól és viszi piacra a VOG konzorciumon keresztül. Az Interpoma kiállítás Fenntarthatóság az első elnevezésű túráján jártunk az új hűtő- és csomagolóházban.