Back to top

Food&HotelAsia: élelmiszerexport-élénkítés Ázsiában

Megnyitotta kapuit az ASEAN (Association of Southeast Asian Nations – Délkelet-ázsiai Államok Szövetsége) térség egyik legjelentősebb nemzetközi élelmiszer és ital szakkiállítása a Food&HotelAsia (FHA) Szingapúrban. A 2022. szeptember 5-9. között megvalósuló rendezvényen az Agrármarketing Centrum szervezésében Magyarországot 8 kiállító és a Hungarian Food Business Program képviseli.

fha_2.jpeg

Fotó: Agrármarketing Centrum
1978 óta idén 22. alkalommal kerül megrendezésre a térség kiemelkedő professzionális eseménye, melyen legutóbb, 2018-ban csaknem 120 ezer négyzetméternyi területen, 76 ország 3.496 kiállítója teremthetett kapcsolatot 55.433 látogatóval. A dinamikus növekedésnek köszönhetően a hotel, étterem és vendéglátás kategória immár külön rendezvény keretében szerveződik. Az FHA-Food & Beverage hozzáférést biztosít a globális beszállítóknak a minőségi termékeket kereső vásárlókhoz, köztük a forgalmazókhoz, az importőrökhöz, a gyártókhoz és a kiskereskedőkhöz, valamint a résztvevők értékes betekintést nyerhetnek az élelmiszeripar fejlesztéseibe és jövőbeli trendjeibe is.

Szingapúr városállam saját piaca sem elhanyagolható, mindazonáltal fontos nemzetközi kereskedelmi központ: sok nemzetközi kereskedőnek van itt képviselete, akik a régió piacára innen szállítanak.

Szingapúr tehát a térség többi állama felé elosztó központként is funkcionál (pl. a Fülöp-szigetek, Indonézia, Malajzia, Thaiföld, Vietnam). Összevetve Ázsia más országaival, a szingapúri fejlett üzleti infrastruktúra és környezet is elősegíti az eredményesebb üzletkötéseket. Emiatt az Agrármarketing Centrum harmadik alkalommal segíti hozzá a magyar agrárium résztvevőit a kedvezményes kiállítási lehetőséghez Szingapúrban.

fha_4.jpeg

Fotó: Agrármarketing Centrum

Az 54 négyzetméteres magyar nemzeti közösségi standon nyolc magyar cég exporttermékei és a Hungarian Food Business Program kerül bemutatásra. A tokaji bort, a libamájat, a szuvidált galambhúst, a mangalicát, a magyar mézet, a „varázsszívószálat” és a gluténmentes snackjeinket is megismerhetik a látogatók. A Hungarian Food Business Program emellett lehetőséget nyújt a programban regisztrált magyar élelmiszerelőállító cégeknek a potenciális üzleti partnerekkel való kapcsolatfelvételre, hiszen a program szoftvere egyedülállóan összefogja a magyar élelmiszergyártókat és termékeiket, létrehozva ezáltal egy valós idejű, a világ bármely pontján elérhető, online élelmiszeripari katalógust és hazai gyártói bázist.

Forrás: 
Agrármarketing Centrum

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Rejtélyes okból pusztulnak a kaszpi fókák

Több ezer kaszpi fóka tetemét sodorta partra a víz a Kaszpi-tenger oroszországi szakaszán - közölték az orosz hatóságok vasárnap.

A globális élelmiszerárak változatlanok

Gyakorlatilag nem változtak az élelmiszerek világpiaci árai novemberben októberhez képest.

A KAP II. pillére szerinti vidéki együttműködések különböző formái

Az együttműködések támogatásának egyik általános célja az agrárium és a helyi közösségek tagjainak ösztönzése a közös cselekvésre és közös projektek megvalósítására. Tekintettel a magyar mezőgazdaság strukturális helyzetére, valamint a közeli és a távolabbi jövőben formálódó kihívásokra, a fenntartható mezőgazdaság megvalósulásában a gazdálkodói együttműködéseknek kiemelkedően fontos szerepe van.

Csökkent a kiskereskedelemben az élelmiszerek forgalma

Októberben 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt az egy évvel korábbihoz képest - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Elindult az idei téli szezonális ellenőrzés az élelmiszerláncban

Idén december 5-18. között rendelte el a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzést dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára. Az egész országra kiterjedő kéthetes ellenőrzéssorozat idején a szakemberek fokozott jelenléte várható az élelmiszerlánc minden területén.

Levesbetét száraztésztákkal is lehet pályázni a kiváló minősítésért

Újabb termékkör, a 8 tojásos levesbetét száraztészták gyártói és forgalmazói számára nyílt meg a lehetőség, hogy elnyerjék a KMÉ védjegy arany fokozatát. A Nébih által koordinált Termékmustra alapján 13 termék esetében igényelhetik a legjobbaknak járó elismerést.

Drágán adom a tojást

A fogyasztónak az az érdeke, hogy minőségi élelmiszert vehessen, a gazdálkodónak, hogy megéljen. A fogyasztó nem buta, csak tájékozatlan. Ezzel van dolga a kis, közepes, nagy, háztáji, mindenféle gazdáknak. Tájékoztatni kell a fogyasztót, megmutatni, mennyi munka van a gazdaságainkban, és mennyi érték!

Finom és praktikus: a tészta

Amellett, hogy finom, rendkívül praktikus alapanyag. Ha megéhezne valaki, a háziasszonynak csak be kell nyúlnia érte a szekrénybe, hogy percek alatt megfőzze, ízesítse, és máris fogyasztható. Csakhogy szerintem egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tésztáról van szó – fogalmazott Németh Istvánné, aki a Vas megyei Répcevisen készít száraztésztát.

„Repohár”-felmérés

Úgy véli a BKIK és a Zöld Követ Egyesület, hogy a rendezvényeken és szabadtéri vendéglátóegységekben néhány éve elterjedt „repoharak” újraszabályozására van szükség, hogy a rendszer betöltse a szerepét. Aki egyetért ezzel, annak érdemes kitöltenie a témában indult kérdőívet.

A "pszichobiotikus" élelmiszerek fogyasztása csökkentheti a stresszt és javíthatja az alvást

Vannak olyan ételek, amelyek negatívan befolyásolhatják az alvást, más ételeket pedig stresszhelyzetben érdemes kerülni. Ezzel szemben egy új tanulmány szerint a "pszichobiotikus étrend" fogyasztása nemcsak a stresszt csökkentheti, hanem segíthet abban is, hogy jobban aludjunk.