A PepsiCo közleményéből kiderül, hogy a teherautókat a kaliforniai Modesto-ban található Frito-Lay üzemében és a Sacramento-ban található PepsiCo italgyárában fogják használni. A vállalat célja az üzemanyagköltségek és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt, ezért 2017-ben 100 darabot rendeltek a teherautókból.
Zéró nettó kibocsátás
Az amerikai vállalatok kötelezettséget vállaltak arra, hogy lépéseket tesznek a környezetre gyakorolt hatásuk csökkentése érdekében, a PepsiCo célja, hogy 2040-re nettó nulla károsanyag-kibocsátást érjen el.
A PepsiCo vezérigazgatója, Ramon Laguarta szerint a szállítás a Mountain Dew gyártó üvegházhatású gázkibocsátásának nagyjából 10%-át teszi ki.
A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk a Twitteren jelentette be a teherautó-gyártás megkezdését, mondván, hogy a járművek hatótávolsága 500 mérföld (805 km), és „szuper jó vezetni”.
Musk eredetileg azt mondta, hogy a teherautók 2019-re készülnek el, de az ütemterv az alkatrészhiány miatt évekkel későbbre tolódott.
Előrendelések
Más vállalatok, köztük a United Parcel Service Inc, a Walmart Canada és a Sysco Corp élelmiszeripari forgalmazó szintén leadta előrendelését a Tesla teherautóira.
A Walmart, a UPS és a Sysco nem válaszolt a megrendeléseik státuszára vagy a szállítási határidőkre vonatkozó megkeresésekre.
A Tesla jelenleg azzal küzd, hogy annyi elektromos járművet szállítson le, amennyit gyárt, és ez árt a részvényárfolyamának. Musk emellett megpróbálja lezárni a Twitter Inc. 44 milliárd dolláros felvásárlását, ami miatt a Tesla befektetői aggódnak, hogy a milliárdos túlságosan nagy falatot próbál bekebelezni.