A hazánkban ma már 600 üzlettel rendelkező hálózat kivette a részét a magyar borok forgalmazásából. A Budapest Borfesztivál sajtótájékoztatóján Maczelka Márkot, a cég kommunikációs vezetőjét kérdeztük.
Az elmúlt évben a cégcsoport 12,94 millió palack bort forgalmazott, s ennek 86 százalékát a minőségi borok tették ki.

„Az elmúlt egy évben 14 új borászat került be az üzleteinkbe, és ezek több mint a felével közvetlen a kapcsolat, a szerződéskötés és közvetlen kommunikáció zajlik. Ez sok szempontból is fontos számunkra, elsősorban tanulni szeretnénk a magyar borászoktól” - hangsúlyozta Maczelka Márk, az így létrejött kínálat jelentőséget nyer. A SPAR kommunikációs vezetője hozzátette, olyan új tételek is létrejöhetnek - gondolva a Rosalia Fesztiválra , ahol közös munka alapján születik meg évről-évre a Rozália rozé, és ezek fel tudnak kerülni az üzletek polcaira.
Ennél is tovább mentek. Bor Placc nevet viselő stratégiát fogalmaztak meg. Ebben célul tűzték ki, hogy segítsék az érdeklődőket a borral, borfogyasztással kapcsolatban. Ezért egy négy filmből álló sorozatot készítettek, amelynek részei végigkísérik a nézőt a boros tévhitek, valamint a borválasztás és a bor élvezetének folyamatán.
Emellett a regionális kistérségi választék kialakítására is törekszenek. Ennek a tavalyi évben neki is álltak, és a Régiók kincsei nevű program keretein belül hat regionális központot hoztak létre, a közelmúltban nyílt meg a hatodik is. Ez 1,7 milliárd forintos beruházás volt, azzal a céllal, hogy a kicsiknek piacot biztosítsanak. A regionális központok nagyságrendileg 50 km-es körzetéből várják olyan kistermelők jelentkezését, akik azonosulni tudnak értékeikkel.
- hangsúlyozta a szakember, ezek arany logóval lettek megjelölve. Ismert borászok termékeit ugyanúgy meg lehet találni, amelyek exkluzív tételek, s csak náluk kaphatók. Itt is óriási szerepet kap a regionalitás, tehát olyan kistermelő borászokkal kötöttek együttműködési megállapodást, akik különleges tételeket készítenek számukra. A Budapesti Borfesztivál ideje alatt kivételes minőségű SPAR Válogatás és SPAR Válogatás Curioso címkével ellátott borok várják a vendégeket. Ezek az egyedi tételek kizárólag a SPAR és INTERSPAR áruházakban kaphatók.